|
| Hej - Jesus var engang.... Fra : Niels Ulrik Reinwald |
Dato : 15-04-01 18:00 |
|
Gud har aldrig været som Kristendommen kender "den". Jesus var en fattig
rebel der ønskede socialisme. Socialismen er så død som den kan være.
Vækkelse kom aldrig i det forrige årtusind og kommer ikke i det næste. Bevar
de frikirkefolk der er besat af satan - det er de alle. Uden undtagelse.
Benny Hinn og deslige findes i Danmark i bedste velgående og hæver såkaldt
tiende til gudsbespottelse.
Saten er skabt af kristendommmen - men er aldrig set.
Jesus=0=Kristendommen=Satan=0
0=Intet.
Intet=Nul
Intet=Frikirkefolk
-------
Mvh.
Niels Ulrik Reinwald
| |
Niels Steg (15-04-2001)
| Kommentar Fra : Niels Steg |
Dato : 15-04-01 18:49 |
|
"Niels Ulrik Reinwald" <nielsulrikreinwald@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:9bck2o$i97$1@news.inet.tele.dk...
> Gud har aldrig været som Kristendommen kender "den". Jesus var en
fattig
> rebel der ønskede socialisme. Socialismen er så død som den kan være.
> Vækkelse kom aldrig i det forrige årtusind og kommer ikke i det næste.
Bevar
> de frikirkefolk der er besat af satan - det er de alle. Uden
undtagelse.
>
> Benny Hinn og deslige findes i Danmark i bedste velgående og hæver
såkaldt
> tiende til gudsbespottelse.
>
> Saten er skabt af kristendommmen - men er aldrig set.
> Jesus=0=Kristendommen=Satan=0
>
> 0=Intet.
>
> Intet=Nul
>
> Intet=Frikirkefolk
Jeg ser, at intet har ændret sig hos dig!
Niels
| |
Niels Ulrik Reinwald (15-04-2001)
| Kommentar Fra : Niels Ulrik Reinwald |
Dato : 15-04-01 19:31 |
|
Mennesker er uforandret og ændres kun via...
Svar på tiltale eller påstande beviser i dit tilfælde intet: Gud har aldrig
været. Du er dum, og vil i enhver retsal, hvor jeg er advokat, ikke kunne
bevise eller påvise eller vha. indicier påvise din tro; ergo er
religionsfriheden absolut!. Fri os fra regilion. Læs FN's
menneskerettigheder hvis du er mindre end analfabet eller mindre end abe -
og forstå.
--
Regards
Niels Ulrik Reinwald
nur@softorange.com
www.softorange.com
"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> wrote in message
news:GBlC6.395$HG6.5322@news.get2net.dk...
> "Niels Ulrik Reinwald" <nielsulrikreinwald@mail.dk> skrev i en
> meddelelse news:9bck2o$i97$1@news.inet.tele.dk...
> > Gud har aldrig været som Kristendommen kender "den". Jesus var en
> fattig
> > rebel der ønskede socialisme. Socialismen er så død som den kan være.
> > Vækkelse kom aldrig i det forrige årtusind og kommer ikke i det næste.
> Bevar
> > de frikirkefolk der er besat af satan - det er de alle. Uden
> undtagelse.
> >
> > Benny Hinn og deslige findes i Danmark i bedste velgående og hæver
> såkaldt
> > tiende til gudsbespottelse.
> >
> > Saten er skabt af kristendommmen - men er aldrig set.
> > Jesus=0=Kristendommen=Satan=0
> >
> > 0=Intet.
> >
> > Intet=Nul
> >
> > Intet=Frikirkefolk
>
> Jeg ser, at intet har ændret sig hos dig!
>
> Niels
>
>
Gud har aldrig været som Kristendommen kender "den". Jesus var en fattig
rebel der ønskede socialisme. Socialismen er så død som den kan være.
Vækkelse kom aldrig i det forrige årtusind og kommer ikke i det næste. Bevar
de frikirkefolk der er besat af satan - det er de alle. Uden undtagelse.
Benny Hinn og deslige findes i Danmark i bedste velgående og hæver såkaldt
tiende til gudsbespottelse.
Saten er skabt af kristendommmen - men er aldrig set.
Jesus=0=Kristendommen=Satan=0
0=Intet.
Intet=Nul
Intet=Frikirkefolk
-------
Mvh.
Niels Ulrik Reinwald
| |
Ghashûl (15-04-2001)
| Kommentar Fra : Ghashûl |
Dato : 15-04-01 21:11 |
|
On Sun, 15 Apr 2001 20:30:48 +0200, "Niels Ulrik Reinwald"
<nielsulrikreinwald@mail.dk> wrote:
>Mennesker er uforandret og ændres kun via...
>
>Svar på tiltale eller påstande beviser i dit tilfælde intet: Gud har aldrig
>været. Du er dum, og vil i enhver retsal, hvor jeg er advokat, ikke kunne
>bevise eller påvise eller vha. indicier påvise din tro; ergo er
>religionsfriheden absolut!. Fri os fra regilion. Læs FN's
>menneskerettigheder hvis du er mindre end analfabet eller mindre end abe -
>og forstå.
"fri os fra religion".
Hvad laver du herinde hvis du gerne vil være fri for religion??
Og hvordan forener du bevise med tro?
--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk/
I demand the right to keep and arm bears
| |
Willy Brochs (15-04-2001)
| Kommentar Fra : Willy Brochs |
Dato : 15-04-01 21:09 |
|
Det står alle mennesker fritt å velge å tro løgnen slik du har valgt. Men
med ditt syn har jeg et spørsmål til deg: Hvorfor slik interesse for å
blande deg inn i kristen diskusjonsgruppe?
Du er sannelig ikke annet enn et lite støvkorn i forhold til den Allmektige
Gud, universets og jordens Skaper. Din bekjennelse vil nok uansett komme en
dag. Gud lar seg ikke spotte, og Gud er mektig til å bøye alle stolte og
selvopphøyde mennesker.
norske-Willy
| |
Kjaer (15-04-2001)
| Kommentar Fra : Kjaer |
Dato : 15-04-01 22:38 |
|
"Niels Ulrik Reinwald" <nielsulrikreinwald@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:9bck2o$i97$1@news.inet.tele.dk...
> Jesus=0=Kristendommen=Satan=0
>
> 0=Intet.
>
> Intet=Nul
>
> Intet=Frikirkefolk
>
> -------
> Mvh.
> Niels Ulrik Reinwald
>
>
NUR=?-)
Får du lov at låne din mors computer i ferierne?
| |
Kjell I. Johnsen (16-04-2001)
| Kommentar Fra : Kjell I. Johnsen |
Dato : 16-04-01 00:20 |
|
Niels Ulrik Reinwald wrote in message <9bck2o$i97$1@news.inet.tele.dk>...
>Gud har aldrig været som Kristendommen kender "den". Jesus var en fattig
>rebel der ønskede socialisme. Socialismen er så død som den kan være.
>Vækkelse kom aldrig i det forrige årtusind og kommer ikke i det næste.
Bevar
>de frikirkefolk der er besat af satan - det er de alle. Uden undtagelse.
>
>Benny Hinn og deslige findes i Danmark i bedste velgående og hæver såkaldt
>tiende til gudsbespottelse.
>
>Saten er skabt af kristendommmen - men er aldrig set.
>Jesus=0=Kristendommen=Satan=0
>
>0=Intet.
>
>Intet=Nul
>
>Intet=Frikirkefolk
>
>-------
>Mvh.
>Niels Ulrik Reinwald
>
Ut fra denne himmelske matematikk, kan man konkludere med at frikirkefolk?
ikke finnes?
Kjellemann
| |
Havmand (19-04-2001)
| Kommentar Fra : Havmand |
Dato : 19-04-01 13:16 |
|
"Niels Ulrik Reinwald" skrev d. 15-04-01 18:00 dette indlæg :
> Gud har aldrig været som Kristendommen kender "den". Jesus var en fattig
> rebel der ønskede socialisme.
re:
Fattig? Han kunne lave stene til brød, vand til vin.
Socialist? Giv kejseren hvad kejserens er.
> Socialismen er så død som den kan være.
re:
Lyder ikke godt. Så slipper vi jo aldrig af med den.
> Vækkelse kom aldrig i det forrige årtusind og kommer ikke i det næste.
re:
Jo den gjorde så, altså!
Du kan se 1000 år frem? Hvad ser du ellers?
> Bevar de frikirkefolk der er besat af satan - det er de alle. Uden undtagelse.
re:
Hvorfor bevare djævlebesatte? Fanden hytter da sine, ikk'?
> Benny Hinn og deslige findes i Danmark i bedste velgående og hæver såkaldt
> tiende til gudsbespottelse.
re:
Undskyld, hvem er Benny Hinn?
> Saten er skabt af kristendommmen - men er aldrig set.
re:
Jesus så ham, og det enda som han var/er.
> Jesus=0=Kristendommen=Satan=0
>
> 0=Intet.
>
> Intet=Nul
>
> Intet=Frikirkefolk
re:
Du er vred på noget, der ikke er?????
Guds Fred .. Havmand
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
Peter B. Juul (19-04-2001)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 19-04-01 13:22 |
|
"Havmand" <Havmand.news@kandu.dk> writes:
> Fattig? Han kunne lave stene til brød, vand til vin.
Hvor stammer den der tåbelige "Sten til brød"-ting egentlig fra?
Jesus gjorde _ikke_ sten til brød. Ved fristelsen i ørkenen blev han
opfordret til at gøre det, men afslog.
Da de mirakler han gjorde allesammen er ting, som passer ind i
modellen fra Johannes 5,19, at han kun gør det, som han ser faderen
gøre.
Han gør vand til vin - det gør Gud hele tiden via de vinstokke han har
skabt.
Han helbreder syge - det gør Gud hele tiden via kroppens egne
systemer, som han har skabt.
etc.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O
| |
Havmand (19-04-2001)
| Kommentar Fra : Havmand |
Dato : 19-04-01 13:59 |
|
"Peter B. Juul" skrev d. 19-04-01 13:22 dette indlæg :
> "Havmand" <Havmand.news@kandu.dk> writes:
>
> > Fattig? Han kunne lave stene til brød, vand til vin.
>
> Hvor stammer den der tåbelige "Sten til brød"-ting egentlig fra?
>
> Jesus gjorde _ikke_ sten til brød. Ved fristelsen i ørkenen blev han
> opfordret til at gøre det, men afslog.
re:
Men han kunne. Dét er pointen. Og det er det, jeg skriver.
>
> Da de mirakler han gjorde allesammen er ting, som passer ind i
> modellen fra Johannes 5,19, at han kun gør det, som han ser faderen
> gøre.
re:
Selvfølgelig. Han og Faderen er jo ét.
> Han gør vand til vin - det gør Gud hele tiden via de vinstokke han har
> skabt.
re:
Det er helt sikkert ikke pointen med fortællingen om vand til vin. I modsat fald, vil jeg gerne høre dig sige, Han ikke gik på vandet. Alt kan rationaliseres til noget andet. Som Fanden læser ........ .
Venligst .. Havmand.
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
Peter B. Juul (19-04-2001)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 19-04-01 14:17 |
|
"Havmand" <Havmand.news@kandu.dk> writes:
> re:
> Det er helt sikkert ikke pointen med fortællingen om vand til vin.
Så. Hvorfor er det "helt sikkert" ikke det.
Jeg mener netop, at der er en klar pointe i at miraklerne _er_ ting
som Gud gør - langsommere men i større målestok - hele tiden.
Men jeg vil da gerne høre din mening om hvad Joh. 5,19 betyder...
> I modsat fald, vil jeg gerne høre dig sige, Han ikke gik på vandet.
Det er faktisk lige præcis det ene mirakel, som jeg er lidt i tvivl om
mht. den rationalisering. Godt ramt.
En mulighed er, at den er i samme kategori som den med at byde over
stormen: At han simpelthen bare har al magt over vejr og vand.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.
I speak only 0}._.{0 Thi visseligen, ting tager tid,
for myself. O/ \O men ævl tager evigheder" -Piet Hein
| |
Havmand (19-04-2001)
| Kommentar Fra : Havmand |
Dato : 19-04-01 18:13 |
|
"Peter B. Juul" skrev d. 19-04-01 14:17 dette indlæg :
> "Havmand" <Havmand.news@kandu.dk> writes:
>
> > re:
> > Det er helt sikkert ikke pointen med fortællingen om vand til vin.
>
> Så. Hvorfor er det "helt sikkert" ikke det.
re:
Okay, *helt sikkert* er en overspilning af min hånd. Imidlertid har du Hans ord for det. Og din tolkning er .. en tolkning.
>
> > I modsat fald, vil jeg gerne høre dig sige, Han ikke gik på vandet.
>
> Det er faktisk lige præcis det ene mirakel, som jeg er lidt i tvivl om
> mht. den rationalisering. Godt ramt.
>
> En mulighed er, at den er i samme kategori som den med at byde over
> stormen: At han simpelthen bare har al magt over vejr og vand.
re: Jeg er ret sikker på, Han ikke ønskede at vise Sin store magt over vind, vejr og vand. Men troens magt. Han siger det selv.
VH .. Havmand
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
Peter B. Juul (19-04-2001)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 19-04-01 23:10 |
|
"Havmand" <Havmand.news@kandu.dk> writes:
> > Så. Hvorfor er det "helt sikkert" ikke det.
>
> Okay, *helt sikkert* er en overspilning af min hånd. Imidlertid har du Hans ord for det. Og din tolkning er .. en tolkning.
Hvor har jeg det?
Hvorfor kan der ikke være en samlet pointe at uddrage af miraklerne?
Mener du også at hver enkelt lignelse kun har et enkelt lag?
> re: Jeg er ret sikker på, Han ikke ønskede at vise Sin store magt over vind, vejr og vand. Men troens magt. Han siger det selv.
Problemet med den påstand er, at det dybest set handler om at han så
skal tro på sig selv.
Du må også stille spørgsmålet: _Hvorfor_ har troen en sådan magt
(sjoske omkring på vandet, flytte bjerge, osv.)?
Det er jo ikke selve troen, der har den magt (så kunne man lige så vel
tro på en støvle. Dens eksistens er også lettere at bevise), men
troens objekt. Vi tror på _Ham_ og derigennem kan vi gøre alle de
ting. Ikke af os selv, fordi vi tror.
--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.
I speak only 0}._.{0 "Not very how," he said. "I don't seem to
for myself. O/ \O felt at all how for a long time."
| |
Havmand (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Havmand |
Dato : 20-04-01 00:01 |
|
"Peter B. Juul" skrev d. 19-04-01 23:10 dette indlæg :
> Hvor har jeg det?
re:Bibelen er Hans ord. Skriverne er under guds hånd. Beskrivelsen er ganske tydelig. Han gjorde vand til vin.
>
> Hvorfor kan der ikke være en samlet pointe at uddrage af miraklerne?
re: Det kan der sikkert godt. Det ændrer bare ikke på miraklerne.
>
> Mener du også at hver enkelt lignelse kun har et enkelt lag?
re: Nej, så ville det ikke give mening at tale i lignelser.
>
> > re: Jeg er ret sikker på, Han ikke ønskede at vise Sin store magt over vind, vejr og vand. Men troens magt. Han siger det selv.
>
> Problemet med den påstand er, at det dybest set handler om at han så
> skal tro på sig selv.
re: øhhh....Det er han vel den nærmeste til?
>
> Du må også stille spørgsmålet: _Hvorfor_ har troen en sådan magt
> (sjoske omkring på vandet, flytte bjerge, osv.)?
>
> Det er jo ikke selve troen, der har den magt (så kunne man lige så vel
> tro på en støvle. Dens eksistens er også lettere at bevise), men
> troens objekt. Vi tror på _Ham_ og derigennem kan vi gøre alle de
> ting. Ikke af os selv, fordi vi tror.
re: Rigtig morsomt. HAN var da også underforstået. En støvle ... lidt associationsanalyse kunne her være på sin plads.
Tænker du på en fodboldstøvle? Er der nogen, der tror på støvler?
Indsparket af .. Havmand
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
Peter B. Juul (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 20-04-01 10:18 |
|
"Havmand" <Havmand.news@kandu.dk> writes:
> > Hvor har jeg det?
>
> re:Bibelen er Hans ord. Skriverne er under guds hånd. Beskrivelsen er ganske tydelig. Han gjorde vand til vin.
Det har jeg overhovedet ikke på nogen som helst måde sagt en lyd om at
han ikke gjorde!
Jeg har heller ikke så meget som antydet, at det ikke var et mirakel!
Jeg har blot peget på, at når Jesus siger, at han kun gør det, som han
ser Faderen gøre, så er det interessant at se, at Faderen gør vand til
vin hele tiden, hvert år, på en mere langsommelig måde, men i langt
større målestok. Så når Jesus gør vand til vin lynhurtigt, så gør han
hvad hvem som helst, der gider se efter, kan se Faderen gøre.
Fik det afklaret misforståelsen?
> > Hvorfor kan der ikke være en samlet pointe at uddrage af miraklerne?
>
> re: Det kan der sikkert godt. Det ændrer bare ikke på miraklerne.
Nej. Og?
> > Problemet med den påstand er, at det dybest set handler om at han så
> > skal tro på sig selv.
>
> re: øhhh....Det er han vel den nærmeste til?
Han behøver ikke at rende rundt og _tro_. Han _er_.
> re: Rigtig morsomt. HAN var da også underforstået. En støvle ... lidt associationsanalyse kunne her være på sin plads.
> Tænker du på en fodboldstøvle? Er der nogen, der tror på støvler?
Hvad snakker du om?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Yes," said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) "I see now," said Winnie-the-Pooh.
I speak only 0}._.{0 "I have been Foolish and Deluded," said he,
for myself. O/ \O "and I am a Bear of no Brain at All."
| |
Havmand (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Havmand |
Dato : 20-04-01 11:22 |
|
"Peter B. Juul" skrev d. 20-04-01 10:18 dette indlæg :
> Jeg har blot peget på, at når Jesus siger, at han kun gør det, som han
> ser Faderen gøre, så er det interessant at se, at Faderen gør vand til
> vin hele tiden, hvert år, på en mere langsommelig måde, men i langt
> større målestok. Så når Jesus gør vand til vin lynhurtigt, så gør han
> hvad hvem som helst, der gider se efter, kan se Faderen gøre.
re: Faderen gør ikke vand til vin hele tiden. Menneskene planter vinstokke og benytter guds milde gaver til at dyrke druer. Af disse gør MENNESKENE vin, hver dag, året rundt. Der gives ting, der ikke er Guds skaberværk. Regnfrakker til eksempel. Noget helt andet er, at disse ting bygger på Hans forudgående benarbejde.
> > > Hvorfor kan der ikke være en samlet pointe at uddrage af miraklerne?
> >
> > re: Det kan der sikkert godt. Det ændrer bare ikke på miraklerne.
>
> Nej. Og?
Re: Og hvad? Mener du: Hvad er pointen? Det er da dig, der vil drage en samlet pointe. Eller mener du, jeg burde kunne forstå et underliggende budskab af dit spørgsmål :"Hvorfor kan der ikke være en samlet pointe at uddrage af miraklerne?"? Det kan jeg ikke, beklager.
>
> > > Problemet med den påstand er, at det dybest set handler om at han så
> > > skal tro på sig selv.
> >
> > re: øhhh....Det er han vel den nærmeste til?
>
> Han behøver ikke at rende rundt og _tro_. Han _er_.
re: Jeg er da også. Derfor kan jeg da godt mangle tro på mig selv. Ikke at jeg tror Han mangler tro på Sig. Eller dig.
Vi er røget ud i en gang semantik. Tror jeg.
>
> > re: Rigtig morsomt. HAN var da også underforstået. En støvle ... lidt associationsanalyse kunne her være på sin plads.
> > Tænker du på en fodboldstøvle? Er der nogen, der tror på støvler?
>
> Hvad snakker du om?
re: Du synes at angive, jeg ikke taler om troen på Ham; men om tro i almindelighed. Du fremkommer selv med eksemplet med troen på støvler. Og det var da et egentligt et ganske sjovt eksempel.
Glade Hilsner .. Havmand
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
Peter B. Juul (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 20-04-01 11:34 |
|
"Havmand" <Havmand.news@kandu.dk> writes:
> re: Faderen gør ikke vand til vin hele tiden. Menneskene planter
> vinstokke og benytter guds milde gaver til at dyrke druer. Af disse
> gør MENNESKENE vin, hver dag, året rundt. Der gives ting, der ikke er
> Guds skaberværk.
Hvilken del af processen er det lige, der ikke "tilhører" Gud? At vand
suges op i rankerne og bliver til druesaft? Gæringen? Hvad?
At det sker hele tiden, fordi naturens orden er (skabt) sådan, ændrer
ikke på, at Han gør det.
> > > re: Det kan der sikkert godt. Det ændrer bare ikke på miraklerne.
> >
> > Nej. Og?
>
> Re: Og hvad? Mener du: Hvad er pointen? Det er da dig, der vil drage
> en samlet pointe. Eller mener du, jeg burde kunne forstå et
> underliggende budskab af dit spørgsmål :"Hvorfor kan der ikke være
> en samlet pointe at uddrage af miraklerne?"? Det kan jeg ikke,
> beklager.
Du siger, at en samlet pointe ikke ændrer på miraklerne. Det har jeg
da heller ikke påstået at de gør.
> > Han behøver ikke at rende rundt og _tro_. Han _er_.
>
> re: Jeg er da også.
Men hvad er du? Himmelens og Jordens herre? Næppe.
--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke
I speak only 0}._.{0 ved, at jeg har truffet i noget andet Land: Frygten for
for myself. O/ \O at skabe sig ved at tale korrekt." - Johannes V. Jensen
| |
Havmand (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Havmand |
Dato : 20-04-01 12:04 |
|
"Peter B. Juul" skrev d. 20-04-01 11:34 dette indlæg :
> "Havmand" <Havmand.news@kandu.dk> writes:
>
> > re: Faderen gør ikke vand til vin hele tiden. Menneskene planter
> > vinstokke og benytter guds milde gaver til at dyrke druer. Af disse
> > gør MENNESKENE vin, hver dag, året rundt. Der gives ting, der ikke er
> > Guds skaberværk.
>
> Hvilken del af processen er det lige, der ikke "tilhører" Gud? At vand
> suges op i rankerne og bliver til druesaft? Gæringen? Hvad?
re: Der er i processen hvisse menneskelige indgreb, der skaber slutproduktet, uden hvilke, vinen ikke ville være fremstillet.
Man kan naturligvis mene at al menneskelig aktivitet, er styret af guds hånd, og derfor Ham "tilhørende". Denne holdning er ofte blevet diskuteret lidenskabeligt. Nogen lægger Stalins handlinger Ham til last.
Jeg er ikke enig i denne holdning; men skal ikke stille mig til dommer over om, den er sand eller ej.
> Du siger, at en samlet pointe ikke ændrer på miraklerne. Det har jeg
> da heller ikke påstået at de gør.
re: jeg mærker, vi taler forbi hinanden på dette punkt. Der lader ikke til at være uenighed.
>
> > > Han behøver ikke at rende rundt og _tro_. Han _er_.
> >
> > re: Jeg er da også.
>
> Men hvad er du? Himmelens og Jordens herre? Næppe.
re: Du klipper hårdt i mine svar. Jeg vælger at tage det som udtryk for dit gode humør.
Fortsat god dag .. Havmand
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
Peter B. Juul (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 20-04-01 12:31 |
|
"Havmand" <Havmand.news@kandu.dk> writes:
> > Men hvad er du? Himmelens og Jordens herre? Næppe.
>
> re: Du klipper hårdt i mine svar. Jeg vælger at tage det som udtryk for dit gode humør.
Jeg prøver såmænd bare at skære ind til roden: Jesus gør ikke de ting
han gør i kraft af sin store tro. Han _er_ den, der gør disse ting,
fordi han _er_ Gud.
_Vi_ derimod er bare mennesker, der ikke sådan kan rende rundt og give
ordrer til bjergene, så vi må tro på Ham, og så gør Han tingene.
--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed
I speak only 0}._.{0 very Thingish inside you is quite different when it gets
for myself. O/ \O out into the open and has other people looking at it.
| |
Havmand (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Havmand |
Dato : 20-04-01 13:34 |
|
"Peter B. Juul" skrev d. 20-04-01 12:31 dette indlæg :
> Jeg prøver såmænd bare at skære ind til roden: Jesus gør ikke de ting
> han gør i kraft af sin store tro. Han _er_ den, der gør disse ting,
> fordi han _er_ Gud.
>
> _Vi_ derimod er bare mennesker, der ikke sådan kan rende rundt og give
> ordrer til bjergene, så vi må tro på Ham, og så gør Han tingene.
re: I troen på Ham GIK Peter faktisk på vandet. Angsten for stormen fik ham til at tvivle, og han begyndte at synke.
Ergo: Vandgangen handler om troen på Ham.
Ergo: Mennesker kan udrette mirakler i troen på Ham. Herunder flytte bjerge.
Det var ikke Jesu indgriben, der satte Peter i stand til at gå på vandet; men Peters tro på Ham. Jesus var der stadig, da Peter begyndte at synke. Kun Troen havde forladt Peter.
Peter, du må tro på, at vi kan rende rundt og byde havet og bjergene - gennem Ham.
Jesus spurgte:"Hvorfor tvivlede du".
Trofaste Hilsner .. Havmand
>
> --
> Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
> The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed
> I speak only 0}._.{0 very Thingish inside you is quite different when it gets
> for myself. O/ \O out into the open and has other people looking at it.
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
Peter B. Juul (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 20-04-01 14:54 |
|
"Havmand" <Havmand.news@kandu.dk> writes:
> > _Vi_ derimod er bare mennesker, der ikke sådan kan rende rundt og give
> > ordrer til bjergene, så vi må tro på Ham, og så gør Han tingene.
>
> re: I troen på Ham GIK Peter faktisk på vandet. Angsten for stormen fik ham til at tvivle, og han begyndte at synke.
> Ergo: Vandgangen handler om troen på Ham.
Ja, PETER's vandgang - han troede på Jesus og kunne derfor gøre store
ting i Ham. Ikke fordi han troede, men pga. Ham, som han troede på.
--
Peter B. Juul, o.-.o Dyt, hvis du er Mel B. (fra Spice Girls)
The RockBear. ((^))
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O
| |
Havmand (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Havmand |
Dato : 20-04-01 20:12 |
|
"Peter B. Juul" skrev d. 20-04-01 14:54 dette indlæg :
> "Havmand" <Havmand.news@kandu.dk> writes:
>
> > > _Vi_ derimod er bare mennesker, der ikke sådan kan rende rundt og give
> > > ordrer til bjergene, så vi må tro på Ham, og så gør Han tingene.
> >
> > re: I troen på Ham GIK Peter faktisk på vandet. Angsten for stormen fik ham til at tvivle, og han begyndte at synke.
> > Ergo: Vandgangen handler om troen på Ham.
>
> Ja, PETER's vandgang - han troede på Jesus og kunne derfor gøre store
> ting i Ham. Ikke fordi han troede, men pga. Ham, som han troede på.
re: Jo Peter, fordi han troede. Du skriver det ovenikøbet selv.Jvnf.:"...og kunne derfor......" Og selvfølgelig også pga. Ham, han troede på; men altså ikke uden troen. Både tro OG Jesus.
Tro det .. Havmand
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
Peter B. Juul (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 20-04-01 23:24 |
|
"Havmand" <Havmand.news@kandu.dk> writes:
> re: Jo Peter, fordi han troede. Du skriver det ovenikøbet selv.Jvnf.:"...og kunne derfor......" Og selvfølgelig også pga. Ham, han troede på; men altså ikke uden troen. Både tro OG Jesus.
Jeg fatter simpelthen ikke hvad det er du cykler rundt i igen og igen,
men OK, en gang til:
Jesus er Gud, og dermed herre over alt. Han kan gøre lige hvad der
passer ham.
Peter er menneske, og dermed ikke herre over særlig meget. Han kan
ikke gør noget særligt af sig selv.
Hvis Peter havde et par pæne grå sandaler, så kunne han rende rundt og
tro på at de var til. Han kunne endda tro på, at disse sandaler ville
gøre ham i stand til at gøre store gerninger. Denne tro kunne være nok
så ægte, den ville ikke sætte ham i stand til noget som helst, fordi
troens objekt - sandalerne - ikke er herre over noget som helst.
Det er altså uhyre vigtigt, hvad det er Peter tror på. Det er ikke
nok, at han bare tror. Deraf må det følge, at når troen i sig selv
ikke gør ham i stand til noget, og når han ikke selv er i stand til
noget, at det må være troens _objekt_, der gør ham i stand til
noget. Hvis troens objekt er et par sandaler, well, men hvis troens
objekt er Jesus, så er det noget værd.
--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed
I speak only 0}._.{0 very Thingish inside you is quite different when it gets
for myself. O/ \O out into the open and has other people looking at it.
| |
Avatar (21-04-2001)
| Kommentar Fra : Avatar |
Dato : 21-04-01 00:08 |
|
Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev ...
>
> Jesus er Gud, og dermed herre over alt. Han kan gøre lige hvad der
> passer ham.
Åbenbart ikke iflg. ham selv (Joh 14:28, 8:40, Mark 6:5 - se også f.eks. Kol
3:1, 1Tim 2:5 og ApG 2:32)
De eneste, der kan gøre lige hvad der passer dem er katte
A
--
dogs believe they are human. cats believe they are god.
| |
Peter B. Juul (21-04-2001)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 21-04-01 09:13 |
|
"Avatar" <jesusavatar@hotmail.com> writes:
> Åbenbart ikke iflg. ham selv (Joh 14:28, 8:40, Mark 6:5 - se også f.eks. Kol
> 3:1, 1Tim 2:5 og ApG 2:32)
Du glemmer, at det ikke nødvendigvis er hvad som helst, der passer ham
--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O
| |
Avatar (22-04-2001)
| Kommentar Fra : Avatar |
Dato : 22-04-01 21:29 |
|
Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev
>
> > Åbenbart ikke iflg. ham selv (Joh 14:28, 8:40, Mark 6:5 - se også
f.eks. Kol
> > 3:1, 1Tim 2:5 og ApG 2:32)
>
> Du glemmer, at det ikke nødvendigvis er hvad som helst, der passer ham
>
Det kan der selvfølgelig være noget om...han har vist arvet sin faders
humørsyge
meeen...
"...Hvis I elskede mig, ville I glæde jer over, at jeg går til Faderen,
for Faderen er større end jeg. [...] - jeg elsker Faderen og gør sådan,
som Faderen har påbudt mig." - Joh 14:28-31
Dette lyder da ikke som en guds ord, for "Faderen er større end mig" er
vel næppe en reference til Josefs kropsstatur...
Jeg har lidt svært ved at se at jesus skulle være (en) gud. Biblen synes
noget tvetydig i det spørgsmål, og det undrer mig oprigtigt at
treenighedslæren tilsyneladende spiller en så central rolle i den
"almindelige" kristendom.
Er treenighedslæren ikke blot et levn fra "antikrists kirke" (den
katolske)
--
jesus' last words on the cross, "my god, my god, why hast thou forsaken
me?" hardly seem like the words of a man who planned it that way. it
doesn't take Sherlock Holmes to figure there is something wrong here. -
"rev" Donald Morgan
| |
Havmand (22-04-2001)
| Kommentar Fra : Havmand |
Dato : 22-04-01 01:31 |
|
"Peter B. Juul" skrev d. 20-04-01 23:24 dette indlæg :
> "Havmand" <Havmand.news@kandu.dk> writes:
>
> > re: Jo Peter, fordi han troede. Du skriver det ovenikøbet selv.Jvnf.:"...og kunne derfor......" Og selvfølgelig også pga. Ham, han troede på; men altså ikke uden troen. Både tro OG Jesus.
>
> Jeg fatter simpelthen ikke hvad det er du cykler rundt i igen og igen,
> men OK, en gang til:
>
> Jesus er Gud, og dermed herre over alt. Han kan gøre lige hvad der
> passer ham.
>
> Peter er menneske, og dermed ikke herre over særlig meget. Han kan
> ikke gør noget særligt af sig selv.
>
> Hvis Peter havde et par pæne grå sandaler, så kunne han rende rundt og
> tro på at de var til. Han kunne endda tro på, at disse sandaler ville
> gøre ham i stand til at gøre store gerninger. Denne tro kunne være nok
> så ægte, den ville ikke sætte ham i stand til noget som helst, fordi
> troens objekt - sandalerne - ikke er herre over noget som helst.
>
> Det er altså uhyre vigtigt, hvad det er Peter tror på. Det er ikke
> nok, at han bare tror. Deraf må det følge, at når troen i sig selv
> ikke gør ham i stand til noget, og når han ikke selv er i stand til
> noget, at det må være troens _objekt_, der gør ham i stand til
> noget. Hvis troens objekt er et par sandaler, well, men hvis troens
> objekt er Jesus, så er det noget værd.
re: Med fare for atter at cykle vild vil jeg kort præcisere, hvad jeg mener.
Troen og Jesus er ikke et og det samme. At man har Jesus ved sin side er meget interessant, men uden troen går et væsentligt element tabt. Jesus gør det ikke alene. Man skal også tro. Tror jeg.
Måske irriterer det dig, at jeg kommer med disse selvfølgeligheder. Måske udtrykker jeg mig knudret. Måske fortjener jeg at blive set som støvle/sandal tilbeder. Alt dette og mere beklager jeg.
Humbled .. Havmand
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
Peter B. Juul (22-04-2001)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 22-04-01 18:10 |
|
"Havmand" <Havmand.news@kandu.dk> writes:
> Troen og Jesus er ikke et og det samme. At man har Jesus ved sin
> side er meget interessant, men uden troen går et væsentligt element
> tabt. Jesus gør det ikke alene. Man skal også tro. Tror jeg.
Selvfølgelig. Det har jeg jo hele tiden sagt.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there
I speak only 0}._.{0 was going to be when I began it. It's just that
for myself. O/ \O something happened to it along the way."
| |
Niels Steg (19-04-2001)
| Kommentar Fra : Niels Steg |
Dato : 19-04-01 15:08 |
|
"Havmand" <Havmand.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:QfBD6.47918$o4.3936894@news010.worldonline.dk...
> > Hvor stammer den der tåbelige "Sten til brød"-ting egentlig fra?
Måske Matt 7,9
Eller hvem af jer vil give sin søn en sten, når han beder om et brød,
Niels
| |
Live4Him (19-04-2001)
| Kommentar Fra : Live4Him |
Dato : 19-04-01 16:05 |
|
"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m34rvlyt9w.fsf_-_@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Da de mirakler han gjorde allesammen er ting, som passer ind i
> modellen fra Johannes 5,19, at han kun gør det, som han ser faderen
> gøre.
>
> Han gør vand til vin - det gør Gud hele tiden via de vinstokke han har
> skabt.
>
> Han helbreder syge - det gør Gud hele tiden via kroppens egne
> systemer, som han har skabt.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Der kan jeg ikke rigtig følge dig, Peter. Især med det sidste, at kroppen
helbreder sig selv. Kroppen er i høj grad et system der nedbrydes med tiden,
en nedbrydning der ender med total kollaps = døden. Overfor dette står så
Jesu mirakler som en direkte modsats.
Lazarus døde fordi det nu engang var, og er, den måde kroppen fungere på.
Men Jesus opvakte ham fra de døde - der er en klar modsætning mellem sygdom
og helbredelse, mellem død og liv. Mellem det naturlige og det
overnaturlige.
jørgen.
| |
Peter B. Juul (19-04-2001)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 19-04-01 23:02 |
|
"Live4Him" <au_536@lite.dk> writes:
> Der kan jeg ikke rigtig følge dig, Peter. Især med det sidste, at kroppen
> helbreder sig selv. Kroppen er i høj grad et system der nedbrydes med tiden,
> en nedbrydning der ender med total kollaps = døden. Overfor dette står så
> Jesu mirakler som en direkte modsats.
Men kroppen er også så sindrigt indrettet at 99% af alle sygdomme du
kan lide af og alle mulige mindre sår repareres. De fleste af de
skavanker og virusangreb du kommer ud for opdager du sikkert aldrig,
fordi kroppen fikser dem uden større bivirkninger.
Jesu helbredelser er anderledes markante og storslåede, men de har
samme "struktur": En skavank eller sygdom forsvinder, fordi Gud
arbejder.
> Lazarus døde fordi det nu engang var, og er, den måde kroppen fungere på.
> Men Jesus opvakte ham fra de døde - der er en klar modsætning mellem sygdom
> og helbredelse, mellem død og liv. Mellem det naturlige og det
> overnaturlige.
Jeg vil gerne indskærpe, at jeg ikke på nogen måde afviser det
overnaturlige i miraklerne, men blot prøver at udpege en slags
"familie-signatur" i hvad de gør: Jesus skaber ikke sten om til brød
eller skaber et eller andet ud af ingenting - han gør i stedet lidt
til meget eller forvandler eller forbedrer ting. Ganske som "farmand"
gør det.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.
I speak only 0}._.{0 Thi visseligen, ting tager tid,
for myself. O/ \O men ævl tager evigheder" -Piet Hein
| |
Mr. D (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Mr. D |
Dato : 20-04-01 07:31 |
|
Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3hezky2do.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Live4Him" <au_536@lite.dk> writes:
>
> Jeg vil gerne indskærpe, at jeg ikke på nogen måde afviser det
> overnaturlige i miraklerne, men blot prøver at udpege en slags
> "familie-signatur" i hvad de gør: Jesus skaber ikke sten om til brød
> eller skaber et eller andet ud af ingenting - han gør i stedet lidt
> til meget eller forvandler eller forbedrer ting. Ganske som "farmand"
> gør det.
The story goes that one day a group of scientists had a meeting and
decided that humans had come so far that they no longer needed God.
After reaching their decision they appointed one of their number to go
and explain to God that his services were no longer required. He said,
"God, we've concluded that we no longer need you, because we are to the
point that we can conceive life in a test tube and even clone people. We
are so technologically advanced that we can do many things that at one
time would have been thought of as miraculous. So we are now inviting
you to leave the world in our hands." God listened very patiently and
quietly until the man was finished. With great kindness in his voice, he
said, "Very well then, but first, why don't we have a man-making
contest." This sounded like a marvelous idea to the deluded scientist,
and he agreed to the challenge. But God said, "Now, you understand that
we are going to have to do this just like I did back in the garden with
Adam." The self-assured man said, "That will be no problem," and he bent
down and grabbed a handful of dirt, realizing that he held in his hand
all the building blocks of life. But God looked at him and said, "You
don't understand. You have to get your own dirt."
Mr. D
| |
Peter B. Juul (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 20-04-01 10:23 |
|
"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> writes:
> The story goes
I fail to see the relevancy...
--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O
| |
Mr. D (23-04-2001)
| Kommentar Fra : Mr. D |
Dato : 23-04-01 18:31 |
|
Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3r8yovsbe.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> writes:
>
> > The story goes
>
> I fail to see the relevancy...
....but do you fail to see the fun?
Mr. D
| |
Peter B. Juul (23-04-2001)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 23-04-01 20:11 |
|
"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> writes:
> > I fail to see the relevancy...
>
> ...but do you fail to see the fun?
Nope!
--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke
I speak only 0}._.{0 ved, at jeg har truffet i noget andet Land: Frygten for
for myself. O/ \O at skabe sig ved at tale korrekt." - Johannes V. Jensen
| |
Ib Mohn (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Ib Mohn |
Dato : 20-04-01 08:26 |
|
Skulle du ikke søge læge, sådan som du føre dig frem, enten ved du ikke skid
eller også prøver du bare på at provoker arligt menene kristne. Jeg syntes
det er noget af en påstand at kalde de kristne her i landet for "besat af
satan" og jeg syntes det er et udtryk for at du ikke ser hvad der sker i
verdnen omkring dig.
Hvis Jesus var en fattig rebel, så syntes jeg at han har gjort et vældigt
entryk i verden, for stort set ALT, lige fra religion til hospitaler og
anden omsorgs tjeneste i verden udspringer af nogle efterfølgere af "den
rebelske Jesus"
Hilsen Ib Mohn
"Niels Ulrik Reinwald" <nielsulrikreinwald@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:9bck2o$i97$1@news.inet.tele.dk...
> Gud har aldrig været som Kristendommen kender "den". Jesus var en fattig
> rebel der ønskede socialisme. Socialismen er så død som den kan være.
> Vækkelse kom aldrig i det forrige årtusind og kommer ikke i det næste.
Bevar
> de frikirkefolk der er besat af satan - det er de alle. Uden undtagelse.
>
> Benny Hinn og deslige findes i Danmark i bedste velgående og hæver såkaldt
> tiende til gudsbespottelse.
>
> Saten er skabt af kristendommmen - men er aldrig set.
> Jesus=0=Kristendommen=Satan=0
>
> 0=Intet.
>
> Intet=Nul
>
> Intet=Frikirkefolk
>
> -------
> Mvh.
> Niels Ulrik Reinwald
>
>
>
>
| |
|
|