IP 224.0.0.22 ? + en god hjemmeside om sta~
Fra : SpookiePower

Dato : 15-11-03 17:42

I min søgen efter et program som ville broadcaste til adresse
224.0.0.22 faldt jeg over nedenstående side. På siden kunne
jeg få en forklaring på de forskellige startup-programmer som
til tider popper up i min firewall og virkede mystiske for mig.
Tag og kig på den, jeg syntes den god for en nybegynder som
mig selv.
http://www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_p.php

Her kommer så et spørgsmål som jeg ikke selv kunne finde svaret på.
Mange af de startup-programmer som popper up i min firewall prøver
at broadcaste til 224.0.0.22. Jeg har prøve at finde ud af hvad denne
adresse er, men har kun kunne finde følgende -

ip address 224.0.0.22 is a multicast address reserved for local purpose
it belong to icmpv3

Hvad betyder dette ?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-11-03 21:20

On Sat, 15 Nov 2003 17:41:49 +0100, "SpookiePower"
<boxjunk2600@hotmail.com> wrote:

> ip address 224.0.0.22 is a multicast address reserved for local
> purpose it belong to icmpv3
>
> Hvad betyder dette ?

Det ser ud til, du ikke ved hvad multicast er, så måske skal du
starte her http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=multicast

224.0.0.22 er, som du er inde på, IGMP (men ikke blot IGMPv3), og
bruges af en multicast klient til at signallere til eventuelle
multicast routere, at klienten ønsker at 'joine' en bestemt
multicast-gruppe, altså lytte på en bestemt multicast strøm.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 16-11-03 23:54

SpookiePower skrev:

> ip address 224.0.0.22 is a multicast address reserved for local
> purpose it belong to icmpv3

> Hvad betyder dette ?

http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc3376.html

Internet Group Management Protocol, Version 3

"4.2.14. IP Destination Addresses for Reports

Version 3 Reports are sent with an IP destination address of
224.0.0.22, to which all IGMPv3-capable multicast routers listen. A
system that is operating in version 1 or version 2 compatibility
modes sends version 1 or version 2 Reports to the multicast group
specified in the Group Address field of the Report. In addition, a
system MUST accept and process any version 1 or version 2 Report
whose IP Destination Address field contains *any* of the addresses
(unicast or multicast) assigned to the interface on which the Report
arrives."

Jeg aner ikke hvad de programmer du har installeret forsøger at gøre,
måske man kunne finde nogle informationer på Google, hvis du angav nav-
nene på dem.

Hvis du vil vide mere om IGMP eller multicast kan du læse:

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=tcpip
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=multicast

og eventuelt bede om at få informationerne uddybet i dk.edb.netvaerk.