Alt kan diskuteres
Fra : pre

Dato : 16-11-03 10:01

Tilsyneladende er der en udvikling på vej i det udenlandske:

1: Et aktuelt klip

Hope this helps
Doug Robbins - Word MVP
*If you're seeing this through Irubin's crappy web site, you should know
that he does not have my permission to include this message on his website.
I own the copyright, and I grant a license to Microsoft, Google and the
usenet community. I deny Irubin the right to repost my message on his site.*

2: En anden måde at læse NG´er på. Sikkert effektiv, men kedelig:

Note that Wordforums.com appears to be, in part, cloning
postings made to news://msnews.microsoft.com as I've never
posted there directly and we've noticed that some of the
links given in replies 'break' in that site.

Adressen på diskussionsgrupperne (Begge linier på én):
http://www.microsoft.com/office/community/da-dk/default.mspx?dg=microsoft.public.word.vba.general&lang=en&cr=US

pre

Fra : Harald Staff

Dato : 16-11-03 12:44

Hei pre

Alt kan definitivt diskuteres, og som "offer" for tilsvarende forum er jeg ganske
schizofren på det nevnte fenomenet. Hva Rubin gjør er å lage en Web-frontend til News. Som
også på
http://www.exceltip.com
http://www.excelforum.com/

Siden de færreste maskiner er godt nok tilrettelagt for news, så når ikke nyhetsgruppene
den alminnelige ukyndige trengende bruker. News er også for de fleste det samme som "chat"
og både uinteressant, useriøst og nokså farlig. En web-front-end bringer mange nye
trengende til, og det er jo riktig godt.

Samtidig fungerer ikke de aktuelle løsninger spesielt godt, hierarkier i diskusjonene
ivaretas ikke, website'n tar æren for vårt hjelpearbeid, og vi har ingen kontroll over
context, såsom sponsorlenker, redaksjonelt og annet. Og det er jo riktig dårlig.

Så hva skal man si og gjøre ? Når vi poster noe ut i public domain gratis, så er det jo
public og kun til en viss grad privat eiendom. En signatur som Doug's er en renslig
reservasjon mot det dårlige, og trolig en bedre løsning enn å boycotte spørsmål sendt fra
exceltip -hvilket jeg seriøst overveier.

Beste hilsen Harald
Followup to newsgroup only please.

Fra : pre

Dato : 16-11-03 13:43

Hej Harald

Tak for dine synspunkter. De er væsentlige fordi den aktuelle situation har
facetter til mange sider. Dels har alle de eksisterende fora den absolutte
fordel at kun behørigt registrerede brugere har adgang til at sende indlæg
mens alle kan læse.

Emneopdelingen kan være praktisk for "tilfældige" læsere til at løse et
problem, til gengæld falder den faste læserskare nok ud fordi det bli´r
kedeligt og uinspirerende læsning. Til syvende og sidst er det vel en
optakt til betalt brugerhjælp.

Så helt enige er vi ikke men forhåbentlig kommer der andre tanker frem.
pre

Fra : Harald Staff

Dato : 16-11-03 17:05

> (...) Dels har alle de eksisterende fora den absolutte
> fordel at kun behørigt registrerede brugere har adgang til at sende indlæg
> mens alle kan læse.

Det er en fordel at ikke alle kan sende ? Og hva er "behørigt" med å måtte levere
personalia til en snylter som lever av å videreformidle mitt og andres frivillige arbeid
under egen logo ? Nei helt enige er vi nok ikke

Fra : pre

Dato : 16-11-03 17:22

Åh, jo, jeg ser kun på fordelren af at kunne udelukke Spam - og dem der er
ude på at nasse sig til lidt viden - som også kan bruges af smarte
reklamefolk. Det "Kanvi" ikke li´ her i landet. "KanDu"?