Backup ad Clipboard
Fra : Jan Sørensen

Dato : 15-11-03 18:22

Hej gruppe

Er der nogen der kan hjælpe med en linie kode eller 2?
Jeg har en word-skabelon, hvor jeg selekter eks. noget tekst i nogen
tabeller og siger copy til det. Det bliver jo så lagt i Clipboard-objeket.
Det er et problem, hvis brugeren har sagt ctrl -c noget et andet sted i
Windows.

Er det muligt, at lave en backup af clipboard-objektet og når jeg så er
færdig med min copy, så kopiere det oprindelige indhold tilbage i
clipboardet?

På forhånd tak.

mvh
Jan

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 15-11-03 21:01

"Jan Sørensen" <janman@goneit.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
> Er det muligt, at lave en backup af clipboard-objektet og når jeg så er
> færdig med min copy, så kopiere det oprindelige indhold tilbage i
> clipboardet?

Hvis jeg forstår dig ret:

Dim sClpBcp As String
sClpBcp = ClipBoard.GetText
'...
'...
'[her kan dine brugere muntre sig]
'...
'...
ClipBoard.SetText sClpBcp

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Jan Sørensen

Dato : 15-11-03 21:37

Hej Jens

>"Jens Vestergaard" <j@railsoft.dk> wrote in message > >Hvis jeg forstår dig
ret:

> Dim sClpBcp As String
> sClpBcp = ClipBoard.GetText
> '...
> '...
> '[her kan dine brugere muntre sig]
> '...
> '...
> ClipBoard.SetText sClpBcp

Jeps det er præcist det jeg mener.
Kan jeg forvente, at formateringen af teksten så også er intakt? Jeg tænker
på, hvis brugeren har kopieret en tabel med tekst i fra Word. Og jeg så
smider det ind i ClipBoard'et igen med type String? Forsvinder formateringen
så ikke?

Jeg vil selvfølgelig lave nogen test af det, men hvis du med det samme kan
sige, at formateringen ikke holder så...

Men mange tak for den hurtige respons. Jeg vil forsøge mig med det.

Tak for hjælpen.

Mvh
Jan

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 15-11-03 23:21

> [...]
> på, hvis brugeren har kopieret en tabel med tekst i fra Word. Og jeg så
> smider det ind i ClipBoard'et igen med type String? Forsvinder

Så længe det er tekst, der er tale om, burde formateringen holde, men du kan
nok med fordel studere clopboards forskellige metoder i din Hjælp. Parallelt
med Set/GetText findes også Set/GetData og GetFormat, som kan bruges til at
finde ud af, hvad der aktuelt ligger i clipboard'et.