Seriel kommunikation
Fra : Neo

Dato : 15-11-03 15:28

Hej alle

Jeg vil til at lege lidt med seriel porten og visual basic 6 ... er der
nogen "komme igang tips" eller links til målrettet information om emnet ?

Mvh Neo

Fra : Kasper

Dato : 16-11-03 08:18

søg i google på MScomm control

Fra : mhabio

Dato : 16-11-03 08:55

Du kan bruge MSComm, men kun hvis du professional eller enterprise
versionerne af VB6.0 (Husk at installere SP5). Ellers skal du igang med at
lave en control med API's. Lån evt en bog: "Visual Basic Programmers guide
to the Serial Communcations" Richard Grier. Heri er det beskrevet.
Mikkel

Fra : Neo

Dato : 17-11-03 12:44

tak for svarene begge to !

Mvh Neo

Fra : PB

Dato : 18-11-03 19:24

Se eksemplet VBTERM, der ligger i

C:\Programmer\Microsoft Visual
Studio\MSDN98\98VSa\1033\SAMPLES\VB98\Mscomm (på min PC)

Der er et komplet terminalprogram med alt hvad du behøver at vide.

Hvis du ikke har det kan jeg sende det til dig.

hilsen Peter

On Sat, 15 Nov 2003 15:28:28 +0100, "Neo"

Fra : sofian

Dato : 24-02-04 18:00

"PB" skrev d. 18-11-03 19:24 dette indlæg :
> [...]
>

> Der er et komplet terminalprogram med alt hvad du behøver at vide.
>
> Hvis du ikke har det kan jeg sende det til dig.

Jeg vil meget gerne se det program om seriel kommunikation med visual
c++, for jeg har det ikke på min pc .
MVH Sofian

http://www.kandu.dk/