opdatere to frames samtidig...
Fra : Allan

Dato : 17-11-03 11:05

Hej...
Jeg har et lille problem.
Jeg har en side med 3 frames: (top) - (menu) og (main)...

Når jeg vælger et af de 4 links, i (top) skal der skiftes side i både
(menu) og (main)... Hvordan laver jeg den reference?

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Pia J

Dato : 17-11-03 11:20

> Når jeg vælger et af de 4 links, i (top) skal der skiftes side i både
> (menu) og (main)... Hvordan laver jeg den reference?

Det kan gøres med javascript - du kan enten prøve at selv søge på det -
eller jeg skal ind og lede efter en cd med mine gamle websites, for jeg kan
ikke længere huske koden udenad.

:Pia

Fra : Allan

Dato : 17-11-03 11:37

> Det kan gøres med javascript - du kan enten prøve at selv søge på det -
> eller jeg skal ind og lede efter en cd med mine gamle websites, for jeg
kan
> ikke længere huske koden udenad.

Jeg har set lidt på noget .js a'la det her:

function changeurl()
{
parent.upperframe.location.href="demo_js_frame_c.htm"
parent.lowerframe.location.href="demo_js_frame_d.htm"
}

Men hvordan afvikler jeg den function?
og er det nødvendigt at bruge en function...?

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 17-11-03 11:48

Allan mumbled his insignificant opinion in:

> [...]

En lidt nasty løsning kunne være at definere menu+main i deres eget frameset
som der så skiftes ud ved et href i top framen.

Noget i stil med:

<FRAMESET ROWS="100,*">
<FRAME SRC="top.html" name="top">
<FRAME SRC="menu_main_frameset.html" name="opdater_mig_fra_top_framen">
</FRAMESET>

Der er dog noget hurlumhej med at lave et frameset i et frameset, er ikke
sikker på det er gyldigt på den måde.

Fra : Pia J

Dato : 17-11-03 12:02

> [...]
> {
> parent.upperframe.location.href="demo_js_frame_c.htm"
> parent.lowerframe.location.href="demo_js_frame_d.htm"

Jeg brugte så vidt jeg husker ikke en function, men kodede hvert link - det
er længe siden og jeg har aldrig været kodehaj. Skal prøve at finde det frem
fra samlingen.

Men derudover lignede det eksemplet i Lars' link

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 17-11-03 12:19

Beklager, kan ikke finde sitet - kan ikke engang huske, hvordan det så ud.
Til gengæld fandt jeg en masse andre rædsler på mine gamle backup-cd'er....

:Pia

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-11-03 11:58

"Allan" <a@fd> escribió en el mensaje
> [...]
både
> (menu) og (main)... Hvordan laver jeg den reference?

Det besvare i FAQ'en til gruppen:
http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/frames.html#Opdater

Fra : Allan

Dato : 17-11-03 12:33

> Det besvare i FAQ'en til gruppen:
> http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/frames.html#Opdater

Hvorfor kendte jeg ikke den!!!
Jeg har brugt .js'et virker rigtig godt...
1000 tak til jer... I er jo knalddygtige og burde have mere i løn...

Mvh
Allan