centrereingsproblemer
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-11-03 10:53

Jeg har et mindre problem på: http://80.28.134.139:8080/zaphod/

Både html(XHTML1.1) og CSS er valideret, men aligevel er der
problemer. I IE virker siden perfekt, Men i Mozilla 1,4 og Opera 7.2
(har ikke prøvet i andre versioner), mangler der et par centreringer.
Først og fremmest bliver selv siden ikke centreret, men heller ikke
undermenuerne (hold musen hen over "productos") bliver centreret.

Hvad gør jeg galt?
CSS'en kan findes på:
http://80.28.134.139:8080/zaphod/css/default.css

På forhånd tak
Lars Hoffmann

Fra : Benny Nissen

Dato : 17-11-03 11:15

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> [...]
> Først og fremmest bliver selv siden ikke centreret, men heller ikke
> undermenuerne (hold musen hen over "productos") bliver centreret.

Der er måske noget her, du kan bruge:
http://www.milov.nl/forum/1/28

--
Benny

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-11-03 11:41

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> escribió en el mensaje

> Der er måske noget her, du kan bruge:
> http://www.milov.nl/forum/1/28

Inden jeg begynder på alt muligt med negative margener, kunne jeg
godt tænke mig at vide hvad det er der er galt med min side, hvis det
bare er fordi Opera og Mozilla ikke følger standarden ordentligt, vil
jeg nok foretrække at ignorere dem.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-11-03 12:10

Lars Hoffmann skrev:

> Både html(XHTML1.1) og CSS er valideret, men aligevel er der
> problemer. I IE virker siden perfekt, Men i Mozilla 1,4 og
> Opera 7.2 (har ikke prøvet i andre versioner), mangler der et
> par centreringer.

Du har ikke angivet margin: auto på din div (main). Det er
formentlig samme problem med dine undermenuer.

NB: Hvad skal du bruge en 1x1-tabel til?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-11-03 12:22

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> escribió

> Du har ikke angivet margin: auto på din div (main). Det er
> formentlig samme problem med dine undermenuer.

Godt set, jeg troede det var default value

> NB: Hvad skal du bruge en 1x1-tabel til?

Hmm, hvor har jeg en sådan tabel?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-11-03 15:35

Lars Hoffmann skrev:

> Hmm, hvor har jeg en sådan tabel?

Direkte under body - den indeholder hele siden.

Du skriver:

   [Hele siden her]

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-11-03 07:39

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> escribió

> Direkte under body - den indeholder hele siden.

Ja du har ret - det er et levn fra et tidligere design. Det m`jeg
hellere få fjernet.

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-11-03 01:54

Har du set http://html-faq.dk/2007.asp?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-11-03 07:41

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> escribió en el mensaje

> Har du set http://html-faq.dk/2007.asp?

Nej, men det er samme metode jeg bruger (har dog ved en fejl brugt en
1x1 tabel istedet for den yderste div)
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann