opdatering af søgemaskiner ?
Fra : pmn

Dato : 15-11-03 16:59

Hej gruppe.

Hvordan får man søgemaskinerne (f.eks google) til at opdatere den tekst der
står som hoved når der søges?

Hvis man søger på ordet "mypuzzle" står der følgende som overskrift i
google:

Please use a browser that can handle frames.
Beskrivelse: Collection of wooden puzzles and a description of each.
Kategori: Regional > Europe > ... > Society and Culture > Personal Homepages
www.mypuzzle.dk/ - 1k - Cached - Lignende sider

Hvilket jo ikke er særligt smart !

Jeg har rettet det i index filen men den bliver ved med af "finde" den
"gamle" fil!

Går der evt et stykke tid før søgemaskinen registrerer at siden er ændret?
og i givet fald hvor lang tid? Kan man evt gøre noget for at optimere
det/tiden?

Det samme gør sig gældende med sider der er slettet fra hotellet men stadig
optræder i søgningen på google.

f.eks ér siden "www.mypuzzle.dk/html_english/index.html" slettet men google
finder den stadigt. (en uge efter !!!)

mypuzzle
www.mypuzzle.dk/html_english/ - 1k - Cached - Lignende sider
[ Flere resultater fra www.mypuzzle.dk ]

Med venlig hilsen
Per
www.mypuzzle.dk

Fra : Lobais

Dato : 16-11-03 11:06

> Går der evt et stykke tid før søgemaskinen registrerer at siden er ændret?
Ja

> og i givet fald hvor lang tid? Kan man evt gøre noget for at optimere
> det/tiden?
Revisit meta taget har nettop dette som formål, men jeg ved ikke hvorgodt det
er uderstøttet af søgemaskinerne.
<http://www.metamaten.dk/koder_framed.shtm#revisit>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne