Gode råd søges - Ati9600Pro eller GF4 Ti42~
Fra : jk

Dato : 17-11-03 09:57

Jeg står i øjeblikket og overvejer at købe enten et Club 3d ATI Radeon 9600
Pro, eller et Daytona TI 4200 - begge med 128MB ram. jeg har så været inde
på både Anandtech.com og Tomshardware.com - og billedet er ærlig talt ikke
helt klart - og det jeg pt. har konkluderet er noget i retning af, at et
TI4200 er væsentligt hurtigere (til NOGEN ting) -mens kvaliteten af
billedet/understøttelsen af funktioner halter lidt - derimod er 9600pro god
til alle de nye ting - bla. DirextX9 - mens hastigheden er lidt på det
jævne.

lige nu hælder jeg mest til 9600Pro - men er der nogen goe' råd her ? -
eller måske et helt tredje kort ? - det ska' bare helst ikke koster meget
over 1100,-

/JK

Fra : SA

Dato : 17-11-03 13:22

"jk" <DontUdare2@SPAM.me> wrote in message
> [...]
>
> lige nu hælder jeg mest til 9600Pro - men er der nogen goe' råd her ? -
> eller måske et helt tredje kort ? - det ska' bare helst ikke koster meget

Jeg plejer at sige, at det er det forkerte tidspunkt at købe nyt
grafikkort...
Prøv evt. at finde et brugt 9500pro da det er det bedste fra begge verdener.

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 17-11-03 15:01

"SA" <soren@SLETDETTElerskov-andersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> grafikkort...
> Prøv evt. at finde et brugt 9500pro da det er det bedste fra begge

Det er altid det forkerte tidspunkt at købe hardware... Uanset tidspunkt.

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : SA

Dato : 17-11-03 15:48

"Morten Holberg Nielsen" <holberg19@ DELETETHIS ofir.dk> wrote in message

> Det er altid det forkerte tidspunkt at købe hardware... Uanset tidspunkt.

Ja Morten, men lige nu er ekstra kedeligt at købe midrange grafikkort pga.
flere forskellige faktorer.
For det første, er der stadig ikke ret mange dx9 spil. Der begynder at komme
flere i starten af q2 2004, men 4 måneder er også lang tid, målt i
grafikkort priser.

For det andet, virker konkurrencen meget dårligt i øjeblikket. Geforce FX
5600 er en meget sølle konkurrent til Radeon 9600pro det må man erkende. Af
samme grund kunne ATi i al ubemærkethed fjerne 9500pro og erstatte den med
en chip der yder dårligere, nemlig 9600.

For det tredje, er det alligevel lidt åndsvagt at gå ud og købe et gf4
ti4x00 med bevistheden om at det er et forældet kort, som ganske vist kører
hurtigt i eksisterende spil, men som ikke kan vise alle detaljer i spillene
om et halvt år.

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 17-11-03 16:23

> [...]
kører
> hurtigt i eksisterende spil, men som ikke kan vise alle detaljer i

Ja, du har 100% ret.

Et andet eksempel på andre tidspunkter hvor det er en ekstra dårlig ide at
invistere i hardware, var umiddelbart inden PIV faldt i pris i slutningen af
sidste måned. Dette kan sammenlignes med ovenstående, da det var kendt at
der ville komme et prisfald.