Andagt
Fra : Live4Him

Dato : 15-04-01 16:51

Af C.O. Rosenius :

Megen frugt

Den, der bliver i mig, og
jeg i ham, han bærer megen frugt ...
Joh. 15,5

En ting skal vi mærke os her: Det er hele tiden
om frugt, Herren taler. Nåde og forladelse skænker
han os frit og for intet. Barnekår hos Gud og det evige
liv er en gave, som er vundet til os ved Kristi blod.
Men eftersom det nu er blevet vor lykkelige lod at eje
alt dette i troen og leve i et nåderige, hvor ingen lov
kan fordØmme os, og ingen synd bliver tilregnet os, så
vil han, at vi ikke skal "misbruge Guds nåde til
løsagtighed " eller være "uden frugt i erkendelsen af
vor Herre Jesus Kristus". Tværtimod vil han, at vi
skal blive stadig rigere på alt godt, Gud til ære og vore
medmennesker til velsignelse.

Med dette for øje tilskynder og opmuntrer han
os, tugter og renser os, for at vi skal bære mere frugt .
Han siger endog om dem, der bliver i ham, at de skal
bære megen frugt!

I denne henseende er der stor forskel på kristne.
Der er kristne, der næsten strømmer over afkærlig-
hed og gode gerninger, medens andre er langt mindre
rige på frugt. Endelig er der også nogle, som er så
ligegyldige og ufrugtbare, at de tilsyneladende knap
nok ved, at de "ikke længere skalleve for sig selv, men
for ham, der døde og opstod for dem. "

jørgen.

Fra : Niels Ulrik Reinwald

Dato : 15-04-01 19:34

Bygger samlet på en løgn. Du lyver. Løgn kan straffes. Jeg kræver
oprejsning. Du kan ikke give det. Du er hjernevasket. Jeg kan bevise det.

--

Regards
Niels Ulrik Reinwald

Fra : Mark Langdahl

Dato : 15-04-01 22:51

"Niels Ulrik Reinwald" <nielsulrikreinwald@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Bygger samlet på en løgn. Du lyver. Løgn kan straffes. Jeg kræver
> oprejsning. Du kan ikke give det. Du er hjernevasket. Jeg kan bevise det.

Fire ord, Niels Ulrik:

Få dig et liv!

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Fra : anderspj

Dato : 18-04-01 22:43

Er du rablende paranoid, Niels?
Hvad er det for en "oprejsning" Jørgen skal give dig?

--
Mvh.
Anders Peter Johnsen

Fra : Havmand

Dato : 19-04-01 13:23

"Live4Him" skrev d. 15-04-01 16:51 dette indlæg :
> Af C.O. Rosenius :

> En ting skal vi mærke os her: Det er hele tiden
> om frugt, Herren taler. Nåde og forladelse skænker
> han os frit og for intet

re:
Jo jo da, du er sandelig nødt til at have troen ellers ...tough luck

> [...]
> alt dette i troen og leve i et nåderige, hvor ingen lov
> kan fordØmme os, og ingen synd bliver tilregnet os

Igen, jo. Du må ikke spotte helligånden. ingen tilgivelse. Helvedes evige flammer. Igen, tough luck.

Heldig Hilsen .. Havmand

http://www.kandu.dk/