Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort til spil + videocam
Fra : Peter Holm

Dato : 16-11-03 19:41

Hejsa.
jeg skal samle en maskine for en kammerat og har problemer med at finde det
rette grafikkort.
Normalt ville jeg vælge et ti4200 (måske et Palit), men fyren vil gerne
have, at han kan tilslutte til videokamera.

Findes der et kort med spillekvaliteter a la et ti4200 (ned til mx440
kvalitet kan gå an) som også giver mulighed for at tilslutte et video
kamera - måske et All-in-wonder?

Hvis kameraet har firewire udgang, kan man så blot købe et I/O PCI
forewire-kort istedet for at have det indbyttet i grafikkortet, eller hvor
er det normalt firewire-indgangen sidder?

Lige et vurderingsspørgsmål - når min kammerat kommer fra en gammel K7
600mhz kontormaskine og til denne nye maskine (blir nok en xp2400), og stort
set ikke har set pc-spil på en pc der er nyere end sin K7, vil han så kunne
'nøjes' med et MX440 kort til spil eller er det et dumt sted at spare de
500kr der er op til et ti4200 ?
Er forskellen mellem de to kort kun billedforbedring, eller er der en masse
spil han slet ikke vil kunne køre med et MX440 ?

Mvh
Peter

Fra : Kenneth

Dato : 17-11-03 20:16

Jeg ville spare de penge. Det er trods alt gameplayet som tæller mest bla.
hvis han ikke har spillet det helt store, og et mx440 er billigt og en
faktisk et godt kort. ti4200 er hurtigere men også dyrere, men på samme
directx niveau mv. Han kan jo altid om 7-8mdr. købe et bedre fx-kort når de
til den tid er blevet billigere.

Mvh Kenneth

Fra : Peter Holm

Dato : 18-11-03 08:53

"Kenneth" <kennethhansenn@privat.dk> wrote in message
> [...]
> faktisk et godt kort. ti4200 er hurtigere men også dyrere, men på samme
> directx niveau mv. Han kan jo altid om 7-8mdr. købe et bedre fx-kort når

efter lidt snak med kammeraten, hvor han siger noget i retning af "jeg vil
kunne spille ALLE de nyeste spil, og gerne også om 2 år", så er vanget
faldet på et Galaxy Zeus Geforce FX5600, 256MB til 1049,-. Han vil hellere
smide 500kr mere og sp være 100% på at det kører fedt - det gav udfaldet.

Har jeg ret i at FX5600 er hurtigere i spil end ti4200? Eneste grund til at
jeg vælger FX5600kortet er, at shg ikke har noget 1000kr's ti4200 på lager.

Mvh
Peter