Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Redeon 9700 pro biosfejl
Fra : HH

Dato : 16-11-03 09:00

Jeg har prøvet at modde et redeon 9700 pro til et 9800 pro.Efter genstart er
der ingen billede.Hvordan for jeg den gamle bios tilbage.jeg kan jo ikke se
noget på skærmen.
mvh HH

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-11-03 09:54

HH mumbled his insignificant opinion in:

Smid et PCI gfx kort i maskinen

Fra : SA

Dato : 16-11-03 10:30

"HH" <h.haugaard@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
er
> der ingen billede.Hvordan for jeg den gamle bios tilbage.jeg kan jo ikke

Enten ved at montere et pci grafikkort i pc'en eller ved at lave en bootdisk
der automatisk flasher dit radeon kort.
Du skal bare lave en almindelig bootdisk, og så lave/editere den fil der
hedder autoexec.bat.
I den fil laver du en linie hvor du skriver flash kommandoen.

Fra : Richard Gallagher

Dato : 16-11-03 12:34

"HH" <h.haugaard@post.tele.dk> skrev i melding
> [...]
er
> der ingen billede.Hvordan for jeg den gamle bios tilbage.jeg kan jo ikke

Flashet du et 9700Pro med 9800Pro BIOS???
Størst sannsynlig så har du brent kortet ditt siden denne BIOS passer
overhodet ikke på et 9700 kort!
Å flashe kortet tilbake er jo akkurat det samme som å flashe det med en ny
BIOS, håper bare du tok en backup av BIOS'en din som man pleier å gjøre.
Får du ingenting på skjermen så må du lage en bootdisk og redigere
autoexec.bat med henvisning til flashprogrammet og hvor binærfilen ligger.
Blir ca. a:\flashrom -p 0 biosfil.bin, start med bootdisken i maskinen og
vent til den har lastet ferdig, når den har lastet ferdig så må du kansje
trykke [Return] en gang for å starte selve flashingen, vent så et el. to min
til flashingen er ferdig.
Da skal kortet fungere igjen forutsatt at kortet ikke er ødelagt av 9800PRO
BIOS'en...

Fra : SA

Dato : 16-11-03 13:02

> Flashet du et 9700Pro med 9800Pro BIOS???
> Størst sannsynlig så har du brent kortet ditt siden denne BIOS passer
> overhodet ikke på et 9700 kort!

Tror ikke han har brændt kortet af. Højst sandsynligt vil det bare ikke
starte pga for høje clock frekvenser på core/ram.

> Å flashe kortet tilbake er jo akkurat det samme som å flashe det med en ny
> BIOS, håper bare du tok en backup av BIOS'en din som man pleier å gjøre.

Hvis du ikke har taget backup af bios, så kan du kan downloade en ny bios.
Sig til hvis det er problem, så kan jeg give dig link.