Køling af Radeon 9500PRO
Fra : Christian Spøer

Dato : 15-11-03 12:04

Hej!

Jeg har overvejet en mindre "hørbar" køling af mit Radeon 9500PRO. Jeg har
kigget på to løsninger:
1: Zalman ZM80C-HP
2: MagicGFX (http://asp.webconsult.dk/privat/SingleProd.asp?p=225)

Jeg har et Thermaltake Xaser II 5000D+ kabinet med MagicFleece
dæmpningsmåtter, en Enermax 350w NC SECUR PSU - PAPST 1500rpm strømforsyning
og en P4 2.4GHz 533MHz FSB CPU. Desuden et lydkort, netkort, én hdd og en
cd-brænder. Der er ingen ekstra kabinetblæsere.
Hvis jeg har spillet en hel dag, kan kabinettet godt blive en lille smule
lunkent, men det er ikke så meget, og det er kun lige omkring
strømforsyningen.

Hvad er den bedste løsning? Zalman er klart at foretrække mht. lyden, men
giver den nok køling til grafikkortet? Og vil vægten (385g) være et problem?
Er der nogen, der har erfaring med MagicGFX? Jeg har kun hørt meget lidt om
den, men det har også været godt. Den skulle give god køling og stadigt være
lydløs.
Prisen er ca. den samme, så den er ligemeget.

Mvh
Christian

Fra : Steen

Dato : 16-11-03 00:46

Hej Christian.

Du skal være opmærksom på at MagicGFX kræver 4 monteringshuller i kortet,
hvor Zalman kan bruges på kort med kun 2 huller.
Jeg har lige sat et ZM80C-HP på mit Sapphire Radeon 9700 i dag, det køre
foreløbigt helt fint

Fra : Christian Spøer

Dato : 16-11-03 10:39

> [...]
> hvor Zalman kan bruges på kort med kun 2 huller.
> Jeg har lige sat et ZM80C-HP på mit Sapphire Radeon 9700 i dag, det køre

Er de 4 monteringshuller ikke dem i køle-elementet og ikke dem, der går
igennem kortet?
Mit kort har både de 4 skruehuller i køle-elementet som ses i manualen til
MagicGFX og de to huller igennem kortet, som Zalman referer til.
MagicGFX: http://asp.webconsult.dk/gfxmagic.pdf
Zalman: http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM80C-HP.htm

Mvh
Christian

Fra : Steen

Dato : 16-11-03 16:38

Hej Christian.

Hvis dit kort har fire huller i blæseren er det ok, men det er ikke alle
kortene der har det.
Mit Sapphire ATI Radeon 9700 har kun to, både i blæser og kort.

Hilsen Steen

Fra : Christian Spøer

Dato : 16-11-03 21:22

> Hvis dit kort har fire huller i blæseren er det ok, men det er ikke alle
> kortene der har det.
> Mit Sapphire ATI Radeon 9700 har kun to, både i blæser og kort.

Aha. Herligt, så er det vist op til mig selv at vælge hvad der skal løbes ;)
Tak for hjælpen!

Mvh
Christian