Fremtidige grafikkort?
Fra : Kenneth

Dato : 14-11-03 18:07

Hej NG
Jeg har søgt på google, ati, nvidia mm. men kan ikke rigtig finde noget om
næste genereation af grafikkort? Jeg finder altid kort som er oldgamle eller
nogle som er på markedet, men jeg kunne godt tænke mig at læse om de nyeste
chip som jo nok kommer. Jeg ved godt 9800xp er hurtig og dyr, men jeg er da
stadig nysgerrig ang. hvad der kommer næste gang. Håber nogle kan hjælpe med
link eller lign.

Mvh Kenneth

Fra : Christian Spøer

Dato : 14-11-03 18:10

> [...]
da
> stadig nysgerrig ang. hvad der kommer næste gang. Håber nogle kan hjælpe

Jeg tror ikke der er nogen, der kan give et kvalificeret svar til dig.
Producenterne er meget sparsomme med informationer, da konkurrencen er meget
hård. En afsløring af en producents planer kan næsten betyde døden, da andre
producenter i bedste fald vil kunne nå at reagere på informationerne, og
ændre deres produkt til det bedre.
Jeg venter spændt på det næste fra ATi og nVidia. Desuden bliver det
spændende at se hvad XGI kan når deres driver er klar til offentligheden.

Mvh
Christian

Fra : Zulu

Dato : 14-11-03 19:25

"Kenneth" <kennethhansenn@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
da
> stadig nysgerrig ang. hvad der kommer næste gang. Håber nogle kan hjælpe

NV40 og R420 kommer engang til næste år. Prøv at spørge Google.

Zulu

Fra : Kenneth

Dato : 15-11-03 19:51

Ok jeg prøver dem. Jeg kan også godt se at de ikke kan reklamere for meget
med det nye. De burde dog på nogle af disse sider have en datoangivelse i
søgekriteriet, så 'new chipset' ikke blier et voodo 2 fra '96. Men tak for
hjælpen.

Mvh Kenneth

Fra : iddqdATworldonline.D~

Dato : 16-11-03 01:13

Kenneth wrote:
> [...]
> søgekriteriet, så 'new chipset' ikke blier et voodo 2 fra '96. Men tak for

Brug de avancerede søgekriterier når du søger på nettet, så kan du
frasortere gamle sider.

Forvent dog ikke at finde noget særlig sikkert om de kommende kort, der
går nogler måndeder endnu så alt hvad du finder er spekulationer intet
andet.

Mvh

Bruno

PS. Det er kutyme i nyhedsgrupper at klippe alt væk man ikke komentere
direkte og så svare under det man komenterer.

Fra : Kenneth

Dato : 18-11-03 14:04

"iddqdATworldonline.DenmarK" <iddqd@worldonline.DenmarK> wrote in message

> [...]
>
> Forvent dog ikke at finde noget særlig sikkert om de kommende kort, der
> går nogler måndeder endnu så alt hvad du finder er spekulationer intet

Nej det er rigtigt. Det er ikke så nemt at finde noget om det igen. Men i
flere af artiklerne fra Juni skrives der at de nye processorer R420 og NV40
alerede kommer sent 2003 tidlig 2004 i begrænset 'oplag' for at strække
tidsrammen for salget af nuværende kort. Men jeg tvivler nu på det alerede
bliver i år. Men der er nok ikke så mange md'er til de kommer, som der har
været . Jeg synes ummidelbart at fatte at teknologien bliver den samme,
'bare' med det dobbelte antal pipelines på de hurtigste og en forøgelse af
gpu'ens mhz jeg havde regnet med var større. Men de skriver også at de
hurtigste kort, pga. de flere pipelines mv. bliver ca. 2x hastigheden af til
9800kort så man må dog sige de holder kursen godt nok aligevel, hvis det
altså skulle holde stik.

Mvh Kenneth