isdn og firwall
Fra : Allan Ryder

Dato : 14-11-03 17:26

HEJ

Er der nogen der kender til en hardware firewall der kan kører sammen med et
Eicon diva ISDN modem. Evt. pris og opsætnings metode ville bare være helt
fjong.

Allan

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-11-03 06:44

In article <3fb5014c$0$69944$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
rytek@rytek.dk says...
> Er der nogen der kender til en hardware firewall der kan kører sammen med et
> Eicon diva ISDN modem. Evt. pris og opsætnings metode ville bare være helt

Det findes kun som en Linux/BSD-boks. Til Eicon DIVA LAN kan du sætte
en alm. hardware-firewall til.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 15-11-03 10:42

In article <3fb5014c$0$69944$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Allan Ryder wrote:
> Er der nogen der kender til en hardware firewall der kan kører sammen med et
> Eicon diva ISDN modem. Evt. pris og opsætnings metode ville bare være helt
> fjong.

SKal du have en boks der kan kører PPP over et serielt interface?

Prøv at kik på www.snapgear.com, fx produktet lite2. Vejledene ligger
på 2.800, opsætning kan ske via http/https (webflade, igennem denne kan man
ligge konfigurationen op som en flad tekstfil), telnet/ssh (via sash,
som er en strippet shell) eller via snmp.

Fra : Allan Ryder

Dato : 15-11-03 17:51

Opgaven lyder på følgende:

1 maskine connektet via ISDN eicon diva modem serielt. Der skal monteres en
hardware firewall imellem, da en software firewall ikke tænkes at være god
nok.
Styresystem er windows XP.
Min umiddelbare løsning ville være at skifte modemet med en ISDN router og
derefter montere en hardware firewall. Det er ikke lykkedes mig at finde en
integreret firewall/router til ISDN. Findes det overhovedet?

Forslag modtages gerne!

Allan

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 16-11-03 21:14

In article <3fb658b6$0$69924$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Allan Ryder wrote:
> Min umiddelbare løsning ville være at skifte modemet med en ISDN router og

I min løsning montere du ISDN routeren på firewallens seriel port,
og kører PPP over seriel linket.

Men ellers findes der masser af ISDN firewalls på markedet. Vi har
lige smidt en bunke ud, jeg har evt. en liggende hvis du vil have den
gratis.

Fra : Kristian Rask

Dato : 17-11-03 10:15

On Fri, 14 Nov 2003 17:26:11 +0100, "Allan Ryder" <rytek@rytek.dk>
wrote:

> [...]
>Eicon diva ISDN modem. Evt. pris og opsætnings metode ville bare være helt

Hvis det ikke skal være alt for komplekst kan Du kigge efter en gammel
brugt Zyxel 100WH (udgået) eller en .. tror jeg 153X (vist oxo udgået)

De har Ethernet port og RS-232
Den har så hut jeg visker et std. zyxel pakkefilter.
Det er ikke noget at råbe hurra for, men hvis det blot er til at
håndtere simple problemer, eksempelvis at lukke for en 5-6 porte a'la
135, 137-139, 445, 1434 etc. så er det en simpel og sikkert meget
billig og driftsikker løsning.

Skal det være mere avanceret bør Du nok satse på at læse en del
dokumentation og gå efter en eller anden unix lignende ting,
eksempelvis en af BSD løsningerne.

mvh

Kristian