Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nye billeder på nadia.dk
Fra : nadia.dk

Dato : 14-11-03 15:17

Jeg savner noget kritik til nogle af de nye billeder...

Skyd ikke så skarpt, jeg er en pige & tager alting så følsomt

Mvh. Nadia B. Schulz
--
hot heads and cold hearts never solved anything

Fra : Joker

Dato : 14-11-03 15:32

On Fri, 14 Nov 2003 15:16:43 +0100, nadia.dk wrote:

> Jeg savner noget kritik til nogle af de nye billeder...
>
> Skyd ikke så skarpt, jeg er en pige & tager alting så følsomt
>
> Mvh. Nadia B. Schulz

Bestemt et besøg værd. Jeg er vild med dit Pink-billede
Sætter lige et link til siden
http://www.nadia.dk/

MVH Per
http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=109968

Fra : nadia.dk

Dato : 14-11-03 15:39

Per & jeg er VILD med din vuffer......

Jeg begyndte bare at skrald-grine da jeg så det billede ))))

/Nadia

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-11-03 15:44

"nadia.dk" wrote:

> Jeg savner noget kritik til nogle af de nye billeder...
>
> Skyd ikke så skarpt, jeg er en pige & tager alting så følsomt

Hej Nadia, her på UseNet er det kutyme, at vi linker direkte til
det elle de nye billeder som vi vil vise frem, reglen er for at
undgå løbende annoncer for web-sites...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael

Dato : 14-11-03 16:05

> Hej Nadia, her på UseNet er det kutyme, at vi linker direkte til
> det elle de nye billeder som vi vil vise frem, reglen er for at
> undgå løbende annoncer for web-sites...

Har du set din egen signatur?

Michael

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-11-03 16:45

Læs her: http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael

Dato : 14-11-03 16:56

> Læs her: http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html

Virker bare dobbelt at anbefale andre ikke at henvise til egne hjemmesider,
når det står over signaturen, men det er helt ok i signaturen!

Men jeg har ikke ondt nogensteder over din signatur, jeg har heller ikke
ondt nogensteder hvis de henviser til en hjemmeside, der kan opfattes som
reklame, over signaturen. Synes bare det var lidt skægt med din kommentar,
når man ser på din signatur.

Michael

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-11-03 19:54

On Fri, 14 Nov 2003 16:56:01 +0100, "Michael"
<spinksKANIKKESPAMMES@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Virker bare dobbelt at anbefale andre ikke at henvise til egne hjemmesider,
>når det står over signaturen, men det er helt ok i signaturen!

Ja, signaturen er et fristed så længe den overholder størrelsen og i
øvrigt ikke er grov.

>jeg har heller ikke
>ondt nogensteder hvis de henviser til en hjemmeside, der kan opfattes som
>reklame, over signaturen.

Nej, det har jeg heller ikke rigtig, men jeg er alligevel enig med
Niels, bare mest af en anden grund: Det er irriterende at skulle til
at navigere og gætte. Det dybe link er hurtigst og mest brugervenligt
og giver derfor størst chance for at folk gider bruge det.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jens Olsen

Dato : 16-11-03 17:37

On Fri, 14 Nov 2003 19:53:57 +0100, Peter Loumann <me@privacy.net>
wrote:

> [...]
>at navigere og gætte. Det dybe link er hurtigst og mest brugervenligt
>og giver derfor størst chance for at folk gider bruge det.

Jeg forsøgte også men opgav da siden læste . . . læste . . . og læste
billeder ind. Der skulle også gerne blive tid til at lave aftensmad.

Jens

Fra : Jens Olsen

Dato : 16-11-03 19:19

On Sun, 16 Nov 2003 16:36:33 GMT, ingen@spam.invalid (Jens Olsen)
wrote:

>Jeg forsøgte også men opgav da siden læste . . . læste . . . og læste
>billeder ind. Der skulle også gerne blive tid til at lave aftensmad.
>
>Jens

Ups! - jeg ser nu at det slet ikke var billeder i denne tråd som jeg
opgav men dem i tråden før fra "fums".

Jens

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-11-03 15:57

"nadia.dk" wrote:

> Skyd ikke så skarpt, jeg er en pige & tager alting så følsomt

Jeg håber ikke at disse to links er for skarpe til dig...!
http://validator.w3.org/check?uri=www.nadia.dk
http://bobby.watchfire.com/bobby/bobbyServlet?URL=http%3A%2F%2Fwww.nadia.dk&output=Submit&gl=wcag1-aaa&test=

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : nadia.dk

Dato : 14-11-03 16:19

Hej Niels

Jeg forstår ikke hvad det er for nogle links du har sendt mig?

/Nadia

Fra : nadia.dk

Dato : 14-11-03 17:02

Niels hvorfor undlader du at svare på mit spørgsmål?

Er der nogen andre der kan fortælle mig hvad Niels mener med de links?
- andet end at der er en masse spørgsmålstegn på min side når jeg kigger???

/Nadia

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-11-03 17:14

"nadia.dk" wrote:

> Niels hvorfor undlader du at svare på mit spørgsmål?

Som webdesigner burde du kende disse services, prøv at læse
hvad disse sites gør, du kan evt. starte på deres forsider...

http://validator.w3.org
http://bobby.watchfire.com

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Bock

Dato : 14-11-03 17:54

> Som webdesigner burde du kende disse services, prøv at læse
> hvad disse sites gør, du kan evt. starte på deres forsider...

Hej Niels.

Hvis du kigger lidt ekstra på siden vil du se at albummet er "Powered by
Coppermine Photo Gallery", og derfor er det nok ikke sansynligt at det er
Nadia selv der har stået for koden.

/Morten

Fra : JJ

Dato : 15-11-03 18:17

> Som webdesigner burde du kende disse services, prøv at læse
> hvad disse sites gør, du kan evt. starte på deres forsider...

Som webdesigner behøver du ikke ane noget som helst om dette. Der er forskel
på programmør og designer. Desværre..... Nå, men nu blev vi off-topic
igen - sorry.

Mvh
Jan

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 14-11-03 17:21

"nadia.dk" <mail@ask-4-it.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen andre der kan fortælle mig hvad Niels mener med de links?
> - andet end at der er en masse spørgsmålstegn på min side når jeg

Han prøver bare et sige den måde du har programmeret din hjemmeside på ikke
helt følger de retningslinjer man normalt bruger. Det er typisk ikke det
store problem, da Internet Explore ikke er så kræsen.
Det kan dog give store problemer i alternative browsere som følger reglerne
mere stramt.
Specielt Mac og linux browsere skulle være kræsne. Ved ikke om det passer.
Jeg laver selv en del websider og glemmer ofte af kontrollere i alle
browsere. Måske oplevede Niels et problem på din side da han vist bruger
Mac.

Man skal tage sin målgruppe med i overvejelsen når man skal overveje om det
er energien værd. Da dine billeder er meget kunstniske skal du pr tradition
regne med flere mac brugere, hvis min teori passer, da mac brugere typisk
går lidt mere op i flotte grafik/foto sites. Se i din statistik.

Jan
www.fotoportal.dk

Fra : Joker

Dato : 14-11-03 23:10

On Fri, 14 Nov 2003 17:02:14 +0100, nadia.dk wrote:

> [...]
> - andet end at der er en masse spørgsmålstegn på min side når jeg kigger???

Den går fint igennem her. Jeg bruger Avant browser.
Og til Niels: kan du ikke se siden, eller går du bare mere op i teknikken
end i billederne?

MVH Per

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-11-03 01:09

Joker wrote:

> Den går fint igennem her. Jeg bruger Avant browser.
> Og til Niels: kan du ikke se siden, eller går du bare mere op i teknikken
> end i billederne?

Den virker ikke i min foretrukne browser, jeg har hele arsenalet
af browsere, så jeg kan godt se sitet, når jeg skifter.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael Bothager

Dato : 14-11-03 17:42

nadia.dk wrote:
> Hej Niels
>
> Jeg forstår ikke hvad det er for nogle links du har sendt mig?
>
> /Nadia

<snip links til html-validering>

Niels smider sten fra sit glashus[1].

Det han mener er at dine sider ikke overholder de standarder der findes
på internettet, som skal sikre at alle sider kan ses i alle browsere der
lever op til standarden. F.eks. Internet Explorer på Windows (MSIE) er
_meget_ tilgivende overfor sider der ikke overholder standarden. Andre
browsere, som f.eks. nogle Mac-baserede (Safari, gl. Internet Explorer
på Mac etc), samt Linux baserede browsere vil således kunne have
problemer med at vise din side korrekt. Selv mellem de forskellige
versioner af MSIE kan der være stor forskel.

De links han postede var til 2 valideringsservices, som kontrollerer
dine sider, og giver en meddelelse om hvad der er galt med dem.

Læs evt. lidt mere omkring HTML etc. på www.w3c.org og www.html.dk. Hvis
din side er fuldstændigt automatisk genereret, skal du nok til at finde
ud af hvordan man får den til at generere siderne således at de
overholder en html-standard.

Og lad ikke hans netpoliti-holdninger slå dig ud.

[1] Niels' egne sider mangler at angive hvilken content-type der
anvendes, og kan således ikke valideres på w3c' html validator.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : nadia.dk

Dato : 14-11-03 17:46

hmmmmmm......

ok, jeg forstår det nu :)

- det er nu ikke noget jeg gider gøre noget ved, jeg er super glad for det
system jeg har fundet & en veninde jeg har der bruger mac kan nu sagtens se
siden........

Men det var pænt af Jer lige at forklare )

Ha´nu en rigtig god weekend alle sammen..... Nu skal jeg lave mad til min
trætte mand gg

/Nadia B. Schulz
--
www.nadia.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-11-03 19:39

Michael Bothager wrote:

> Og lad ikke hans netpoliti-holdninger slå dig ud.

Hva' er det for noget fis, lider du af angstneuroser eller har
du mindreværdskomplekser, siden du bliver så ophidset over, at
jeg oplyser Nadia, at der er code-fejl på hendes web-site, som
gør at det kun fungerer i nogle fejltolerente browsere.

En validator er jo blot en hjælp til folk, som ikke har adgang
til at teste deres web-site med forskellige browsere og opera-
tivsystemer.

Og det er jo overvældne mange fejl, som validatorerne finder
på Nadia web-site, så det er vel ikke usagligt, at jeg oplyser
at den er fejlbehæftet.

Dine oplysninger om fejl på mit web-site er derimod usaglige
og barnlige, mine sites er bl.a. testet med den browser og det
system du anvender, og de kørte helt fint.

Kom du derimod og oplyste, at mine sites ikke virkede i en gi-
ven browser/platform, så ville jeg ta' det meget alvorligt, og
jeg ville naturligvis rette fejlene...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 15-11-03 20:23

Niels Ebbesen wrote:

> En validator er jo blot en hjælp til folk, som ikke har adgang
> til at teste deres web-site med forskellige browsere og opera-
> tivsystemer.

Ikke enig, men den diskussion hører nok til i en anden gruppe.

> Og det er jo overvældne mange fejl, som validatorerne finder
> på Nadia web-site, så det er vel ikke usagligt, at jeg oplyser
> at den er fejlbehæftet.

Fair nok, den kan jeg godt godtage. Jeg er sågar enig med dig rent
principielt, omend jeg finder din kommenteringsform problematisk.

> Dine oplysninger om fejl på mit web-site er derimod usaglige
> og barnlige, mine sites er bl.a. testet med den browser og det
> system du anvender, og de kørte helt fint.

Her knækker tråden så. Det er da oplagt at fremstille dig som
stenkaster i glashus, når du ikke selv lever op til det du påpeger hos
andre. Du kan prøve at pakke det ind med undskyldninger som ovenfor,
men det ændrer intet ved at du er ramt af dine egne ord.

> Kom du derimod og oplyste, at mine sites ikke virkede i en gi-
> ven browser/platform, så ville jeg ta' det meget alvorligt, og
> jeg ville naturligvis rette fejlene...

Det var ikke det du oprindeligt skrev til nadia.dk. Det ville nok være
en god ide om du fra starten gjorde dine intentioner klare.

Men for en god ordens skyld kan jeg oplyse at
http://www.niels-ebbesen.net
ikke har det særlig godt med hverken Lynx eller Opera med billeder
slået fra. Det følger selvsagt at der så også er problemer med
søgemaskiner. Jeg vil anbefale et kig på
http://www.w3.org/QA/Tips/altAttribute

Selvsamme Bobby som du henviser til har forøvrigt samme kommentar.

Jeg sætter lige FUT til dk.edb.internet.webdesign da dette hastigt er
på vej væk fra fotoområdet. Svar på dette indlæg bliver hermed sendt
til d.e.i.webdesign medmindre det aktivt forhindres.
--
JPEGCrops 0.6.5 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Michael Bothager

Dato : 16-11-03 21:43

Niels Ebbesen wrote:

> [...]
> og barnlige, mine sites er bl.a. testet med den browser og det
> system du anvender, og de kørte helt fint.

Jeg gjorde blot Nadia opmærksom på at din måde at kommunikere ikke
skulle skræmme hende væk, ikke andet. Resten må være din egen opfattelse.

Vi er OT, så EOD.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 16-11-03 22:00

Michael Bothager wrote:

> Jeg gjorde blot Nadia opmærksom på at din måde at kommunikere
> ikke skulle skræmme hende væk, ikke andet. ...cut...

Nå så Michael Bothager er ridderen der forsvarer skønhedden mod
udyret, trist at hun er afsat, så du ikke ka' få en happy end...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-11-03 14:53

> Nå så Michael Bothager er ridderen der forsvarer skønhedden mod
> udyret, trist at hun er afsat, så du ikke ka' få en happy end...

Du kunne ikke nære dig, hva'? Du skulle lige fyre en sidste barnagtighed
af, selvom Michael Bothager skrev EOD. Skal vi tage din fotografering
lige så alvorlig, som vi tager din debatteknik?

--
-Jens B.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-11-03 15:58

Jens Bruun wrote:

> Skal vi tage din fotografering lige så alvorlig, som vi tager
> din debatteknik?

Du skriver "vi", og da du næppe er kongelig, så går jeg ud fra,
at "vi" er dig og din bændelorm...!

Og du og din bændelorm kan synes hvad I vil, men I må nok leve
med, at I ikke kan bestemme hvornår en debat skal slutte, og
hvem der må besvare hvilke indlæg...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 15-11-03 01:23

nadia.dk wrote:
> Jeg forstår ikke hvad det er for nogle links du har sendt mig?

Jeg tror bare der er en der er gået galt i byen - det indlæg hørte til i
dk.edb.internet.webdesign.ris+ros

Der plæderes for standard-overholdende webdesign, det kan du læse mere
om her: <http://www.html.dk/artikler/00031/>

Jeg synes nu at din side fungerer glimrende, så jeg kan ikke se den
store grund til at begynde at hidse sig op

For nu at vende tilbage til dk.fritid.foto så er der en del rigtigt gode
billeder imellem, jeg synes især at du gør det rigtigt godt med en stak
af naturbillederne, hvorimod jeg nogen gange synes du kan blive for
voldsom i udtrykket når du behandler i photohop (fx. 'pink', og den
gamle arbejdsopgave)

mvh

Jesper Brunholm

Fra : nadia.dk

Dato : 15-11-03 11:24

Hej Jesper

Tusind tak for kritik af mine billeder, som jo egentlig bare var hvad jeg
ønskede. Siden har fået en masse hits, men der er ikke så mange der har
gidet skrive til mig *suk*

Nå..... men jo, jeg ved at jeg er slem med mine manipulationer i Photoshop &
i går skulle det altså bare være pink & så unarturligt som det overhovedet
kunne blive.... og DET blev det :)

Som du selv siger holder jeg det mere naturligt ved mine naturbilleder, dog
er der stadig manipuleret en del ved nogle af dem.

Mvh. Nadia
--
www.nadia.dk

Fra : JJ

Dato : 15-11-03 18:24

> Jeg håber ikke at disse to links er for skarpe til dig...!

Eller dette link, det er faktisk ikke meget bedre:

http://bobby.watchfire.com/bobby/bobbyServlet?URL=http%3A%2F%2Fwww.photo-gallery.dk&output=Submit&gl=wcag1-aaa&test

Mvh
Jan

Fra : JJ

Dato : 15-11-03 18:28

> Jeg savner noget kritik til nogle af de nye billeder...

Jamen det er jo nogle flotte billeder, Nadia. Du virker som om du har et
stort talent. Så bliv endelig ved.

Kan især godt lide din Natur kategori. Baad2.jpg er lige i øjet

Mvh
Jan

Fra : nadia.dk

Dato : 16-11-03 00:39

Hej Jan

Uha.... sikke en drejning denne tråd har taget

Men tusind tak da.......

Mvh. Nadia
--
www.nadia.dk

Fra : SpookiePower

Dato : 17-11-03 15:05

Jeg syntes dit baad2.jpg billede er helt vildt flot. Kunne man ikke
få lov til at se originalen. Jeg er meget nysgerrige for at se foreskellen
for og efter PhotoShop.

Fra : nadia.dk

Dato : 17-11-03 17:30

Hej ?

Jeg har vist de 2 billeder, billedet er sat sammen af, på Fotokritik.dk

Selvfølgelig under Nadia Schulz

- og tak for ros :)

Mvh. Nadia B. Schulz
--