Valhalla DVD (2-disc) - Er den god?
Fra : Don G.

Dato : 14-11-03 14:29

Hejsa NG,

Min kone har forbudt mig at købe subj. fordi vi snart nærmer os jul... :-/
Jeg vil mægtig gerne høre fra folk der har købt den og studeret alt
materialet. Er det en god udgivelse? Er det en god restaurering? Er
ekstramaterialet godt?

Jeg er meget nysgerrig efter at høre mere

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 19:47

"Don G." <news@don-gSLETTES.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg vil mægtig gerne høre fra folk der har købt den og studeret alt
> materialet. Er det en god udgivelse? Er det en god restaurering? Er

Selvfølgelig er den god!!! Tror du vi har lavet noget lort!! For dårligt!!

Ahrm, altså. Jeg er jo nok ikke den rigtige til at komme med en objektiv
udtalelse, men det er gjort så godt det var muligt! Angel i københavn der
har lavet DVD'en har gedet lidt i den med et par billeder i DVD-rom
materialet, men ellers skulle der ikke være noget at komme efter.

Men jeg er selvfølgelig også selv spændt på hvordan salget kommer til at gå.
Dobbelt DVD'en er trykt i 3500 eksemplarer og enkelt DVD'en i 7000 (som dog
også vil ryge ud i Sverige og Norge).

Men vi snakker også lidt om det i Filmland på Lørdag og Jakob har den med i
Troldspejlet på mandag (dog uden at overpromovere den, det er jo også hans
film), så du kunne da høre/se lidt der inden du går på jagt i sparebøssen -
Og husk; Rigtige mænd køber Valhalla på Dobbelt DVD

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 14-11-03 21:52

"Jesper Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Don G." <news@don-gSLETTES.dk> skrev i en meddelelse

:-/

> [...]
> har lavet DVD'en har gedet lidt i den med et par billeder i DVD-rom
> materialet, men ellers skulle der ikke være noget at komme efter.

Lad mig komme med en objektiv vurdering: Den er kanon! Både Jeff Varab og
Peter Madsens kommentator spor er gode, og det er fedt at se filmen både med
dansk og engelsk tale. Disk 2 med bl.a. en Bag om Valhalla featurette og 8
Quark tegnefilm er en god disk, så køb ENDELIG 2 disk versionen!

> [...]
gå.
> Dobbelt DVD'en er trykt i 3500 eksemplarer og enkelt DVD'en i 7000 (som

Jeg håber, det kommer til at gå godt. Jeg er i hvert fald glad for, at jeg
kunne få filmen ind i min samling.

> [...]
> Troldspejlet på mandag (dog uden at overpromovere den, det er jo også hans
> film), så du kunne da høre/se lidt der inden du går på jagt i

Det glæder jeg mig til at se.

> Og husk; Rigtige mænd køber Valhalla på Dobbelt DVD

Helt enig

> --
> /Jesper

Mvh
Mads

Fra : J.O.H

Dato : 15-11-03 10:56

> [...]
> Peter Madsens kommentator spor er gode, og det er fedt at se filmen både

Er Christopher Lee med i den engelske version? På imdb er han noteret på den
tyske version...

JOH

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 05:08

"J.O.H" <johaarup@@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er Christopher Lee med i den engelske version?

Yep.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-11-03 23:34

Jesper Winding escribió / skrev

> Og husk; Rigtige m‘nd k›ber Valhalla p† Dobbelt DVD

Hvilken online forhandler vil sende en sådan dobbelt skive til Spanien
og tager imod VISA?

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-03 00:33

> Jesper Winding escribió / skrev

> Hvilken online forhandler vil sende en sådan dobbelt skive til Spanien
> og tager imod VISA?

Det tror jeg de fleste vil, mod lidt ekstra betaling - Skriv en mail til Bo
hos http://www.pusheren.dk eller til Rasmus hos http://www.axelmusic.dk/ -
ret sikker på at de vil hjælpe mod en lille skilling, de har begge hjulpet
mig før.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-11-03 12:32

> [...]

> http://www.axelmusic.dk/ - ret sikker på at de vil hjælpe mod en
> lille skilling, de har begge hjulpet mig før.

Tak for info. DVDpusheren.dk har dog fået så dårlig omtale her i gruppen
at jeg ikke tør handle der, og hos Axelmusic.dk koster den 350 Dkr (selv
de 250 de koster hos DVDpusheren virker pebret i mine øjne), så jeg
håber blot på at den kommer frem under juletræet.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 15-11-03 21:30

On 15 Nov 2003 11:32:06 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

> [...]
>de 250 de koster hos DVDpusheren virker pebret i mine øjne), så jeg
>håber blot på at den kommer frem under juletræet.

Koster 249,- hos DVDoo

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-11-03 00:36

Morten Bowman Hansen escribió / skrev

> Koster 249,- hos DVDoo

Tak for tippet, men som sagt virker 250 Dkr som en ret så dyr
fornøjelse, det er jo ca det samme som 4disk versionen af TTT koster
rundt omkring på nettet.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 16-11-03 11:13

Lars Hoffmann wrote:
> Tak for tippet, men som sagt virker 250 Dkr som en ret så dyr
> fornøjelse, det er jo ca det samme som 4disk versionen af TTT koster
> rundt omkring på nettet.

Sådan er det nu engang bare at bo i Danmark. Alt skal være så pissedyrt.
Vær du bare glad for at du kan nyde sydens varme og billige DVDer :)

Tenz.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 16-11-03 11:10

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> Morten Bowman Hansen escribió / skrev

> Tak for tippet, men som sagt virker 250 Dkr som en ret så dyr
> fornøjelse, det er jo ca det samme som 4disk versionen af TTT koster
> rundt omkring på nettet.

Det er efterhånden ved at være den danske
normalpris på 2-disk udgivelser. Jeg er da også sikker på at
du ikke kan finde den danske udgave af TTT (4-disk) til 250 kr.
i en dansk web-shop.

/Brian

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-11-03 16:21

Brian Nielsen escribió / skrev

> Det er efterh†nden ved at v‘re den danske
> normalpris p† 2-disk udgivelser. Jeg er da ogs† sikker p† at
> du ikke kan finde den danske udgave af TTT (4-disk) til 250 kr.
> i en dansk web-shop.

Så er jeg blot glad for at være udenlandsdansker 250 Dkr _er_ mange
pange for en DVD. Jeg er vandt til at handle steder som www.cd-wow.com
og play.com og der er det heldigvis et andet prisniveau der snakkes om.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 18-11-03 07:55

On 16 Nov 2003 15:21:01 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

>Så er jeg blot glad for at være udenlandsdansker 250 Dkr _er_ mange
>pange for en DVD. Jeg er vandt til at handle steder som www.cd-wow.com
>og play.com og der er det heldigvis et andet prisniveau der snakkes om.

Ja det kan vi godt være enige om. Jeg handler sjældent DVD i Danmark,
og kun i de tilfælde, hvor jeg leder efter en bestemt dansk film. Jeg
handler sjældent danske DVD film på nettet, det er lidt for dyrt at få
dem sendt herover. I stedet render jeg rundt fra forretning til
forretning, når jeg er i Danmark for at finde DVD film på tilbud. Det
lykkes som regel, der er mange gange enorm forskel på priserne.

Jeg betaler som regel $14-15 for en alm. DVD, så der er langt på til
de 200 kr, som en normal DVD koster i Danmark. På den anden siden set
vil jeg godt betale 250 kr for Valhalla, den hører til i min DVD
samling, så jeg køber den sikkert næste gang, jeg er i Danmark (til
januarudsalget

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-11-03 18:07

Morten Bowman Hansen skrev :

> Koster 249,- hos DVDoo

Er der nogen fysiske butikker der sælger den til 250 kr ?
Altså ikke netbutikker.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 17-11-03 18:11

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen fysiske butikker der sælger den til 250 kr ?
> Altså ikke netbutikker.

DVD-Pusheren sælger alle DVD'er i butikken også til samme pris som ved køb
over nettet.

Mikkel

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-11-03 18:28

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev :
> "Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> DVD-Pusheren sælger alle DVD'er i butikken også til samme pris som ved køb
> over nettet.
>
> Mikkel

Thanks, men skulle selvfølgelig have skrevet at jeg bor i provinshullet
Københavnstrup Min fejl.
Nå men Fona, TP og Føtex havde den til 300,- og det er jo så 50 for meget.
DVDskiven.dk har den til 230 kr (der står at det er en 2 disc udgave) [og 20
kr i porto], så nu er den bestilt der (afhentes i butikken).

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Don G.

Dato : 15-11-03 02:39

"Jesper Winding" skrev...

> Selvfølgelig er den god!!! Tror du vi har lavet noget lort!!
> For dårligt!!

Jeg har ved flere lejligheder understreget min taknemmelighed for din/jeres
store arbejde med at få denne udgivelse igennem - og jeg vil hjertens gerne
gøre det igen: Tak!
Jeg skrev såmænd bare i håb om at blive bekræftet, for jeg skal selvfølgelig
have 2-disc versionen uanset hvad. Man har vel familie der har været med til
at lave den i sin tid

> Dobbelt DVD'en er trykt i 3500 eksemplarer

Er det nok? I mine ører lyder det ikke af meget... Måske man skulle presse
nogen til at købe min julegave SNART, så jeg er sikker på at få den

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-03 05:11

> Er det nok? I mine ører lyder det ikke af meget...

Det er heller ikke meget, og jeg har personligt væddemål ude på at det er
alt for lidt.

Man må forstå Sandrew/Metronomes forsigtighed. For dem var det en glemt,
næsten 20 år gammel tegnefilm. Hvad de ikke tænkte på var, at tegnefilm som
sådan er tidsløse, især da når handlingen er i en tidsløs alder hvor intet
relaterer til vores egen hverdag i dag, eller for 50 år siden for den sags
skyld. Filmen er et eventyr, og kunne som sådan derfor være lavet i går (og
med det nye transfer, er den det næsten også Samtidig var de bange for
at det var et glemt kapitel i dansk filmhistorie - Det ville sige, at skulle
de genudgive den, ville det kræve en masse penge i ny publishing, marketing
og pr - De tænkte ikke på at man bare kunne sige Quark til enhver, eller
fløjte to strofer fra sangen og alle ville vide hvad det drejede sig om. Men
antallet af tryk er direkte proportionel med Sandrew/Metronomes skepsis
overfor vores kærlighed til filmen. Det er jo så op til os at vise dem at
vores kærlighed til filmen er større end deres skepsis. I min bog - vil det
nok være den største sejr i dette forløb.

>Måske man skulle presse
> nogen til at købe min julegave SNART, så jeg er sikker på at få den

Well, der er jo altid enkelt disc udgaven for tøsedrengene Men nu er det
jo en simpel sag at trykke flere til markedet efterhånden som oplaget
svinder ind. Og der er ingen planer om at dobbelt disc udgaven er en limited
udgave, så du får den nok... engang...

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : HKJ

Dato : 15-11-03 11:55

"Jesper Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> wrote in message

> Det er heller ikke meget, og jeg har personligt væddemål ude på at det er
> alt for lidt.

Jeg var henne at købe den idag (dobbelt selvfølgelig), men jeg var lidt
skuffet over forretningens placering af DVD'en. Jeg så intet der viste at
den var udkommet, men skulle hen på den store hylde og kigge under V for at
finde den.

Hvis det er sådan den vil blive promoveret i alle forretninger, så tror jeg
ikke at der sælges særlig mange.

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 15-11-03 12:49

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den var udkommet, men skulle hen på den store hylde og kigge under V for

Jeg oplevede det samme, da jeg var i Merlin for at købe min 2 disk - filmen
var næsten ikke til at finde, gemt som den var nede i højre hjørne. Kun
fordi jeg selv insisterede på at de havde den, kunne jeg finde den.
Desværre. For jeg ELSKER Valhalla. :)

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 05:12

Ja, der er ikke meget andet at sige, end at der ikke er afsat penge til
markedsføring - Det var der, men vi valgte i stedet at få Jeffrey Varab
herover samt et par andre små finesser på udgivelsen. Det var et spørgsmål
om at gøre udgivelsen bedre, eller mere synlig. Vi ville hellere have en
bedre udgivelse...

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Christina Estrup

Dato : 16-11-03 09:48

Jesper Winding wrote:
> [...]
> Varab herover samt et par andre små finesser på udgivelsen. Det var
> et spørgsmål om at gøre udgivelsen bedre, eller mere synlig. Vi ville

Lidt markedsføring har der da været. Jeg så et Valhalla-reklamespot på TV3 i
går.
--
Christina Estrup

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 22:41

"Christina Estrup" <klawz@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Lidt markedsføring har der da været. Jeg så et Valhalla-reklamespot på TV3
i går.

Ja, Men fede holdere/stands osv. hos forhandlerne vil i ikke se. I må rode
jer frem

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk