HJÆÆÆÆLP!
Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 13:29

Hej NG,

Jeg har lavet et lille program med en database indeholdende nogle
medlemmer. Mit problem kommer når jeg skal brug SQL til at søge i
databasen. Jeg bruger ADO-data kontrollen.

Hvis jeg med den almindelige Data-kontrol skriver:

Data1.RecordSource = "SELECT * FROM [Medlem] WHERE [Navn] LIKE
'*Søren*' "

Og efterfølgende refresher, så får jeg alle medlemmer frem, der hedder
noget med "Søren".......Søren....Sørensen osv.

Hvis jeg gør det samme med ADO'en:

Adodc1.RecordSource = "SELECT * FROM [Medlem] WHERE [Navn] LIKE
'*Søren*' "

Så sker der ikke noget! Jeg får ikke en eneste post frem, men heller
ikke nogen fejlmeddelelse.

Hvis jeg undlader * i SQL-udtrykket, så får jeg alle der hedder
"Søren" Er der et andet tegn end * jeg kan bruge?

Håber I kan hjælpe.

Mvh.

Søren

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 14-11-03 13:39

<Søren Melgaard> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis jeg undlader * i SQL-udtrykket, så får jeg alle der hedder
> "Søren" Er der et andet tegn end * jeg kan bruge?

Prøv med % (procent) i stedet for *

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 14:02