Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
FEC på Canon 300D
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 13-11-03 23:10

Hejsa!

citat
"FECSet is a simple program that allows you to set the flash exposure
compensation (FEC) level on a Canon Digital Rebel (also known as an EOS-300D
and Kiss Digital)."

Se mere her ---> http://revolution.cx/rcx/fecset.htm
og forumsnak her --->
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1031&message=6643125

Hilsen Bo

Websted:
http://www.visuelweb.dk/300D/index.htm
http://www.visuelweb.dk/galleri.htm

Fra : JJ

Dato : 14-11-03 12:51

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> wrote in message
> [...]
> "FECSet is a simple program that allows you to set the flash exposure
> compensation (FEC) level on a Canon Digital Rebel (also known as an

Har du prøvet om det virker? Mangel på FEC er nemlig en af hovedgrundene til
at jeg ikke vil købe en 300D.

Mvh
Jan

Fra : Sten Bæk Sørensen

Dato : 14-11-03 14:10

"JJ" <no@way.dk> writes:

> Har du prøvet om det virker? Mangel på FEC er nemlig en af hovedgrundene til
> at jeg ikke vil købe en 300D.

Jeg har hørt fra folk at programmet virker. Jeg bruger selv Downloader
Pro, som også kan sætte FEC på 300D.

Jeg har som et forsøg sat mit kamera på +2/3 og har nu væsentligt
færre undereksponerede billeder. Man risikerer selvfølgelig i enkelte
tilfælde at overeksponere, men hellere kompensere for det i ny og næ
med FEL (flash eksponeringslås) end at skulle bruge FEL stort set hele
tiden for at undgå undereksponering.

--
Sten Bæk Sørensen

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 14-11-03 16:02

> EOS-300D
>
> Har du prøvet om det virker? Mangel på FEC er nemlig en af hovedgrundene
til
> at jeg ikke vil købe en 300D.

Nej jeg har ikke prøvet endnu - jeg bruger 10Dremote fra www.breezesys.com -
men prøver det her i weekenden. Skulle være nemt at gå til