Hvornår stopper æggeskallerne med at køre?
Fra : Dak

Dato : 13-11-03 21:53

Så en af dem i dag i kbh, så undrede mig bare om de overhovedet stopper med
at køre? :-/

Mvh

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : k

Dato : 13-11-03 22:02

"Dak" <dak_n@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så en af dem i dag i kbh, så undrede mig bare om de overhovedet stopper
med
> at køre? :-/

Her i Aalborg mener jeg at de kører hele året rundt hvis vejrforholdene
tillader det.

Jeg har fået fortalt af bekendte at dem der normalt patruljerer på MC er set
på Offroadere når der har været sne, efter sigende* skulle de have lånt
disse maskiner af militærpolitiet.

* = OBS : kun noget jeg har hørt, ikke noget jeg selv har set.

Fra : Bjørn S

Dato : 13-11-03 23:53

"k" skrev

> [...]
> disse maskiner af militærpolitiet.
>
> * = OBS : kun noget jeg har hørt, ikke noget jeg selv har set.

Til årets Skanderborgfestival kørte der en hel del myndige offroadere rundt.
Så vidt jeg registrerte ( ;-~) var der endel politibetjente blandt dem, dog
kun iført bukser og halværmede skjorter, så jeg er ikke 100 på om det var MP
eller Politi, men uniformen mindet mest om det sidste, de MP og soldaterfolk
som blev observert gik i grønt og kamuflage-bukser.

--
/Bjørn

Fra : anders majland

Dato : 14-11-03 09:55

> Til årets Skanderborgfestival kørte der en hel del myndige offroadere
> rundt.

Politiet i viborg har også haft lånt et par stykker til at jagte
"knallertbøller" med.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Armand

Dato : 14-11-03 14:27

anders majland <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en

> Politiet i viborg har også haft lånt et par stykker til at jagte
> "knallertbøller" med.

I Vejle Amt deles politikredsene om en civil (senest) Honda 400 til det
formål!

--
Armand.

Fra : Martin Pedersen

Dato : 14-11-03 14:52

> Politiet i viborg har også haft lånt et par stykker til at jagte
> "knallertbøller" med.

Ja, efter hvad jeg hørte så endte det med at de famøse "knallertbøller"
kørte ud til forhandlerne og fik deres scooter gjort lovlige igen fordi
politiet havde konfiskeret så mange. Det kan man da kalde en positiv
udvikling

Mvh
Martin Pedersen

Fra : Armand

Dato : 14-11-03 14:29

Bjørn S <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en

> [...]
soldaterfolk
> som blev observert gik i grønt og kamuflage-bukser.

Det skulle ellers være enkelt at erkende igennem nummerpladen: Sheriffens
køretøjer er med hvid plade, hvor militærets er med mørke militær-plader!

--
Armand.

Fra : Bjørn S

Dato : 14-11-03 15:03

"Armand" skrev

> Det skulle ellers være enkelt at erkende igennem nummerpladen: Sheriffens
> køretøjer er med hvid plade, hvor militærets er med mørke militær-plader!

Ja, nu mener jeg de var hvide, uden at opmerksomheden var alt for høj.....
Jeg troede måske det var nogle private som var taget i brug for anledningen,
de får jo lidt ekstra at lave ved denslags festivitas, men de var nu da også
preget af at være til fest, afslappet stemning, høj temperatur, glade og
halvfulde mennesker, og et par vildfarne bilister, som nok var deres
hovedopgave

--
/Bjørn

Fra : Georg Lorentzen

Dato : 13-11-03 22:44

I Københavnsområdet kører de hele året. For nogle år siden var der en venlig
mc-betjent, som banede en sti med sin mc på cykelstien, efter et kraftigt
snefald, for at hjælpe cylisterne i den tidlige morgen. De kører i al slags
vejr, året rundt.
Georg

Fra : Bjørn S

Dato : 15-11-03 17:09

"Georg Lorentzen"
> I Københavnsområdet kører de hele året. For nogle år siden var der en
venlig

Det kunne da være lidt interresant at få lidt specs på deres udstyr, som
bekledning og den slags.
Nu tenker jeg ikke specielt på en hvid/sort uniform, men mere hvad den og
inderbeklædning er lavet af/mærke, handsker, støvler m.m. det burde da være
noget kram og en god referanse for alm. MC'ister som vil dyrke helårskørsel,
hvis nu, altså, det er noget kram.

--
/Bjørn

Fra : H. C. Nissen

Dato : 22-11-03 11:52

On Sat, 15 Nov 2003 17:08:35 +0100, "Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com>
wrote:

> [...]
>noget kram og en god referanse for alm. MC'ister som vil dyrke helårskørsel,

Det er fortrinsvis BMW, der leverer udstyret.
Hjelmen er System 4, sommer- og vinterhandsker, nyrebælte, halskrave
og selve uniformen er alt sammen leveret af BMW. Gennemgående en
rigtig god kvalitet, synes jeg. Dog er uniformen uden aftageligt foer,
hvilket bevirker at den er noget varm om sommeren. Til gengæld er der
både sommer og vinterbukser.
Turtleneck i neopren, mrk. ukendt.
Støvlerne blev også tidligere leveret af BMW, men i øjeblikket hedder
mærket Jölly, som også leverer hovedparten af andet fodtøj til
politiet.
Underbeklædningen er termoundertøj af mrk. "Original Termo", som er
rigtig godt. Det er formentlig udviklet til skilløb ell. anden
vintersport.
Til fødderne har jeg selv investeret i et par "Harkilr" termosokker,
som sælges i jagtforretninger, og de er i særklasse gode.

/ HCN

Fra : anders majland

Dato : 25-11-03 21:30

> Turtleneck i neopren, mrk. ukendt.

Lyder interessant - hvor høj er den ?
Tager den også noget af støjen fra vinden der ellers ville komme op
under hjelmen - eller er det ikke et problem på bmw'erne

Jeg synes også at langt de fleste mc'ister jeg møder er offenligt
ansatte - Er alle andre gået i hi

Tirsdag aften fulgtes jeg med et par der skulle ud med "riven" ud til
hillerødmotorvejen fra valby (3foden og "attachemappen" er let
gengenkendlig bag på en mc). Da jeg kom hjemad fra Birkerød stod de
rigtigtnok på en af favoritstederne lige syd for mosen hvor motorvejen
stopper.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 26-11-03 16:12

I news: bq1qd8$8jg$4@sunsite.dk,
skrev anders majland <anders.majland-see.signature@address.invalid>

[....]

> Jeg synes også at langt de fleste mc'ister jeg møder er offenligt
> ansatte - Er alle andre gået i hi

Nøh.....
Ikke mig, på sidste kaffetur i klubben, som af nogen er døbt "lukketuren"
havde jeg åbningstur: XTéren var købt dagen i forvejen.

Og som kuriosum bør det nævnes at adskillige af de urutinerede raketter
blev hægtet af på vej hjem ad de små og fedtede veje.
Surt sjov hrrmmmm

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183 _

Fra : H. C. Nissen

Dato : 27-11-03 20:37

On Tue, 25 Nov 2003 21:30:15 +0100, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Lyder interessant - hvor høj er den ?

Fra midten af nakken, ned under ørerne, og lige op over næsetippen,
hvorfor den er forsynet med "åndehuller". Sidder stramt og levner ikke
træk en chance.
Mærket er forøvigt "Gybe".

>Tager den også noget af støjen fra vinden der ellers ville komme op
>under hjelmen - eller er det ikke et problem på bmw'erne

Har ikke bemærket om den gør en forskel - så det gør den nok ikke. Men
som du er inde på, så er der ikke megen vindstøj på en 1100 LT.

/ HCN

Fra : Bengtsons

Dato : 14-11-03 16:31

Ham den gule vest ved Åbenrå igår ville slet ikke hilse, skal han ikke det
??.
Mvh
Anders
Gazelle V1

Fra : Finn Andersen

Dato : 14-11-03 16:49

"Bengtsons" <bengtsons@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ham den gule vest ved Åbenrå igår ville slet ikke hilse, skal han ikke det
> [...]

Åhh det er vel noget han selv bestemmer, jeg syntes ikke at jeg kan huske at
der står noget i færdselsloven, om at det er en pligt, .....

Mvh Finn XV750

Vi ses lige pludseligt.
Be carefull out there.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=276

Fra : Henrik

Dato : 16-11-03 12:53

"Bengtsons" <bengtsons@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ham den gule vest ved Åbenrå igår ville slet ikke hilse, skal han ikke det
> [...]
Det er ikke ret mange af dem der hilser, men en dag var der søreme en der
hilste først?! Jeg blev så forbløffet, at jeg rent glemte at hilse igen.