Finding Nemo traileren på TV2.
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-11-03 17:58

Hej!

Hørte lige Nemo-traileren (originalsproget). Det er da ikke helt de rigtige
stemmer eller hvad? Jeg synes flere af stemmerne lød "forkert", bl.a.
skilpaddens ("Whoa, Mr. Turtle was my father!").

Tager jeg fejl? :)

Fra : Brian Nielsen

Dato : 13-11-03 20:58

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> stemmer eller hvad? Jeg synes flere af stemmerne lød "forkert", bl.a.
> skilpaddens ("Whoa, Mr. Turtle was my father!").

Måske et resultat af PAL speedup?
Eller også har man brugt andre "takes" fra dialog optagelsene
til brug i traileren?

/Brian, som hverken har set den omtalte trailer eller selve filmen (endnu)

Fra : Martin Moeller

Dato : 13-11-03 21:02

Kim Voss Schrader skrev:

> [...]
> stemmer eller hvad? Jeg synes flere af stemmerne lød "forkert", bl.a.
> skilpaddens ("Whoa, Mr. Turtle was my father!").

Det tror jeg:

Jeg har ikke lagt mærke til, at stemmerne skulle være anderledes.
Filmen er i øvrigt fantastisk god og underholdende. Thumbs up herfra.

--
Martin Møller
"Goddamn minivan."

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 13-11-03 22:36

Martin Moeller wrote:

> Jeg har ikke lagt mærke til, at stemmerne skulle være anderledes.
> Filmen er i øvrigt fantastisk god og underholdende. Thumbs up herfra.

Var noget skuffet - måske skyldes det at jeg så den danske udgave?
hygge,
Nicolai

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 13-11-03 22:48

> Var noget skuffet - måske skyldes det at jeg så den danske udgave?
> hygge,
> Nicolai

Det må være de danske stemmer, den originale udgave er i hvert fald
pragtfuld. Især er det fedt at høre hhv. hajer og pelikaner tale australsk
(?). Willem Dafoe som en akvariefisk der kæmper for at opnå frihed og Ellen
Degeneres som glemsom blåfisk er genialt og giver det sidste. Og så
selvfølgelig John Ratzenberger (postbudet fra Cheers), Pixar kan
tilsyneladende ikke lave en film uden at han skal have en eller anden
stemme.

Fra : Kostas

Dato : 14-11-03 13:26

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in

> Det må være de danske stemmer, den originale udgave er i hvert fald
> pragtfuld. Især er det fedt at høre hhv. hajer og pelikaner tale
> australsk (?).

Enig - ret sjovt

Willem Dafoe som en akvariefisk der kæmper for at opnå
> frihed og

igen enig.

Ellen Degeneres som glemsom blåfisk er genialt og giver det
> sidste.

Ja jeg må sige hun gør det klart bedst - virkelig en god præstation.

Og så selvfølgelig John Ratzenberger (postbudet fra Cheers),
> Pixar kan tilsyneladende ikke lave en film uden at han skal have en
> eller anden stemme.

Nej det er rigtigt - bliv endelig ved med det - han har en sjov og
speciel stemme og gør det jo ret godt...

mvh

Kostas

Fra : Martin Helbo

Dato : 14-11-03 14:38

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse

Og så
> selvfølgelig John Ratzenberger (postbudet fra Cheers), Pixar kan
> tilsyneladende ikke lave en film uden at han skal have en eller anden
> stemme.

Han er også den eneste der har medvirket i alle Pixar film.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 13-11-03 23:51

Nicolai Zoffmann Heiredal skrev:

> Var noget skuffet - måske skyldes det at jeg så den danske udgave?

Jeg syntes, de danske stemmer var lige så gode som de originale.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Very clever, Worf. Eaten any good books lately?"

Fra : Martin Møller

Dato : 14-11-03 14:56

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stemmer eller hvad? Jeg synes flere af stemmerne lød "forkert", bl.a.
> skilpaddens ("Whoa, Mr. Turtle was my father!").

Forøvrigt er det fedt at man allerede kan købe den på dvd før den er kommet
i de danske biffer*G*

Den er allerede i min dvd samling. Så den i går.

Martin

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 14-11-03 17:26

> [...]
kommet
> i de danske biffer*G*
>
> Den er allerede i min dvd samling. Så den i går.

Ja der har været noget galt med den danske biograf udgivelse.. det giver jo
ingen mening??
Hvorfor så sent ude?

Jeg så Finding Nemo omtrent i Juni hvis jeg husker rigtigt... og det var
ikke VCD, det var i fuld DVDrippet kvalit en kammerat havde..

- Martin

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 14-11-03 20:32

> Ja der har været noget galt med den danske biograf udgivelse.. det giver
jo
> ingen mening??
> Hvorfor så sent ude?

Har det evt. noget med at gøre at filmen skal synkroniseres til dansk først?

Det kan i øvrigt anbefales at se teksterne til ende, især hvis man er
Pixar-nørd i forvejen...

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 15-11-03 11:22

C. H. Engelbrecht skrev:

> Har det evt. noget med at gøre at filmen skal synkroniseres til dansk
> først?

Nej, synkroniseringen blev vist færdig i foråret, så filmen kunne
sagtens have været tidligere ude. Det er nok snarere et spørgsmål om, at
Disney-film gør sig bedst på det lukrative julemarked.

Og så er filmselskaberne nu i højere grad end tidligere begyndt at
flytte deres premiere frem og tilbage for at finde det helt rigtige hul,
hvor konkurrencen er mindst (fuldstændig som tv-stationernes
programlægning). Det fører nogle gange til pudsige valg, som fx at
julekomedien "Bad Santa" med Billy Bob Thornton og med Coen-manuskript
er blevet flyttet fra december til marts(!).

> Det kan i øvrigt anbefales at se teksterne til ende, især hvis man er
> Pixar-nørd i forvejen...

Hm - jeg har glemt, hvad der sker der?

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"How ironic - now he's blind after a whole life of being able to see."

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 15-11-03 12:49

> Hm - jeg har glemt, hvad der sker der?

spoiler space

Det er bare at udover at figurerne fra filmene render rundt og pjatter
henover teksterne, så svømmer Mike (enøjet hyggemonster fra Monsters Inc.)
pludselig hen over skærmen i det snorkeludstyr han har på på et tidspunkt i
Monsters. Uden forklaring.
Og så er der en meget skæg afslutning til allersidst lige inden Pixar-logoet
hvor den lille nervøse fisk fra hajscenen i ubåden konfronteres med
dybhavsmosnteret med de store tænder; pludselig gaber den lille fisk op og
hapser den store i sig. Sort skærm, slut på filmen. Majet sjav.

Fra : Kabul Airport

Dato : 17-11-03 14:38

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

snaps

> Det kan i øvrigt anbefales at se teksterne til ende, især hvis man er
> Pixar-nørd i forvejen...

Jeg har lige taget den ned med Kazaa'en, men den vil ikke køre i
hverken det ene elelr det andet program.. Er der nogen som ved hvad
jeg skal gøre??????

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-11-03 14:44

"Kabul Airport" <kabulairport@mailme.dk> escribió

> Jeg har lige taget den ned med Kazaa'en, men den vil ikke køre i
> hverken det ene elelr det andet program.. Er der nogen som ved hvad
> jeg skal gøre??????

Ja, købe den originalt

Fra : Kabul Airport

Dato : 17-11-03 22:29

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message news:<bpaj6a$1kqlsb$1@ID-163022.news.uni-berlin.de>...
> "Kabul Airport" <kabulairport@mailme.dk> escribió

> Ja, købe den originalt

Kære Lars

Ok, det kunne jeg jo gøre, men jeg har ikke ret mange penge, så jeg
tænkte at Disney nok ikke havde så meget imod, at jeg så en gratis
kopi. Men selvfølgelig har du da ret, og hvor er det dejligt at der
findes mennesker med din moral, og måske er der nogen som læser det
her og tænker: "Ham Lars Fucking Hofmann, han er nu godt nok en helt
igennem ordenlig fyr," - selv derimod, aner jeg at min moral af og til
ikke helt slår til.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 17-11-03 23:57

"Kabul Airport" <kabulairport@mailme.dk> wrote in message
> Ok, det kunne jeg jo gøre, men jeg har ikke ret mange penge, så jeg
> tænkte at Disney nok ikke havde så meget imod, at jeg så en gratis
> kopi.

Men der tager du fejl, for Disney har rigtig meget imod
at du ser en gratis kopi

/Brian

Fra : Kabul Airport

Dato : 18-11-03 08:21

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> wrote in message news:<3Bcub.36308$jf4.1908337@news000.worldonline.dk>...
> "Kabul Airport" <kabulairport@mailme.dk> wrote in message
>
> Men der tager du fejl, for Disney har rigtig meget imod
> at du ser en gratis kopi

Ok, det kan være at du har ret i det, det har du nok. Men så igen hvis
det handlede om, at jeg tog penge fra en fattig kunstner, så ville jeg
have det dårligt med det. Men at tage en kopi fra Disney, det synes
jeg nu er helt ok, og jeg kan ikke rigtigt forstå, at der er nogen der
kan blive vrede over det. Det kunne selvfølgeligt være fordi de har et
problem med "vrede", eller det kunne være fordi de er misundelige,
fordi de måske selv har betalt for en original, måske er de en smule
nærige, og har selv et eller andet sted lyst til at tage noget fra
nogen. Jeg ved det ikke, men jeg har bemærket, at der er mange vrede
mænd på nettet. Måske skulle de tænke lidt over det, vrede er ikke
sundt, slet ikke når de kommer lidt op i alderen.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-11-03 09:33

> [...]

> Ok, det kunne jeg jo gøre, men jeg har ikke ret mange penge, så jeg
> tænkte at Disney nok ikke havde så meget imod, at jeg så en gratis

Jeg har heller ikke penge til en BMW, men derfor går jeg ikke ned på
gaden og sætter mig ind i den første Serie 5 jeg får øje på.

Fra : Maria de Francis

Dato : 18-11-03 09:43

"Kabul Airport" <kabulairport@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Kære Lars
>
> Ok, det kunne jeg jo gøre, men jeg har ikke ret mange penge,
snip

Yo...
Fattigdom er sq da en ærlig sag.
Hvis du starter nu kan du nå at spare sammen til at leje den.når den bliver
frigivet i dk

Mvh
Maria, der ikke engang har råd til at købe TTT idag, men må vente 10 dage
mere

--
"There's a difference between knowing the path, and walking the path"
-Morpheus

Fra : Brian Nielsen

Dato : 17-11-03 23:55

> [...]
>
> Jeg har lige taget den ned med Kazaa'en, men den vil ikke køre i
> hverken det ene elelr det andet program.. Er der nogen som ved hvad

Ja, tag familien en tur i den lokale biograf, vor filmen kan nydes
i alle dens små lækre grafiske detaljer, som du aldrig, aldrig, aldrig
ville kunne nyde i din nyligt downloadede DIVX piratkopi.
Eller for den sags skyld på en originalt købt DVD.

/Brian

Fra : Brian Nielsen

Dato : 15-11-03 11:09

"Martin Møller" <martinboy@hotmail.com> wrote in message
> Forøvrigt er det fedt at man allerede kan købe den på dvd før den er
kommet
> i de danske biffer*G*
>
> Den er allerede i min dvd samling. Så den i går.

Jeg ville nu have ventet, det kunne jo være
at R2UK udgaven får DTS ligesom Monsters Inc.

/Brian