Viderstille i frame
Fra : Jes Bastholm

Dato : 13-11-03 14:55

Hej NG

Jeg håber at dette er den rigtige NG - hvis ikke beklager jeg.

Jeg har en webshop hos TDC hvor det hele laves i deres faste skabelon.

Pt. viderstilles brugeren til deres hjemmeside
(http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=6802) fra vores domæne, men jeg
vil gerne have at de bliver hos os, sådan at web-shoppen åbnes i en frame
(på over 99% af siden) således at det fortsat er vores domæne der fremgår af
adressen.

Er der en hjælpsom person der kan give en temmelig grøn bruger et tip til
hvordan jeg knækker den detalje.

Jes

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-11-03 15:11

Jes Bastholm skrev:

> Jeg håber at dette er den rigtige NG - hvis ikke beklager jeg.

Den er god nok.

> [...]
> web-shoppen åbnes i en frame (på over 99% af siden) således at
> det fortsat er vores domæne der fremgår af adressen.

Hvis du ved hvordan man laver et frameset, så er det ret enkelt. Du
kan også blot inkludere siden via en iframe.

MEN... - jeg vil ikke anbefale dig at gøre det.
Sikkerhedsindstilingerne i nyere browsere (incl. IE6) vil give
problemer hvis man skal submitte formdata til en anden server end
den hovedvinduet har åben. Derfor vil din shop formentlig blive
ubrugelig for de fleste af dine kunder.

Man kan manuelt give en browser lov til at arbejde med en skjult
formular - men så skal du forklare hvordan det gøres til dine
kunder. Det kan _ikke_ gøres på selve siden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen