problemer med Package and Deployment Wizar~
Fra : Joachim Boll

Dato : 13-11-03 14:01

Jeg har skrevet en lille VB6.0 Applikation, hvorefter jeg har brugt "Package
and Deployment Wizard" til at lave setupfilerne, herefter har jeg forsøgt at
installere Applikation på en helt ren XP-maskine, setup'en forløber uden
problemer, men når jeg herefter forsøger at starte Applikation melder den "
Run-time error: 380 Invalid property value"

Min applikation køre fint på den maskine jeg har skrevet programmet på, så
det lugter lidt af en manglende dll fil, men jeg kan ikke ud af hvilken.

Herefter har jeg forsøgt at fejlfinde vha. "msgbox-metoden" her tyder alt på
at det er et call af en subrutine fra min form1, subrutinen bliver også
afviklet uden problemer, men efter "End sub" kommer applikationen aldrig
tilbage til form1. det virker bare super mærkeligt og jeg fatter ikke en
bjælde af det.

Er der nogen der har nogle gode ide'er?????????????

Fra : Joachim Boll

Dato : 17-11-03 08:57

Jamem så kommer jeg da selv med løsningen på mit problem, efter at jeg i VB6
har ændret

>Project
| - References
|-Microsoft ActiveX Data objects 2.7 Library
= C:\programmer\fællesfiler\system\ado\msado20.tlb

til nedenstående indstillinger:

>Project
| - References
|-Microsoft ActiveX Data objects 2.7 Library
= C:\programmer\fællesfiler\system\ado\msado15.dll

så virker det, jeg har åbenbart brugt et objekt som skal bruge msado15.dll,
det havde MS Package and Deployment Wizard, bare lige glemt at gøre mig
opmærksom på.

"