Kimer i klokker
Fra : Odin

Dato : 15-04-01 09:40

Timotheus Kirkens klokker kimede i formiddag. Hvorfor gør de det?
Vi hører normalt klokkeringning, som afsluttes med bedeslagene, men kun
sjældet kimning.
Det er når en lille mand sidder og slår på klokken med en lille hammer.
Hurtigt og længe.
Hvad betyder kimning, og hvad bruger man det til.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-04-01 16:12

"Odin" <odin18@hotmail.com> writes:

> [...]
> Hurtigt og længe.
> Hvad betyder kimning, og hvad bruger man det til.

Jeg har aldrig hørt andet, end at det simpelthen er hvad man gør på
særlige festdage: Juledag, Påskedag, den slags.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Niels Ulrik Reinwald

Dato : 15-04-01 19:41

Det gør de for at hjernevaske folekt - dig og dem der er dummere.

--

Regards
Niels Ulrik Reinwald

Fra : Mark Langdahl

Dato : 15-04-01 22:39

"Niels Ulrik Reinwald" <nielsulrikreinwald@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det gør de for at hjernevaske folekt - dig og dem der er dummere.

Ja, der er små grønne marsmænd overalt, der prøver at hjernevaske os, så de
kan overtage vores huse, vores ting, vores liv. De er overalt, og der er
intet at gøre ved det, andet end at krybe i skjul for de små grønne
marsmænd. (Og for de, der ikke har fattet det, så er fidusen her, at har man
ikke noget liv, så kan de ikke tage det...)

Mark Langdahl
http://kajqrd.cjb.net