mc- billeder
Fra : m.grewy

Dato : 12-11-03 23:00

Jeg søger nogle billeder af nogle mc`er.
Da min skal males og jeg aner virklig ikke hvordan den skal se ud og mc´erne
må meget gerne være i nogle farver man ikke ser hver dag.
For nu skal der squ ske noget nyt med den gamle cbrf4 og der kommer sikkert
også en fs kåbe på istedet.
Men i må meget gerne sende nogle billeder til mig, eller smide dem i
dk.binaer.motor. det er lige meget hvad mærket på motorcyklen på billedet
er, for det er bare farverne jeg er ude efter.

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-03 23:12

"m.grewy" <grewy@mcchaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dk.binaer.motor. det er lige meget hvad mærket på motorcyklen på billedet
> er, for det er bare farverne jeg er ude efter.

Hej Michael

Har Du ikke selv nogle ideer omkring farver evt. farven på Din køredragt?

Her er nogle muligheder:

www.bikepics.com
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=75
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/img.asp?f=18072003155816_b.jpg&m=full

eller kig efter farver på biler, og prøv at forstille Dig Din Mc, i de
farver.

Held og lykke, lad os høre om resultatet.

Dannie

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-11-03 23:23

> eller kig efter farver på biler, og prøv at forstille Dig Din Mc, i de
> farver.

Hvad med noget af det maling, der skifter farve alt efter iagttagelsesvikel?
Det er ikke så dyrt mere, jeg har da set hele biler malet i det. Farverne
kan spænde f.eks. fra gul til rød eller blågrøn til lilla. Der er sikkert
også andre farver som jeg ikke lige kan nævne.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-03 23:27

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan spænde f.eks. fra gul til rød eller blågrøn til lilla. Der er sikkert
> også andre farver som jeg ikke lige kan nævne.

Hej Jacob

I følge en kammerat der er autolakerer koster kamælon maling som det hedder
7000,- pr. liter, og en liter er ikke nok til Din mc.

Dannie

Fra : Jacob Larsen

Dato : 13-11-03 00:03

> Hej Jacob
>
> I følge en kammerat der er autolakerer koster kamælon maling som det
> hedder 7000,- pr. liter, og en liter er ikke nok til Din mc.

Damn. Det var dyrt. Troede, det var faldet lidt i pris. Der er een i Aalborg
der har en 206'er malet helt i den gul/røde. Det må have kostet en formue.
Det ville ikke være sjovt at få en simpel parkeringsskade så.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500 sort og det bliver den ved med

Fra : Sporty

Dato : 13-11-03 08:01

Det er rigtig nok, prisen på "kamæleonlak" ligger på ca. kr. 7000,- for en
liter. Men 1 liter er nok til at male en MC.
Jeg har selv fået malet min MC (Harley-Davidson) i "kamæleon" og her var en
halv liter nok (har endda en lille sjat i overskud), så en liter skulle da
være nok selv om det er en MC med kåbe osv.
Det der så også gør det lidt dyrere end ordinær lak, er at der først skal
bruges en speciel sort grundlak.
Fra lakproducenten PPG er det muligt at købe 1/2 liter "kamæleon" lak, PPG
kalder det bare Harlequin.
PPG Harlequin findes i 6 grundfarver:
Cyan - Purple
Silver - Green
Green - Purple (Den jeg har.)
Blue - Red
Magenta - Gold
Gold - Purple

Da det kan være svært ud fra malerens farvekort at danne sig et indtryk over
hvor meget "kamæleon" lakken skifter farve, er interesserede velkommen til
at kontakte mig og vi kan så arrangere et kig på min MC.

Hilsen Johnny
HD Sportster (Ren Porno)

Fra : Jacob Larsen

Dato : 13-11-03 16:52

Sporty wrote:
> [...]
> liter skulle da være nok selv om det er en MC med kåbe osv.
> Det der så også gør det lidt dyrere end ordinær lak, er at der først

Det er en skam, at jeg er for nærig til at smide 5-10k til maling efter en
ellers fin GS'er. Den er den sgu for billig til.

Det ville sikkert se godt ud, men de penge får jeg aldrig igen og jeg ved
alligevel, jeg sælger den og køber en racer, når jeg får råd.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : anders majland

Dato : 13-11-03 20:36

> Det er en skam, at jeg er for nærig til at smide 5-10k til maling
> efter en ellers fin GS'er. Den er den sgu for billig til.

Ja køb hellere noget lækkert køreudstyr istedet. F.eks en superfed hjelm
du glædes ved på hver tur

> Det ville sikkert se godt ud, men de penge får jeg aldrig igen

ikke ved salg - der trækker det vel nærmest ned med sådan en gang
uoriginal lak ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jacob Larsen

Dato : 13-11-03 23:42

anders majland wrote:

> Ja køb hellere noget lækkert køreudstyr istedet. F.eks en superfed
> hjelm du glædes ved på hver tur

Jeg har faktisk købt et helt sæt nyt udstyr i år incl. en matsort hjelm, som
passer godt til cyklen. Lydsvag og flot. Den er jeg glad for på hver tur.

Nu har jeg også lige købt en sort vindskærm, jeg skal have påmonteret til
foråret. De små forbedringer, der er næsten gratis, er noget jeg rigtig kan
glæde mig over. Jeg skal også have fat i et par farvede pærer til
speedometeret/omdr-tælleren, da det ville pynte gevaldigt om aftenen.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-11-03 09:02

"Din køredragt"

Den passede jo til den gamle kåbe, fuld af ridser

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Pwh

Dato : 13-11-03 09:28

> Hej Michael
>
> Har Du ikke selv nogle ideer omkring farver evt. farven på Din
> [...]

Den gamle Gpx'er har du sgu fået til at stå flot.
Her kan du se hvordan min gamle Gpx tog sig ud efter en tur med spraymaling.

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=368

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-03 17:56

> Den gamle Gpx'er har du sgu fået til at stå flot.
> Her kan du se hvordan min gamle Gpx tog sig ud efter en tur med
> [...]

Æren tilfalder min kammerat autolakeren, han malede først hele molevitten
hvidt, gav den så den gule 5 gange, så fik den mærket stafferingerne op og
de blev malet 3 gange, derefter fik den 5 gange klar lak, den gule er i
øvrigt med perlemor.

Din er da også ganske nice, på billedet kan man i hvert fald ikke med det
blotte øje se at det er med spraydåsen den har fået.

Dannie

Fra : MKS - 74

Dato : 12-11-03 23:34

On Wed, 12 Nov 2003 22:59:34 +0100, "m.grewy"
<grewy@mcchaufforerne.dk> wrote:

> det er lige meget hvad mærket på motorcyklen på billedet
>er, for det er bare farverne jeg er ude efter.

Jeg vil foreslå asfaltsort,skilterød,botanikgrønt og autoværngrå i
passende kombination .

--
-Michael

Fra : Benz...

Dato : 13-11-03 08:21

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> wrote in message

> Jeg vil foreslå asfaltsort,skilterød,botanikgrønt og autoværngrå i
> passende kombination .
>
> --
> -Michael

Det er vel også en slags kamælon farve...

--
mvh Benz... R6 millennium (standard yamaha R6 blå.. Den flotteste blå!
)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 13-11-03 08:50

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:

> Jeg vil foreslå asfaltsort,skilterød,botanikgrønt og autoværngrå i
> passende kombination .

*LOL*

Du glemte ambulanceblink-blå

Godt jeg ved hvad farve jeg skal ha' klattet på knallerten.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 12-11-03 23:43

m.grewy wrote:
> [...]
> dk.binaer.motor. det er lige meget hvad mærket på motorcyklen på
> billedet er, for det er bare farverne jeg er ude efter.

se dk.binaer.motor
emne "mc-billeder -> 748 gul/rød"

Det var måske noget

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-11-03 00:23

> [...]
> dk.binaer.motor. det er lige meget hvad mærket på motorcyklen på billedet
> er, for det er bare farverne jeg er ude efter.

Hvad med lidt krom ??

www.andersh.dk/standard.jpg

www.andersh.dk/standard2.jpg

www.andersh.dk/standard3.jpg

www.andersh.dk/standard4.jpg

www.andersh.dk/standard5.jpg

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-11-03 10:58

m.grewy wrote:
> Da min skal males og jeg aner virklig ikke hvordan den skal se ud og mc´erne
> må meget gerne være i nogle farver man ikke ser hver dag.

http://ratbike.org/docs/150.html

Det ses ikke hver dag

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-11-03 12:04

> [...]
> mc´erne må meget gerne være i nogle farver man ikke ser hver dag.
> For nu skal der squ ske noget nyt med den gamle cbrf4 og der kommer

Du har jo en Honda og jeg synes RVF lakeringen er meget flot. Derfor synes
jeg du skal male din F4 i RVF farver, og holde den i Hondas rød/hvid/blå.
Jeg har smidt en flok billeder i dk.binaer.motor så du kan se hvad jeg
mener. De ligger under emnet "RVF farver til Grewy"

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 13-11-03 16:55

Jens Jacob Bager Jensen <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> [...]
> Jeg har smidt en flok billeder i dk.binaer.motor så du kan se hvad jeg
> mener. De ligger under emnet "RVF farver til Grewy"

Bliver det ikke meget tæt op af den orginale rød/hvid/blå -lakering som
findes (en tyveri-anmeldelt F4 her på gruppen fornyligt havde disse farver!)
? :-/

--
Armand.
(som engang drømte om at Ninja'en skulle være sort med et gennemgående bredt