/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Udstødning på Rf600r
Fra : Michael Kristensen


Dato : 15-04-01 12:04

Hej NG

Jeg har en kammarat, der har købt en Suzuki rf600r. På den sidder en
racerudstødning, der larmer som et ondt år. Med i købet fik han den
originale udstødning, som han overvejer at skifte til. Sælger oplyste, at
ved skift fra original- til racerufstødning fik han motoren omdysset.

Hvis han vil skifte tilbage til den originale, skal den så omdyses igen.
Hvad koster det at få gjort?

-Michael Kristensen (sv650s)



 
 
Steen S. Schmidt (15-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 15-04-01 13:37

> Hvis han vil skifte tilbage til den originale, skal den så omdyses igen.

Ja.

> Hvad koster det at få gjort?

?

Mvh
Steen



Janus (15-04-2001)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 15-04-01 18:54

Han kan da prøve at køre lidt med den originale og så se på tændrørene om
den brænder rent. Når han skifter fra racer => original, sidder der
sandsynligvis større dyser i end standard, dvs den vil måske få for meget at
æde, men det vil i kunne konstatere ud fra tændrørene. Prøv at køre en tur
og se hvordan den kører. Motoren vil umiddelbart ikke tage skade af det!!!

Janus



Michael Kristensen <mbk@daimi.au.dk> skrev i en
news:cdfC6.624$UH.178561@news101.telia.com...
> Hej NG
>
> Jeg har en kammarat, der har købt en Suzuki rf600r. På den sidder en
> racerudstødning, der larmer som et ondt år. Med i købet fik han den
> originale udstødning, som han overvejer at skifte til. Sælger oplyste, at
> ved skift fra original- til racerufstødning fik han motoren omdysset.
>
> Hvis han vil skifte tilbage til den originale, skal den så omdyses igen.
> Hvad koster det at få gjort?
>
> -Michael Kristensen (sv650s)
>
>



Armand (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-04-01 00:48


Janus <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en
news:9bcn93$ik8$1@eising.k-net.dk...
> Han kan da prøve at køre lidt med den originale og så se på tændrørene
om
> den brænder rent. Når han skifter fra racer => original, sidder der
> sandsynligvis større dyser i end standard, dvs den vil måske få for
meget at
> æde, men det vil i kunne konstatere ud fra tændrørene.

Tjaeh!?

Eller også dør de næsten øjeblikkeligt fordi det er NGK'ere :-/

--
Armand.



Albert (15-04-2001)
Kommentar
Fra : Albert


Dato : 15-04-01 20:04

> Hvis han vil skifte tilbage til den originale, skal den så omdyses igen.
> Hvad koster det at få gjort?
>

1000 ved FV motor i Borum ved Århus...


mvh Albert





Jens Jacob Bager Jen~ (15-04-2001)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 15-04-01 20:14

> Hvis han vil skifte tilbage til den originale, skal den så omdyses igen.
> Hvad koster det at få gjort?

I en værkstedsmanual står der hvordan nålen, hoveddysen og CO skruerne skal
stå med standart udstødningen. Køb en værkstedsmanual, brug en eftermiddag
på at omdyse karburatorerne efter bogen og vær glad.

Notér den nøjagtige indstilling af bl.a. CO skruerne med racerpotten, så kan
du altid skifte tilbage igen.
Hoveddyser plejer at koste 20Kr

Prisen bliver så 4X20Kr + 250Kr for en værkstedsmanual

--
Hilsen Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste