Off-rødder igen, et lille update
Fra : vatne

Dato : 15-04-01 08:12

På opfordring af Claus Rittig, kommer her et lille familiært update....

Hej igen Rødder..

Her er lige et update på hvad mine brødre, far og jeg går og sysler med :
Hej Rigttig.
tak for indlæget på min kommentar på MC nyhedsgruppen.
Men jeg kan hører du mangler en update om MC byggeriet på Wingesvej.
Fatter har jo gang i Indian nummer 2. Der er tale om en MC magen til den
første, nemlig en Indian Scout fra 1938, 2 cylindret, 500 ccm, 3
fremadgående gear via fodkobling og gearstang. De 2 cykler bliver meget ens,
men er dog bygget ud fra samme principper : Alt laves i hånden, eller findes
fra cykler eller biler fra samme årgang, (f.eks. en gammel Harley tank, en
baglygte fra en Fordt T bil, forgaffel fra en englænder, osv.....). Ellers
har han jo også Arielén. en 350er fra 1954, en cylindret og en 4 trins
gearkasse, (har ikke kørt endnu, siden opbygning. Den gamle kan ikke starte
den....tsk tsk... Jeg må hellere prøve med mit "550er-ben").
Min ene brors Sportster er stadig under opbygning. Ja det er åbenbart hårdt
at renoverer hus fra kælder til kvist, have tvillingebørn, og være semi prof
trommeslager........ (dybt ironisk9. Men næsten hele cyklen ligger klar til
samling. Alt i beslag og dimser, er hånddrejet og håndlavet i ren rustfrit
materiale, (f.eks de fedeste hjulnav, lavet i 2 hele dele og derefter svejst
sammen).

Min anden bror : Triumph Bonneville fra 76.... Ja denne savnomspundende MC
er jo stadig i tip top stand og super velkørende. Total overchoppet, med
stift bagstel, lille 5 liters sråbetank, postkasserød og krom overalt. Har
taget MANGE år at lave. Han kører kun sommer kørsel på den, og pudser lidt
rigelig. Han har åbenbart savnet et "langtids projekt", for han har købt
endnu en englænder. Men denne gang er jeg sikker på at projektet er færdigt,
på under et år, da jeg selv har set en renoveret motor stå i et nymalet
stel. Alle øvrige dele er der også, den skal bare samles. Og hvad er det så
for en.......????

Jo der er tale om den fedeste Norton Commander 850 ccm twin, fra 1973, som
min bror fik til spot pris. Vi taler altså om den fedste engelske MC racer,
der har rullet i halvfjerserne !!!!! Det bliver bare så fedt at høre de 2
pipes brumme, og forhåbenligt i år !!!!

Og for mit eget vekommende. Ja jeg har jo min overfede XT 550 fra 1982, men
nu skal jeg havbe en MC mere, Ser forøvrigt på min 550er hyldest side :
http://home1.inet.tele.dk/vatne/xt550/ Så jeg skal jeg på sommerferie i
Italien her til juli, og satser på at skal have en XT550 eller en XT600
Tenere fra 84 (min drømmecykel) med hjem. Min gode ven Jakob bor der nede,
og har selv købt en Honda 650 Dominator fra starten i 90erne, til 10.000 kr.
Jakob er speditør ved Maersk, så han klarer transporten af min XTer hjem.
Jeg regner med at kan få en total fed Xter i original stand, for max 5000
kr. Og så skal der bygges XT motard cykel, med lidt hjælp fra Smeden på
Wingesvej....

Joooo så der sker lidt på MC siden, med os Vatner......

L.