Word 2000 - Alle knapper forsvundet
Fra : Nils Nyvang

Dato : 12-11-03 10:25

Hej,

Jeg har en bruger hvor det er lykkedes at fjerne samtligt "knapper" og
redigerings værktøjer fra brugerfladen, alt hvad der er på skærmen er blot
selve skrivearket. Hvad gør jeg for at få det hele tilbage igen?

/Nils

Fra : BJ.DK

Dato : 12-11-03 10:55

"Nils Nyvang" <nn@admiralhotel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> redigerings værktøjer fra brugerfladen, alt hvad der er på skærmen er blot
> selve skrivearket. Hvad gør jeg for at få det hele tilbage igen?

Jeg tillader mig at gå ud fra, du snakker om Word??

Har du stadig "Filer - Rediger ..." ? - I givent fald, klik med modsatte
musetast et tomt sted på denne linie, og sæt flueben ud for "Standard" og
"Formatering" og hvad I ellers måtte bruge.

BJ

Fra : Nils Nyvang

Dato : 12-11-03 11:51

Nej dem har jeg heller ikke, og ja det er et Word problem.

NN

Fra : BJ.DK

Dato : 12-11-03 12:08

"Nils Nyvang" <nn@admiralhotel.dk> skrev i en meddelelse
> Nej dem har jeg heller ikke, og ja det er et Word problem.
>
> NN

Det er lykkedes mig at genskabe problemet ved at gøre følgende:

Luk alle værktøjslinier på før beskrevne metode.
Åbne et dokument med [CTRL]+[O]
Lukke dokumentet igen med [CTRL]+[F4]

....men hvis jeg kigger godt efter, kan jeg rent faktisk se menuen "Filer -
rediger" osv. stå som en separat fritflyvende "bjælke" et andet sted på
skærmen. Måske kan du også finde den ved at kigge? - Prøv evt. at sætte
skærmopløsningen så høj som mulig for at få så stort et billedareal som
muligt.

Der ud over kunne jeg få knap-rækkerne frem igen ved først at åbne et
tilfældigt dokument med [CTRL]+[O]. Derefter åbnede jeg "Vis" menuen ved at
taste [ALT]+[V], efterfulgt af [Ø] (uden at holde alt nede), efterfulgt af
[S] og til sidst [Enter].

Således kom standard redigeringsmenuen frem, og ved klik med modsatte
musetast på denne, kunne jeg igen slå de sidstee menuer til.

Hvordan du får flyttet "Filer - Rediger ...." tilbage på plads uden at kunne
se den, er jeg i skrevne øjeblik svar skyldig.

BJ

Fra : BJ.DK

Dato : 12-11-03 12:17

"BJ.DK" <news@klog.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan du får flyttet "Filer - Rediger ...." tilbage på plads uden at
kunne
> se den, er jeg i skrevne øjeblik svar skyldig.

Jeg har opdaget, at hvis du bruger automatisk skjul af proceslinien, _kan_
man få "Filer rediger.." til at gemme sig bag denne.

I øvrigt gætter jeg på, at placeringen huskes af "normal.dot". Prøv at lukke
Word og bagefter omdøbe normal.dot via Stifinder til f.eks. normal.old.
Start derefter Word igen. Dette skulle få Word til at gendanne normal.dot og
måske derigennem også værktøjslinierne?

BJ

Fra : Nils Nyvang

Dato : 12-11-03 12:43

Jeg prøver det hele og kommer tilbage tak.

nn

Fra : Jan Kronsell

Dato : 13-11-03 00:13

> Jeg prøver det hele og kommer tilbage tak.

Hvis det ikke virker så prøv at læse denne artikel:

http://www.mvps.org/word/FAQs/AppErrors/MissingMenusEtc.htm

Jan

Fra : pre

Dato : 12-11-03 12:48

Kik på denne KB artikel:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;211793

så har du lidt mere fast grund under fødderne næste gang.
pre

Fra : BJ Denmark

Dato : 12-11-03 13:01

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> skrev i en meddelelse
> Kik på denne KB artikel:
>
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;211793

Ah! Tak.

Fra : Nils Nyvang

Dato : 17-11-03 12:42

Det var der der skulle til: Altså oprydning i Reg.

/Nils