En lille hjælp til enbegynder.
Fra : Dennis Olesen

Dato : 12-11-03 10:10

Jeg er lige begyndt på fjernudvisning og har fået til opgave at lave et
program som viser dags dato. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvad for en
kommando jeg skal bruge. Er der nogen som kan hjælpe mig.

MVH
Dennis

Fra : Jan

Dato : 12-11-03 10:13

hej

prøv med:

msgbox now

Fra : Dennis Olesen

Dato : 12-11-03 10:29

Det lyder da nemt men vi skal bruge en funktion og vi har lært Dateserial og
datediff. Jeg tror at man skal bruge dem men jeg kan ikke lige finde tråden
også selv om jeg har brugt hjælpe funktionen meget.

MVH
Dennis

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 12-11-03 12:47

Dennis Olesen skrev:
> [...]
tråden
> også selv om jeg har brugt hjælpe funktionen meget.

Uanset hvor mange DateSerial, DateDiff eller de mange andre dato-funktioner,
som du bruger før eller efter hinanden, ender du med samme dato-resultat som
Date eller Now giver, hvis du ønsker at få dags dato frem.

Bemærk at Now er lig Date + Time (prøv selv at indholdet af dem ud i en
MsgBox).

-------
Tomas

Fra : Dennis Olesen

Dato : 12-11-03 14:05

Jeg takker for svarene. Jeg har fundet en løsning som overholder lærens
krav.

MVH
Dennis