Lægge løg ?
Fra : METTE LUND

Dato : 15-04-01 09:48

Hej !
Jeg er ny haveejer, og det klør jo nu i fingrene for at komme derud. Er det
for tidligt nu at putte løg i jorden, og kan man få udbytte af blomsterne
her til sommer hvis de kommer i senere ?
Mette

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-04-01 11:14

On Sun, 15 Apr 2001 10:47:49 +0200, "METTE LUND"
<mette.h.lu@get2net.dk> wrote:

>Jeg er ny haveejer, og det klør jo nu i fingrene for at komme derud. Er det
>for tidligt nu at putte løg i jorden, og kan man få udbytte af blomsterne
>her til sommer hvis de kommer i senere ?

Sætteløg, dem man får spiseløg ud af, det er endnu lidt for tidligt,
de har en tendens til at gå i stok (blomstre) hvis de har det for
koldt i starten.

Blomsterløg, det er også for tidligt, jorden er ikke rigtig varm nok
endnu, så det skader ikke at vente en uge eller 2, alt efter hvad det
er for noget. Og de skal nok blive til noget alligevel.
Blomsterløgene kan også sættes i nogle store potter enten i drivhus
eller køligt men frostfrit udhus. Når de kommer op så er jorden ved at
være tilpas til at de kan plantes ud, så har de allerede et lille
forspring.

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk