Sortering af recordset?
Fra : Lars Hundebøl

Dato : 11-11-03 19:30

Hej NG,

jeg håber der er én her inde som kan hjælpe mig med et db spørgsmål.

Jeg vil gerne have adgang til en access database (.mdb) fra VBA i Word, og
derefter sortere dataene i forhold til efternavn.
Jeg har ikke nogen problemer med at få adgang til databasen, dette gøres
vha. en "Microsoft.Jet.OLEDB.4.0" connection, problemet opstår først når jeg
skal sortere mit recordset, f.eks.:

rsMedarbejdere.Sort "Efternavn ASC, Fornavn ASC"

Her får jeg en run-time error '3251'. Noget med at provideren ikke
understøtter sortering eller filtrering.

Men er der nogen der kan sige mig, hvordan jeg kommer uden om dette problem?
Skal jeg vælge en anden connection, i så fald hvilken?

Med venlig hilsen

Lars

Fra : PB

Dato : 18-11-03 19:36

Brug SQL i stedet for. Det går jeg ud fra at man kan i VBA uden de
store problemer

Noget a la:

'Åbn forbindelse til databasen - kan gøres på flere måder
objConnection.Open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};
DBQ="c:\databaser\database.mdb"))

'Definer hvad der skal trækkes ud af databasen
strSQL = "SELECT * FROM tabel1 ORDER BY fornavn DESC, efternavn ASC"

'Send SQL-strengen
rsMedarbejdere.Open strSQL, objConnection

Så ligger de allerede sorteret i recordsettet.

hilsen Peter