Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Point of View FX 5200 øhhhhh......?
Fra : Wolle

Dato : 11-11-03 18:35

Lige et spørgsmål: Har nu haft mit go'e gamle Pallit GeForce 2 GTS 64 mb i
et par år, men da jeg så et PoV FX 5200 128 mb i Bilka til 599,- tænkte jeg
at nu skulle det s'gu være: Jeg skulle have mig et nyt kort. Godt så - lige
inde jeg propper det nye kort i kører jeg lige en 3d Mark 2001 SE. Det giver
4506 point - ikke imponerende - så i med det nye kort og om igen med 3d
Mark'en. Nu skal jeg score point........ Meeeeeeeeeeeen testen med det nye
kort giver gudhjælpemig kun 4285 point!!!! Nå nu til spørgsmålet: Er det mig
der er noget galt med, er det testen der er noget galt med eller skal jeg
bare se at kyle det nye grafikkort tilbage i hovedet på Bilka-folkene????

Jeg kører med:

AMD XP 2200
Asus a7v8x-x mobo
512 DDR PC2700 ram
Allernyest Nvidia driver

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 11-11-03 18:47

"Wolle" <wolle06@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare se at kyle det nye grafikkort tilbage i hovedet på Bilka-folkene????

Byt det.
Ikke fordi det er defekt men fordi det yder lige så godt/dårligt som dit
gamle GTS....Min makker gjorde det samme og blev skuffet over at mit gamle
GTS osse var ligeså hurtigt som han nye FX5200.....
En god ide......spørg her i gruppen først....

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 11-11-03 18:51

Wolle wrote:
> [...]
> er noget galt med, er det testen der er noget galt med eller skal jeg
> bare se at kyle det nye grafikkort tilbage i hovedet på

Der er ikke så meget at sige. Du har sat et dårligere kort i maskinen end du
havde! Et FX5200 er ringe. Meget ringe. Det er ligefør et GF4 MX440 er
hurtigere. Det eneste du får ud af det er DX9 understøttelse, men det er
også det. Hvis du kan få pengene tilbage er det klart at fortrække. IMO er
best buy kortet pt. et Radeon 9600XT... Det er meget dyrere ja, men til 600
kan du ikke rigtig få noget ordentligt. Jo - måske et brugt GF4 Ti4200...

--
Martin K

Fra : Henning Larsen

Dato : 11-11-03 19:35

> Det er ligefør et GF4 MX440 er hurtigere.

Det *ER* hurtigere

Henning

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 12-11-03 01:01

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hurtigere. Det eneste du får ud af det er DX9 understøttelse, men det er
> også det.

Og DX8 understøttelse.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 12-11-03 13:49

Thomas Wesley Hinton wrote:
> Og DX8 understøttelse.

Ja OK - havde lige i farten glemt at GF4 MX-kortene ikke engang opfylder
DX8 - anyway, så mener jeg at et FX5200 er et skidt kort!

--
Martin K

Fra : Kenneth

Dato : 12-11-03 15:05

Og istedet bør du bestille et Radeon 9000Pro 64mb til 580,-kr synes jeg
De er ihvertfald billige og yder fint. 3dmark ville nok give 7500-8000 i
score eller det dobbelde af dit nuværende til en ok pris. Kører 4x agp
directx 8,1 og min. win98se. Og directx 9 er i en noget dyrere klasse hvis
det skal 'virke'.

Hilsen Kenneth

Fra : kurt lund

Dato : 11-11-03 18:51

> [...]
> bare se at kyle det nye grafikkort tilbage i hovedet på Bilka-folkene????

Ja for 5200 kortene er noget af det dårligste der findes,
det er ligefør et Geforce 1 er hurtigere og er meget mere stabilt
Der er jo en grund til at det ikke koster mere, her hvor jeg bor bruger vi
dem til
isskraber for vi får dem gratis ;)
Kurt