Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dagens foto: Det krakelerer
Fra : Fums

Dato : 11-11-03 16:20

Endnu en udfordring med et nærbillede http://fums.dk/2003/11/index.htm#7

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-11-03 17:13

"Fums" <spam.er@uønsket.invalid> skrev i en meddelelse
news:boqunv$2q3v$1@news.cybercity.dk...

> Endnu en udfordring med et nærbillede http://fums.dk/2003/11/index.htm#7

Fint motiv. To forslag:

1) Større blændeåbning, så baggrunden står mere uskarp og dermed mere
utydelig.
2) Baggrunden er delt i to flader, der er hhv. meget lys og meget mørk.
Overgangen mellem disse falder lidt uheldigt, hvis du spørger mig. Hvis du
nu trådte et skridt til én af siderne, kunne du måske få en lidt mere rolig
baggrund uden den bratte overgang mellem lys og mørke.

--
-Jens B.

Fra : Fums

Dato : 11-11-03 17:42

Jens Bruun skrev news:3fb10a99$0$95071$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> 1) Større blændeåbning, så baggrunden står mere uskarp og dermed mere
> utydelig.

Det har jeg ikke forstand på at indstille.

> [...]
rolig
> baggrund uden den bratte overgang mellem lys og mørke.

Jeg kan godt se at det er lyst i venstre side, men de andre var ikke så gode
som den jeg fotograferede http://fums.dk/plankevaerk03.jpg

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-11-03 18:14

Fums (spam.er@uønsket.invalid) skrev følgende:
> Jens Bruun skrev news:3fb10a99$0$95071$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
> Det har jeg ikke forstand på at indstille.

Hej Fums...

Var det ikke på tide du satte dig ind i hvad dit nuværende kamera kan, før
du køber et endnu mere advanceret som det Olympus du drømmer om? :)

Ta' det med et smil, og stil evt. nogle spørgsmål direkte relateret til dit
kamera. Så skal der nok være nogen der er klar på at hjælpe (så kan jeg læse
med, da jeg endnu ikke er helt stiv i manuelle indstillinger).

- Martin

Fra : Fums

Dato : 11-11-03 19:14

Martin Petersen skrev news:bor59k$2jo$1@news.cybercity.dk
> Var det ikke på tide du satte dig ind i hvad dit nuværende kamera kan, før
> du køber et endnu mere advanceret som det Olympus du drømmer om? :)

Joeee... men det som genere mig mest er, at jeg ikke kan zoome nok ind på
det jeg vil... det kan jeg ikke læse mig til på mit nuværende kamera.

Jeg er ved at finde ud af hvordan jeg selv hoster hjemmesider, læser bøger,
ser film og laver nye hjemmesider... det er ikke let at nå det hele når man
ikke er så god til at holde sig selv i ørene

Jeg overvejer at melde mig ind i http://ofa-fotoklub.dk hvor der også er
mulighed for at få lidt hjælp

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : ab

Dato : 11-11-03 23:20

"Fums" <spam.er@uønsket.invalid> wrote in message

> Jeg er ved at finde ud af hvordan jeg selv .... læser bøger ...

Helt ærligt - I kan ikke for alvor mene, at der kan være en udfordring i at
tage billeder som de just på "Fums" side viste ?

- Eller er der kun tale om test af udstyr ?

ab

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-11-03 18:01

"ab" <ab_ab@c.dk> skrev i en meddelelse

> Helt ærligt - I kan ikke for alvor mene, at der kan være en udfordring
i at
> tage billeder som de just på "Fums" side viste ?

Hver fugl pipper med sit næb. Hvilken udfordring har du taget op?

--
-Jens B.