Andet multimedie
bentjuul 3670
Font styring qxp 5.0/OSX vs Suitcase
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 11-11-03 13:19

Hejson

Jeg har en OSX, hvor jeg kører Quark PP i classic. Jeg har installeret
SuitCase X1, til at holde styr på fontene, meeeen jeg kan ikke få den til at
vise skærmfonten så jeg får bare en masse fine pixeleret tegn frem. Nogle
der har oplevet prøvet dette og har fået SutiCase X1 og Qxp til at arbejde
sammen?

Stef

Fra : J.S.

Dato : 11-11-03 20:35

> [...]
> der har oplevet prøvet dette og har fået SutiCase X1 og Qxp til at arbejde

Der ligger vist en Adobe Type Manager light version på SuitCase CD'en.
Prøv at installere den, det skulle hjælpe.

--

Mvh.
Jørgen Sørensen

Fra : Storm

Dato : 11-11-03 23:38

J.S. <jorgen_sfjern@vip.cybercity.dk> wrote:

> at

> Der ligger vist en Adobe Type Manager light version på SuitCase CD'en.
> Prøv at installere den, det skulle hjælpe.

Det er nemlig rigtigt. Jeg kører med den opsætning stadigvæk af og til.
Perfekt kommer det vist aldrig til at fungere med visning af menufontene
i fontvalg. Den viser menufontene eller en lang hulter til bulter liste
som vinden blæser, uden det er til at gennemskue hvorfor. Det er vist et
ikke løst problem.
Men pixelerede tegn skulle løses med JS forslag.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 12-11-03 11:40

Jeg smed ATM 4.6 ind under Classic, det hjalp, men lidt træls med 2 font
styringsprogrammer. Er der nogle der har leget med det i X.3?

Stef

Fra : Storm

Dato : 12-11-03 12:33

Stefan Jacobsen <stefware@email.dk> wrote:

> Jeg smed ATM 4.6 ind under Classic, det hjalp, men lidt træls med 2 font
> styringsprogrammer. Er der nogle der har leget med det i X.3?

Du er nødt til at skaffe en OS X version af Quark.
Fontstyringen er det værste med Quark under Classic.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Digit

Dato : 14-11-03 22:48

d. 12 nov 2003 postulerede Storm i

> Du er nødt til at skaffe en OS X version af Quark.
> Fontstyringen er det værste med Quark under Classic.

Quark understøtter da ikke OS X.. medmindre de har taget
en ko-vending på det sidste of course.

Der er jo heller ingen Quark brugere der brug for mere
end én (ustabil) fortrydelses funktion.

Suitcase kører i øvrigt glimrende på mit arbejde uden
ATM (Quark/Indesign).

--
/Digit