PGP og kopiering til CD-rom
Fra : Jesper Hansen

Dato : 11-11-03 08:45

Hejsa.

Der er noget jeg ikke forstår ved PGP-disk. Hvis jeg laver en PGP-disk
på ca. 700 MB og åbner og lukker den vha password - virker det fint
så længe den ligger på min harddisk, men hvis jeg brænder disken over
på en CD-rom virker det ikke mere..

Nogen der ved hvorfor?

Evt noget andet forslag til hvordan data på en cd-rom beskyttes vha.
PGP ?

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

(slet fejlen i min email adresse)

Fra : UHT

Dato : 11-11-03 12:52

"Jesper Hansen" <jesper@fejlenmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på en CD-rom virker det ikke mere..
>
> Nogen der ved hvorfor?
>
> Evt noget andet forslag til hvordan data på en cd-rom beskyttes vha.

Hvis jeg forstår dig korrekt, så kan du jo ikke skrive til PGP-disken på
CD-rommen. Den er jo skrivebeskyttet. Men du burde kunne læse fra den.
Du skal iøvrigt huske at kontrollere, hvis du kopiere en PGP-disk fra CD-rom
til din harddisk, at den ikke er skrivebeskyttet når du åbner den.

Jeg bruger kun CD-rom løsningen til at tage backup af mine PGP-diske. Til
den mere fleksible løsning har jeg en USB-memorykey med en PGP-disk. Det
virker perfekt.

/U

Fra : Jesper Hansen

Dato : 11-11-03 13:09

On Tue, 11 Nov 2003 12:51:35 +0100, "UHT" <na@na.invalid> wrote:

> [...]
>Du skal iøvrigt huske at kontrollere, hvis du kopiere en PGP-disk fra CD-rom
>til din harddisk, at den ikke er skrivebeskyttet når du åbner den.

Så er jeg blevet misforstået. Det jeg mener er at hvis jeg kopier en
PGP-disk fra min HD til en CD-rom - kan jeg ikke åbne disken igen.
Passwordet virker simpelt hen ikke, selvom det virker på min HD.
Jeg ved godt der ikke kan skrives til disken

> Til den mere fleksible løsning har jeg en USB-memorykey med en PGP-disk. Det
>virker perfekt.

Måske en en god ide, men det andet burde da også virke.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 11-11-03 13:20

On Tue, 11 Nov 2003 13:08:50 +0100, Jesper Hansen
<jesper@fejlenmail.dk> wrote:

Jeg prøvede og brænde en ny skive med den samme PGP-disk på og så
virkede den. Der må have været en fejl i den første. (røde ører)...

Undskyld ulejligheden

Fra : Simon

Dato : 13-11-03 08:18

Jesper Hansen <jesper@fejlenmail.dk> wrote in

> Jeg prøvede og brænde en ny skive med den samme PGP-disk på og så
> virkede den. Der må have været en fejl i den første. (røde ører)...

eller du har brugt lange filnavne og mellerum ?

Simon

Fra : Jesper Hansen

Dato : 13-11-03 23:56

On Thu, 13 Nov 2003 07:18:09 +0000 (UTC), Simon <simon@simon.> wrote:

>eller du har brugt lange filnavne og mellerum ?

Nej det var den samme container med et kort filnavn (6 tegn) jeg
brændte på en ny skive...

Fra : BB

Dato : 11-11-03 20:01

"Jesper Hansen" <jesper@fejlenmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
---klip---

Mit svar er ikke til PGP men til et andet produkt...

http://www.cryptomathic.com/file2file/index.html

--
VH
Brian Bjerg

*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*
Norton AntiVirus is sending my email.

Fra : Casablanca

Dato : 12-11-03 08:06

BB skrev:
> Mit svar er ikke til PGP men til et andet produkt...
>
> http://www.cryptomathic.com/file2file/index.html

Dette program kører elendigt på de maskiner jeg har prøvet det på. Både med
win98 og XP Home, og med forskellig opsætning. Masser af fejlmeddelelser og
andet stygt. Jeg har også prøvet at downloade programmet flere gange, i
tilfælde af en korrupt fil. Kan ikke anbefales.

totalFJERNDETTErecall@jubiimail.dk

Fra : BB

Dato : 12-11-03 08:17

"Casablanca" <totalfFJERNDETTErecall@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andet stygt. Jeg har også prøvet at downloade programmet flere gange, i
> tilfælde af en korrupt fil. Kan ikke anbefales.

Min version virker uden problemer. Så du må være uheldig.
Det er version 2.1. Jeg kan maile den.

Fra : Casablanca

Dato : 12-11-03 09:20

BB skrev:

> Min version virker uden problemer. Så du må være uheldig.
> Det er version 2.1. Jeg kan maile den.

Tak for hjælpsomheden. Men den version jeg har prøvet er også den sidste nye
der ligger til download. Så jo, det er måske nok mig der er uheldig. Dog er
det mistænkeligt at programmet kører dårligt på flere forskellige maskiner.

totalFJERNDETTErecall@jubiimail.dk

Fra : BB

Dato : 12-11-03 10:28

> [...]
er
> det mistænkeligt at programmet kører dårligt på flere forskellige

Ja det har du ret i.