Bagbremsen låser.
Fra : Jesper Meincke

Dato : 11-11-03 08:17

Hej. Jeg har et lille problem med min bagbremse. Det drejer sig om
bagskiven på min KTM. Efter længere tids kørsel begynder bagbremsen at
hænge, og det bliver gradvist værre og værre. Jeg kan så åbene for
udluftningen og lade lidt vædske strømme ud. Nu er bremsen fri igen. Det
virker som om der er noget i hovedcylinderen der ikke virker, jeg kan
heller ikke skubbe bakkerne fra hinanden ved feks. hjulskift. Skal jeg
have ny hovedcylinder eller hvad????

Fra : p.jarnbak

Dato : 11-11-03 10:48

"Jesper Meincke" <nospamJMH@danfoss.com> wrote in message
> [...]
> virker som om der er noget i hovedcylinderen der ikke virker, jeg kan
> heller ikke skubbe bakkerne fra hinanden ved feks. hjulskift. Skal jeg

Måske,eller også er din bremsepedal justeret så der ikke er frigang og
dermed
er bremsen måske påvirket nok til at bremsevæsken ikke kan komme retur til
beholderen.Kan også være møj eller rust (under støvhætten)der gør at den
ikke går retur,
alternertivt en bremseslange der er delamineret indvendigt og så virker som
en envejs ventil.
Hej Palle.

Fra : Armand

Dato : 11-11-03 19:44

p.jarnbak <jarnbak.slet.@tdcadsl.dk> skrev i en

> [...]
> er bremsen måske påvirket nok til at bremsevæsken ikke kan komme retur til

Jup!
Typisk fejl: Når pedalen aflastes skal stemplet falde helt tilbage i
cylinderen, ellers fritlægges det lille retur-hul ikke af stemplet!
Udover at justere højden på bremsepedalen (oftest v.h.a. en simpel
stop-skrue) skal man derfor også justere længden på "pinden" imellem pedal
og bremsecylinder!

--
Armand.

Fra : Maria & Anders

Dato : 11-11-03 15:27

> [...]
> virker som om der er noget i hovedcylinderen der ikke virker, jeg kan
> heller ikke skubbe bakkerne fra hinanden ved feks. hjulskift. Skal jeg

Er din bremsekaliber smurt godt i alle bevægelige dele?

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : p.jarnbak

Dato : 11-11-03 18:31

"Maria & Anders" <maria_og_anders@tdcspace.dk> wrote in message

Jeg kan så åbene for
udluftningen og lade lidt vædske strømme ud. Nu er bremsen fri igen.

> Er din bremsekaliber smurt godt i alle bevægelige dele?

Det kunne godt se sådan ud, når det hjælper at oppene udluftningsskruen.
Hej Palle.