Tæt på defekt.....AVS, det kostede et par ~
Fra : HpeA

Dato : 11-11-03 00:53

Hejsa I NG´en.

Det var blevet tid at skifte koblingsplader o.s.v. Tjaaa, koblingspunktet lå
lige et squis for langt ude på klingen. Så at bestille stumper hos
værkstedet ja-di ja derudaf.
PygZe-pigen skulle jo gerne være tip-top & tændt jo, men hun havde jo
skrændtet lidt i gearkassen på det sidste stykke tid synes jeg, og havde så
passet lidt godt på hende. At sætte i gear fra neutral skulle forgår
forsigtigt, ved gearskifte i fart skulle man føle efter og der nu osse blev
skiftet !. Det var snart tid til at kikke på disse vitale dele i mekanikken.
Trillede hende så over i formiddags så de kunne komme igang med koblingen,
afhentede hende ved ca. kl 1315. Nå, hvad var den endelige regning så blevet
til.........................( Alm. kob.skifte ca. 1 K)
Joooo ikke mindre end 2.6 K + det løse ........Hvad for noget ! ??????

Jow ser i......Selve koblingsskålen havde separeret fra det tandhjul det er
nittet sammen med . Det tandhjul der drives fra krumptappen vel at mærke,
plus det der driver vand & olie pumpe !. Havde jeg drønet lidt videre, så
havde det sagt _KNAAAAAAS_ inden kort tid = Ny kværn til PygZe :(
*DYYYYYYRT*)
Så da jeg skulle køre fra mekanikkeren ;), i gear fra neutral old style,
forgik som smurt ( klik sagde det kun = STORT smil ), gear skiftet i fart =
NUL tvivel om den fangede gear = AFRO-SMILEREN PÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ! ! !.
Hjem fra jobbet, kold motor ( Hun var en djævel med de gearskifte på sådanne
tidspunkter skal jeg lige hilse at sige ! ) Klik, Klik ,klik........Ekstra
lang omvej hjem,bare for at være sikker og få hende i drifts-temperatur så
man kunne tillade sig at være lidt hård ved hende. Hvad skal jeg
sige...........Den Kolde Bitch er tilbage i stalden , hun køre som
klokkeværk.

Min Moral blev til......"Du kan lytte til gode råd, men det bliver sikkert
andre reservedele du kommer til at købe dyrt ! ! !"

--
HpeA
<Meget glad mand lige pt, men vend lige tilbage når delene er helt betalte.

Hans Peter Erenskjold Aalling
www.hpea.farmands.dk
hpea@Farmands.dk

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 11-11-03 08:18

Meget underholdende indlæg
Men hvad er en PygZe pige for en ting ??
Mvh
Jess

Fra : HpeA

Dato : 11-11-03 10:19

Hejsa´.

En manglende vital information........................

Årgang ´99. Derbi Senda R "Pygmæ-Off-råverjern" <Aka - PygZe-Pigen>

HP