Andet multimedie
bentjuul 3670
photoshop - foto"outlines"
Fra : lene

Dato : 10-11-03 20:55

Hej

Ja, ved ikke helt hvad jeg skal kalde "opgaven"
Men ....

Har et foto indscannet, slutresultatet skal være et print med alle
gråtonerne "linjet" ind, altså som om det var en stregtegning med omrids af
de forskellige gråtoner, Jeg opnår noget a la ideen med "effekten
photocopy", men er ikke helt tilfreds - er der andre måder?

VH Lene

(kan kun besvares herpå News)

Fra : Thomas Madsen

Dato : 10-11-03 22:44

lene skrev:

> [...]
> omrids af de forskellige gråtoner, Jeg opnår noget a la ideen med
> "effekten photocopy", men er ikke helt tilfreds - er der andre

Der er som regel mindst 3 forskellige måder at få løst en opgave på
i et så stort program som Photoshop, men prøv at gå op i Image >
Adjustments og vælg Desaturate på dit indscannede billede, som jeg
går ud fra er et farvebillede(?). Desaturate skulle gerne lave det
om til sort/hvid. Derefter kopierer du baggrundslaget ud på et nyt
lag (en hurtig genvej til det er Ctrl + J).
Med det nye lag valgt, går du derefter op i Filter > Stylize > Find
Edges. Til sidst stiller du bladingstilstanden på det nye lag til
f.eks. 'Soft Light'. Hvis effekten er for kraftig, så kan du køre
gennemsigtigheden på laget lidt ned. Er effekten for svag så prøv
blandingstilstanden 'Hard Light' i stedet.

Er det noget i den stil du ønsker?

Madsen.

Fra : lene

Dato : 11-11-03 22:08

Hej Thomas
Tak for forklaringen - den kunne jeg fint bruge

vh Lene

Fra : Thomas Madsen

Dato : 11-11-03 22:20

lene skrev:

> Tak for forklaringen - den kunne jeg fint bruge

Fino og velbekom.

Madsen.