HJÆÆÆLP! Ti4600 amok!
Fra : Søren Dinesen

Dato : 10-11-03 20:15

Nu håber jeg snart der er en der kan hjælpe mig. Mit GeForce4 opfører sig
sindsygt underligt, og jeg kan bare ikke finde ud af hvad fanden der er galt
med det. Mit system er som følger:

Asus P4PE m. 2.8GHz P4
1GB DDR2700
Asus V8460 Ultra GeForce4 Ti4600
Creative SB Live! lydkort
19" VideoSeven monitor

Det den gør, er når jeg spiller bestemte spil, så slukker den for skærmen,
og jeg kan høre at computeren er crashet på lyden, og det eneste jeg kan
gøre er at resette den. Det sker i spil som Battlefield, Max Payne2, Halo,
Jedi Outcast, C&C Generals, hvorimod andre spil som osse er ret krævende som
f.eks. Vice City kører uden problemer. I øjeblikket er det Battlefield der
er værst. I nogle baner kan jeg spille i timevis, og i andre crasher den
hver gang efter max 30 sek.

Ting, jeg har forsøgt mig med: At ændre opløsning, kvalitetssettings, bit
depth, at skifte fra nVidia ref. drivere (5 forskellige sæt) til Asus
drivere, at købe ny og bedre strømforsyning(Antec TruPower P550), at pille
diverse andre enheder i min PC fra, alt sammen uden resultat.

Jeg er ved at være desperat, og jeg håber at der er en der kan give mig
noget hjælp før jeg smider lortet ud!

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!

Søren Dinesen

Fra : SA

Dato : 10-11-03 21:03

> [...]
> diverse andre enheder i min PC fra, alt sammen uden resultat.
>
> Jeg er ved at være desperat, og jeg håber at der er en der kan give mig

Uhadada det lyder ikke godt. Dog behøver det ikke have noget at gøre med dit
grafikkort.
Det kan ligeså vel være motherboard, ram, cpu ja snart sagt en hvilken som
helst komponent ...
Det kan også være din windows installation ... !

Men nu har du jo allerede prøvet nogle ting, heriblandt at anskaffe dig en
virkelig kvalitets powersupply hvilket under alle omstændigheder er en
rigtig god ting.
Jeg vil anbefale dig at gøre følgende (for ligesom at komme igang):
1. Sørg for at alle komponenter står til deres standard clock (det gør de
som regel, medmindre du selv har overclocket dem).
2. Download prime95. ftp://mersenne.org/gimps/p95v237.exe og vælg
Options->Torture Test. Lad den køre i mindst 4 timer. Genstarter din
maskine, eller får du en fejl/advarsel fra programmet så er vi kommet lidt
nærmere hvad fejlen skyldes.
3. Download memtest86. http://www.memtest86.com/#download0 og lad den køre
sin standard test 3-4 passes , dette skal foregå uden een eneste fejl. Dette
program stress tester din ram.

Hvis du kommer ud af denne lille indledende manøvre uden fejl så går vi
videre derfra.

Fra : SA

Dato : 13-11-03 11:21

Hej Søren, jeg har modtaget din mail hvori du skriver at du nu har testet
ram og cpu samt geninstalleret windows flere gange.
Mit bud er nu at fejlen ligger på enten dit grafikkort eller på dit lydkort.
Prøv at slå lyden fra i dine spil og pil dit lydkort ud.
Hvis heller ikke det fikser det, så vil jeg foreslå at du forsøger at
underclocke dit grafikkort for at se om det er et varme problem.

Men lad mig lige vide hvordan det går med lydkortet.

Fra : ct

Dato : 11-11-03 08:55

> HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!
>
> Søren Dinesen

Sjovt nok, har netop oplevet nøjagtigt det samme her.

Efter geninstallation af maskinen, test med et andet grafikkort, samt rigtig
mange forsøg på dit og dat, fandt jeg ud af at det var mine RAM - skrude ned
fra 400 til 333mhz og så virkede det, altså en ombytter (rammene er 433
godkendt, bundkortet er 400mhz) meneh, whatever.......der var noget du kunne
prøve

Claus

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 11-11-03 10:35

"Søren Dinesen" <staggerlee@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> diverse andre enheder i min PC fra, alt sammen uden resultat.
>
> Jeg er ved at være desperat, og jeg håber at der er en der kan give mig

Kunne det tænkes at det var noget med monitoren? Det lyder som monitoren der
er lidt fucked. Har du en diode på monitoren der skifter farve når der er
billede på og når der ikke er? Fx er min orange i standby og grøn når der
kommer billede på. Viser mit grafikkort noget som skærmen ikke kan gengive,
så bliver den orange.

Men, kører du dine spil i forskellig opløsning og refresh rate? Derfor kan
det skyldes at du ser det i nogle spil og ikke andre.

Prøv at køre dine spil i samme opløsning og refresh rate som du kører Vice
City i.

Kører du med refreshrate fix på dit G4 kort? Så prøv at sætte refreshraten
lidt ned måske?

Det bedste vil selvfølgelig være at teste med en anden skærm.

Det kan være du allerede har prøvet ovenstående, men alt skal da prøves

VH
Peter

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-11-03 17:15

Peter Tønnesen (peto@***privat.dk) skrev følgende:
> [...]
> orange i standby og grøn når der kommer billede på. Viser mit
> grafikkort noget som skærmen ikke kan gengive, så bliver den orange.

Det er meget fint... Men han skriver: "og jeg kan høre at computeren er
crashet på lyden". Behøver jeg sige mere? :)

Jeg gætter også på en ram-fejl.

- Martin

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 12-11-03 15:34

> Det er meget fint... Men han skriver: "og jeg kan høre at computeren er
> crashet på lyden". Behøver jeg sige mere? :)
>
> Jeg gætter også på en ram-fejl.

Min fejl, så det som om spillene kørte videre

VH
Peter

Fra : Jesper Laursen

Dato : 12-11-03 14:24

"Søren Dinesen" <staggerlee@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> diverse andre enheder i min PC fra, alt sammen uden resultat.
>
> Jeg er ved at være desperat, og jeg håber at der er en der kan give mig

Har du tjekket, at problemet ikke ligger i, at kortet bliver for varmt ??
Jeg oplevede nemlig samme problem med mit GF4 ti-4600. Efter at jeg
monterede en blæser til at suge den varme luft ud af kabinettet, har jeg
ikke haft problemer siden. Jeg kører endda med Zalmanz passive kølingssæt
på kortet.

VH Jesper Laursen

Fra : Rune \(7800\)

Dato : 12-11-03 22:42

"Jesper Laursen" <jesperlmailadressedurikke@123.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke haft problemer siden. Jeg kører endda med Zalmanz passive kølingssæt

Hej Jesper

Er det denne her du kører med??
http://www.befro.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1924

Er du tilfreds med den? Jeg overvejer at købe den.
Hvad med det medfølgende kølepasta, er det godt nok?
Eller skal man have fat i noget Artic Silver III

Rune

Fra : Jesper Laursen

Dato : 13-11-03 00:56

"Rune (7800)" <gustne_runeSLET@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Hvad med det medfølgende kølepasta, er det godt nok?
> Eller skal man have fat i noget Artic Silver III

Hej Rune

Jeg kan ikke huske præcis, hvad den hedder, men min er kobberfarvet. Det var
vist den første model. Der var en specielt til de mindre hurtige kort, og en
til eksempelvis Ti-4600. Jeg ved bare, at det er et Zalman produkt, og jeg
er meget tilfreds med det.
Kortet kan umiddelbart ikke tåle at blive clocket ret meget, men standard
dækker det også fint mit behov.

VH
Jesper

Fra : Nikolaj

Dato : 14-11-03 07:40

Hvis du ikke har 100% geninstalleret windows efter du sidst skiftede
motherboard, er det med stor sansynlighed det der er galt.