Misbrug af børn
Fra : Steen

Dato : 10-11-03 19:17

Ifølge dagens tv-avis misbruges flere hundrede børn hvert år, oftest af
faren..eller af et andet nært familiemedlem.

En meget stor del af disse overgreb meldes tilsyneladende ikke til
myndighederne.

Jeg kan ikke forstå hvorfor pokker vi alle er så bange for at træde nogen
over tæerne....vi skal altid passe sådan på at stikke næsen frem, for
tænk nu hvis vi kom til at fornærme nogen!!!

Nu skal myndighederne heller ikke slippe for skyld, for jeg forsøgte for
1 års tid siden, at anmelde en familie for omsorgssvigt af 2 små børn.
Svaret var, at med mindre jeg havde konkrete beviser, så ville man ikke
foretage sig noget i sagen 'for det ville sikkert bare ende med påstand
mod påstand i den sidste ende'!

Steen

Fra : Per O. Madsen

Dato : 10-11-03 21:15

"Steen" <ctrl-alt-del@softhome.net.nospam> skrev i en meddelelse
> [...]
> Svaret var, at med mindre jeg havde konkrete beviser, så ville man ikke
> foretage sig noget i sagen 'for det ville sikkert bare ende med påstand

Jeg ville ikke melde ham, jeg ville give ham en omgang tæsk, så han skulle
tilbringe en rum tid på sygehuset. Jeg tror ikke sagen ville blive anmeldt,
og manden tænker sig nok om to gange før han gør det igen. Selvtægt ...
tjaeeee ... men jeg har ikke en skid respekt for den behandling den slags
mennesker får i vores såkaldte 'retssamfund', som mest går ud på at sørge
for at forbryderne ikke kommer til at lide unødig overlast !

Per O.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 11-11-03 07:18

"Per O. Madsen" <pomNEJTAK@osterbo-net.dk> wrote in message
> [...]
> mennesker får i vores såkaldte 'retssamfund', som mest går ud på at sørge
> for at forbryderne ikke kommer til at lide unødig overlast !

Omsorgssvigt dækker vel næppe over seksuelt misbrug. For mig lyder det som
om omsorgssvigt er noget mere varigt, og i det hele taget noget helt andet
end seksuelt misbrug. Jeg mener således ikke man kan "true" det væk, da der
ikke rigtig er tale om en "næste gang" som han kan tænke over.
Noget andet er at jeg heller ikke tror det andet ville virke, men det kan
evt. have en vis egen tilfredsstillelse.

/Jacob

Fra : Hanne

Dato : 12-11-03 13:00

Hej Steen

> Jeg kan ikke forstå hvorfor pokker vi alle er så bange for at træde nogen
> over tæerne....vi skal altid passe sådan på at stikke næsen frem, for
> tænk nu hvis vi kom til at fornærme nogen!!!
Mange er jo blevet opdraget med at man ikke skal blande sig - men jeg
forstår det altså hellere ikke.

> [...]
> Svaret var, at med mindre jeg havde konkrete beviser, så ville man ikke
> foretage sig noget i sagen 'for det ville sikkert bare ende med påstand
Kommunen skal nu altid undersøge enhver påstand - men jeg ved da også godt
at de ikke g´ør det.

Problemet omkring indberetning findes også I systemet...prøv at spørg en
flok pædagoger i nogle børnehaver hvornår de indberetter - min erfaring (er
pædagogstud. på sidste sem) er at der går FOR lang tid - ofte med den
begrundelse at "kommunen alligevel intet gør".

Nå, men sikkert et offtopic indlæg, men ville lige skrive det

Hanne

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-11-03 15:41

On Wed, 12 Nov 2003 12:59:42 +0100, "Hanne" <lysbarn@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>pædagogstud. på sidste sem) er at der går FOR lang tid - ofte med den
>begrundelse at "kommunen alligevel intet gør".

det danske Beukrati gør ikke ret meget med mindre det har været på
forsiden af eb jeg så et par hip hopper røve en fuld sovene mand v
spor 11 på kbh h jeg ringede og gjorede opmærksom på forholdet de
ville komme straks et kvater efter kørte mit tog der havde ordens
magten endnu ikke lettet sig polti stasionen på Kbh H og de 70 M ned
på spor 11.... dte skulle lige have været på nørrebrogade så var de
kommet 11 vogne helikopter osv.

>Nå, men sikkert et offtopic indlæg, men ville lige skrive det

ikke som forlængelse af en debat...

fut : dk.snak.snik

--

Mv.