[DVD] The Golden collection
Fra : Morten DH

Dato : 10-11-03 16:30

Har netop set en annonce fra TP Musik hvor man reklamerer med
"nyrestaurerede udgaver af de klassiske film med filmhistoriens første og
største stjerner"

Tilsyneladende kan vi så nyde Gøg & Gokke, Chaplin og Keaton i nyrestaurede
udgaver, hvilket lyder dejligt - specielt når prisen er 25kr per stk.... men
hvordan ser de udgaver så ud? Nogen der har set dem og vil kommentere?

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 10-11-03 19:08

On Mon, 10 Nov 2003 16:30:06 +0100, "Morten DH"
<morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

> [...]
>hvordan ser de udgaver så ud? Nogen der har set dem og vil kommentere?

39,- hos DVDoo
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=11889
De har også de øvrige G&G + andre titler.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Morten DH

Dato : 11-11-03 16:26

"Morten Bowman Hansen" <FJERNnewsNOSPAM@bowman.dk> skrev i en meddelelse
> 39,- hos DVDoo
> http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=11889
> De har også de øvrige G&G + andre titler.

Jamen tak, jeg tror nu hellere jeg vil købe dem til 25 i TP - hvis jeg
ellers finder kvaliteten i orden...

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 10-11-03 17:53

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message
> [...]
men
> hvordan ser de udgaver så ud? Nogen der har set dem og vil kommentere?

Mit gæt er at du højst sandsynligt vil sætte større pris på udsigten fra en
parkeringskælder!

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Morten DH

Dato : 11-11-03 16:28

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Mit gæt er at du højst sandsynligt vil sætte større pris på udsigten fra
en
> parkeringskælder!

Jeg gætter detsamme desværre, det var derfor jeg spurgte og ikke købte

Skulle være forbudt at sælge dem som nyrestaurede hvis det er tilfældet....
Vi har jo lige haft de uklippede original versioner med Bruce Lee - men kun
med engelsk dubbing... hvad er det lige der er originalt ved dem?!?

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 11-11-03 19:11

Morten DH's utterance expressed in

> [...]
> tilfældet.... Vi har jo lige haft de uklippede original versioner med
> Bruce Lee - men kun med engelsk dubbing... hvad er det lige der er

Og det var i øvrigt uden at skrive på kassen at de var dubbede.
Dum som jeg var købte jeg og måtte gå ned med dem igen. At se
film med folk der ligner reklamefilm på tysk tv er sq spild af
min tid :) Ikke at Bruce var karakterskuespiller med en smuk
stemme, men mundbevægelser og tale skal efter min mening gerne
passe sammen.

Er det overhovedet lovligt ikke at skrive på kassen at filmen
er dubbet? Det svarer vel lidt til at sælge billetter til en
monét-udstilling og så er alle planterne malet over med tusch.

Nå.. det var den brok.
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Morten DH

Dato : 12-11-03 17:12

"Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min tid :) Ikke at Bruce var karakterskuespiller med en smuk
> stemme, men mundbevægelser og tale skal efter min mening gerne

Jeg spurgte heldigvis her i gruppen inden jeg købte

Jeg tror nu ikke mundbevægelserne passer selvom det er original lyd (pga.
ADR); men jeg så filmene da en af tvstationerne køre en stribe BL film og
den engelske dubbing var horribel... intet under at der jævnligt gøres grin
med det i andre film...

> Er det overhovedet lovligt ikke at skrive på kassen at filmen
> er dubbet? Det svarer vel lidt til at sælge billetter til en
> monét-udstilling og så er alle planterne malet over med tusch.

Det burde være ulovligt i hvert fald, jeg er så træt af at man skal søge
overalt på nettet for at sikre sig man køber en ordentlig udgave af en
film - specielt når filmen tilhører samme selskab i de forskellige regioner
og der alligevel er stor forskel på lyd-optioner, ekstra materiale (ved godt
at det kan skyldes rettigheder) og så videre...