4-gas test
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 10-11-03 14:21

Hvlike mc-værksteder kan udføre en 4-gas test her i østjylland ??

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Anders Rasmussen MCT~

Dato : 10-11-03 15:39

Kroon MC

Fra : Moller

Dato : 10-11-03 15:48

"Peter Jakobsen" <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvlike mc-værksteder kan udføre en 4-gas test her i østjylland ??

Nok et dumt spørgsmål, men hva er en 4-gas test ??? og hva bruger man
den til.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Bjørn S

Dato : 10-11-03 15:59

"Moller" skrev
> Nok et dumt spørgsmål, men hva er en 4-gas test ??? og hva bruger man
> den til.

Se eventuelt her, ca. midt nede på siden;
http://www.mc-hospitalet.dk/Rullefelt/rullefelt.htm

Måske sagen for din voldtunede MZ ?

--
/Bjørn

Fra : Moller

Dato : 10-11-03 22:45

> Se eventuelt her, ca. midt nede på siden;
> http://www.mc-hospitalet.dk/Rullefelt/rullefelt.htm

Ååååhhh, det er det jeg forbinder med en Lambda sonde måling :) har
sådan et anlæg ude på arbejdet, detsvære er der ikke noget rulle felt, så
den kan kun bruges mens den hygger sig i fri gear :(

> Måske sagen for din voldtunede MZ ?

Njaaa... MZ'en er der måske håb om at smides på feltet hos SPH motor
når der kommer åbent hus til foråret :) så måske... Men nu er planen mest
at banditten lige for monteret den 5grads advancer + boret 2" hullet, og
så ned til Holtug MC og få rullet den ind :) så vidt jeg kan forstå kan
hans rulle felt nærmest alt :) så mon ikke manden er et af de bedste valg
??? eller er der andre på djævle øen som egner sig bedre :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... hmmm, jo jo
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Bo-gsxR

Dato : 11-11-03 04:27

> så ned til Holtug MC og få rullet den ind :) så vidt jeg kan forstå kan
> hans rulle felt nærmest alt :) så mon ikke manden er et af de bedste valg
> ??? eller er der andre på djævle øen som egner sig bedre :)

såvidt jeg forstod på john/holtug mc, så har han ikk nogen lamda/co2
måler. Så jeg ved ikk hvordan han så justerer motorer med indsprøjtning.
ved hjælp af tændrørene måske, men det tager så længere tid. og er
mere upræcist.

sph har dog en co2 måler sagde de. ( ved dog ikk om det er en go type ).

bo-gsxR

Fra : Moller

Dato : 11-11-03 09:19

Bo-gsxR wrote:

> [...]
> måler. Så jeg ved ikk hvordan han så justerer motorer med indsprøjtning.
> ved hjælp af tændrørene måske, men det tager så længere tid. og er

Æv, trode ellers helt bestemt at han havde en CO måler på :( hmmm,
har han ik fået gang i sin nye bænk endnu ??? eller står den stadig i
papkassen... hmmm, må ringe rundt og spørge så.

> sph har dog en co2 måler sagde de. ( ved dog ikk om det er en go type ).

Jeg ved ik helt om jeg vil lade SPH gøre det for mig, men hvis de har
en CO måler og de kan finde ud af at bruge den, så er jeg glad... men hvem
ellers på djævle ø'en er der så ??? eller skal man til Aalborg med svinet
op til MC-hospitalet for at få gjort sådan noget ordentligt her i DK.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Rune Larsen

Dato : 11-11-03 11:34

Moller wrote:

> [...]
> ellers på djævle ø'en er der så ??? eller skal man til Aalborg med svinet
> op til MC-hospitalet for at få gjort sådan noget ordentligt her i DK.

Hva'e, nu ved jeg ikke helt præcist hvad det er i to vil have målt, men i
_er_ klar over at der er forskel på hhv. en CO, en CO2 måler og en
lambda-sensor, som jo måler O2, ikk'!?!?

--
/Rune

Fra : Bo-gsxR

Dato : 11-11-03 11:50

> Hva'e, nu ved jeg ikke helt præcist hvad det er i to vil have målt

luft/benzin forholdet! og det gøres kun med sådan en dims.
en co2 måler eller en wideband lambda sonde.
en alm. lamda er alt for upræcis.

har overvejet selv at købe en wb.lambda men de koster ca. 2500
og de bliver foreløbig brugt andre steder.

bo-gsxR

Fra : Rune Larsen

Dato : 11-11-03 13:03

Bo-gsxR wrote:

> [...]
> en alm. lamda er alt for upræcis.
>
> har overvejet selv at købe en wb.lambda men de koster ca. 2500
> og de bliver foreløbig brugt andre steder.

Det er fint, der var bare lige pludseligt mange begreber og målinger i
luften, så jeg ville lige høre formålet

--
/Rune

Fra : Moller

Dato : 11-11-03 13:51

> Hva'e, nu ved jeg ikke helt præcist hvad det er i to vil have målt, men i
> _er_ klar over at der er forskel på hhv. en CO, en CO2 måler og en
> lambda-sensor, som jo måler O2, ikk'!?!?

jo jo :) men et ordentligt rullefelt bør kunne måle dem alle... da en O2
ikke er nok i sig selv, hvis man er perfectionist.

VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 11-11-03 19:01

Moller <news@molnit.com> skrev i en

> jo jo :) men et ordentligt rullefelt bør kunne måle dem alle... da en
O2
> ikke er nok i sig selv, hvis man er perfectionist.

ØH??

Er firegas-målinger ikke kun noget der drejer sig om katalysatorer => om
katalysatoren er brændt af og ikke renser for netop kulbrinterne, samt om
det pågældende indsprøjtnings-system er trimmet til optimal forbrænding (med
henblik på katalysatoren)?

--
Armand.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 11-11-03 11:47

> men hvem
> ellers på djævle ø'en er der så ??? eller skal man til Aalborg med svinet
> op til MC-hospitalet for at få gjort sådan noget ordentligt her i DK.

http://www.dot-e.dk/news/presse/News_Item.2003-08-20.2544/view

men der er vist nok 117 års ventetid.

bo-gsxR

Fra : Bjørn S

Dato : 11-11-03 16:07

"Moller" skrev
> [...]
> ellers på djævle ø'en er der så ??? eller skal man til Aalborg med svinet
> op til MC-hospitalet for at få gjort sådan noget ordentligt her i DK.

Det er da også Lydmuren i Stenløse, eller FA Motosport i Brønshøj, begge har
da et rimelig ry, samt rullefelt, men vet ikke hvad de ellers har af
måleinstrumenter.
Hovedsagen må jo være at de kan bruge det de har, det er der jo ikke altid
garanti for :-/

--
/Bjørn

Fra : Moller

Dato : 12-11-03 13:06

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
har
> da et rimelig ry, samt rullefelt, men vet ikke hvad de ellers har af

Ved godt lydmuren har, men kendte ikke til FA Motorsport...

> Hovedsagen må jo være at de kan bruge det de har, det er der jo ikke altid
> garanti for :-/

Jeg vil ikke bruge Lydmuren, da jeg indtil nu ikke har hørt de bedste
historier omkring indjustering... som folk ender med at fortælle det så er
det ik noget Lydmuren brænder for, men i stedet bare noget de slår op i en
bog, og så er det det... og da jeg vil ha fundet de sidste heste, vil jeg
ikke bare bruge en tabel rytter justering.

VH
Lars Molnit

Fra : Rune Larsen

Dato : 10-11-03 16:37

Moller wrote:

> Nok et dumt spørgsmål, men hva er en 4-gas test ??? og hva bruger man
> den til.

De kan på din "udstødning" måle om du har fået ristede løg, bønner, gule
ærter eller falaffel til middagsmad...

De måler HC, CO, CO2 og O2

--
/Rune

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 10-11-03 17:57

"Rune Larsen" <rune(DOT)larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> De kan på din "udstødning" måle om du har fået ristede løg, bønner, gule
> [...]

Hvad gir' mest af hvad ?
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-11-03 21:05

Rune Larsen <rune(DOT)larsen@tiscali.dk> writes:

> De kan på din "udstødning" måle om du har fået ristede løg, bønner, gule
> ærter eller falaffel til middagsmad...

Det er da ret uinteressant for Moller - han har sikkert fået 2
portioner af hver ting.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-11-03 21:42

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> Det er da ret uinteressant for Moller - han har sikkert fået 2
> portioner af hver ting.
>
> --
> Jacob | ........@
> Bandit 600 N | ......_[]-=*
> www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

*LÅÅÅÅÅÅÅÅÅL*

Når men er nok ikke et hak bedre...

mvh Tommy Fer

Fra : moller

Dato : 10-11-03 22:50

> Det er da ret uinteressant for Moller - han har sikkert fået 2
> portioner af hver ting.

Hov hov, jeg spiser ikke bønnerm gule ærter, og i dag var der kun
flæskesteg med brun sovs og kartofler... æd hva du kan... æv, det er sygt
at servere sådan noget på ens arbejde, måtte bruge næsten en time på
slappe maven, så den ikke led af stress af den ekstra vægt.

VH
Lars Molnit
Rigtige mænd kan æde til, og stadig holder sig under 100 :) hæhæ