IE 5 - problemer med at vise internetsider
Fra : Jonas Voss

Dato : 15-04-01 10:49

Hej

Mit problem er, at jeg ikke rigtig kan få IE 5 til at vise nogle
internetsider. Det drejer sig om f.eks. Informations web-site, som jeg
tidligere har kunnet se fuldstændig fejlfri. Men nu returneres kun de sorte
menubjælker, og ingen tekst. Dvs. jeg kan frit vælge mellem de forskellige
områder på siden (debat, tema, etc.), men der kommer ingen tekst i rammen.
Det samme gælder Frederiksberg Biblioteks søgeside, her returneres ingen af
søgefelterne, blot ikonerne for hjemmesiden, og et link til deres webmaster.

Begge sider virker fint i Netscape 4.73, men har også tidligere virket i IE
5. Har snakket med biblioteket om de havde lavet nogle ændringer på siden
der kunne resultere i en anderledes visning på nogle browsere - det mente de
ikke. Jeg mener heller ikke jeg har installeret noget SW der kunne skabe
konflikter nogen steder.

Jeg har hørt, at java-implementeringen i IE ikke er ligeså god som i
Netscape 4.73, kan det have noget med det at gøre?

Jeg ville blive glad om der var nogen der gad at besøge de omtalte sider
(adresserne står i bunden), og fortælle mig om i oplever samme problemer.

Specs: G4/400Mhz/OS9.0.4DK

MVH Jonas

http://www.information.dk
http://www.fkb.dk - vælg her søg og forny ude til venstre, og dernæst
kombineret søgning

Fra : Peter Gersmann

Dato : 15-04-01 11:06

In article <B6FF3AE8.342A%=are.you@ready.dk>, Jonas Voss
<=are.you@ready.dk> wrote:

> Jeg ville blive glad om der var nogen der gad at besøge de omtalte sider
> (adresserne står i bunden), og fortælle mig om i oplever samme problemer.
>
> Specs: G4/400Mhz/OS9.0.4DK

Har testet de to web-steder.

Information.dk er formentlig lavet på en mac (sitet bruger Typhoon fra
Smith Micro). Ingen problemer.

Frb. Bibliotek har en tudegrim hjemmeside, som tilmed er besværlig at
bruge. Den virker imidlertid fint - kan godt søge.

G3/233/8.5.0/ IE 5.0(Build 2022)/Java deaktiveret

//Peter

Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 15-04-01 14:50

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Har testet de to web-steder.
>
> Information.dk er formentlig lavet på en mac (sitet bruger Typhoon fra
> Smith Micro). Ingen problemer.
>
> //Peter

Du er ikke så nem at narre, hva'? Faktisk er det et større
Mac-projekt, jeg - som lavede grafik og HTML - arbejder på Mac og det
gør programmøren også.

Birgitte Behrendt

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 15-04-01 11:08

Jonas Voss skrev

> [...]
> søgefelterne, blot ikonerne for hjemmesiden, og et link til deres webmaster.

Jeg har ingen problemer med informations hjemmeside. Den er smuk som den
plejer (en lille reklame: Information har, vist nok som den eneste danske
avis, lagt alle sine artikler fra og med en bestemt dato, ud, så også
ikke-abboneneter kan søge igennem dem. Thats the spirit)

Dit bibliotek er mere tricky. Jeg får et hus, et spørgsmålstegn og et brev
op. Dernedenunder kommer valgmuligheden for at søge i artikelbasen og på
bibliotek.dk og nedenunder igen webmasterens link. Altså ingen søgefelter,
men det ser heller ikke ud til at der skulle være mere.

IE 5.
Pismo 400
320 mb, hvoraf 14,5 til IE

Anders

Fra : Peter Gersmann

Dato : 15-04-01 11:14

In article <B6FF3FB2.167F%newton@os.dk>, Anders Jakobsen <newton@os.dk>
wrote:

> Dit bibliotek er mere tricky.

Har skrevet til biblioteket og anbefalet at de nedsætter et brugerpanel
eller læser "The Humane Interface" af Jef Raskin.

//Peter

Fra : Jonas Voss

Dato : 15-04-01 13:29

Anders Jakobsen skrev:

> [...]
> bibliotek.dk og nedenunder igen webmasterens link. Altså ingen søgefelter,
> men det ser heller ikke ud til at der skulle være mere.

Men det ér meningen, prøv at besøg siden i Netscape 4.73, så er der
søgefelter i overflod.

Peter Gersmann skrev:

> Frb. Bibliotek har en tudegrim hjemmeside,

hørt

> som tilmed er besværlig at bruge. Den virker imidlertid fint - kan godt søge.

Rasgu!!!

> Har skrevet til biblioteket og anbefalet at de nedsætter et brugerpanel
> eller læser "The Humane Interface" af Jef Raskin.

Tak...Det har de virkelig brug for. Tænkte også på at anbefale dem en tur
omkring Webpages that suck <http://www.webpagesthatsuck.com>.

Jesper Juellund skrev:
> http://www.fkb.dk
> Jeg kan slet ikke komme ind på denne side.

Nej udover at deres side er grim bruger-uvenlig, så residerer den på en
server der er omtrent ligeså stabil som DSB's togdrift om vinteren.

> Jeg har af og til det problem med IE 5, at den ikke vil vise en ramme,
> hvis der bruges "frameset". Specielt hvis hele siden er en ramme. Måske
> er det det samme problem, du har?

Kan bestemt ikke udelukkes, at det er det samme jeg oplever. Har du nogen
medicin for det?

Det er altså virkelig mystisk. Kunne være man skulle prøve at besøge siderne
med et minimum af (mærkelige) udvidelser slået til. Tror i det kan have
nogen indflydelse?

Ellers tror jeg bare jeg må lægge mine bibliografiske aktiviteter i
Netscapes hænder, det er nok det nemmeste.

Endnu en gang tak for hjælpen...

MVH Jonas
--
What's another word for Thesaurus?
­ Steven Wright

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 15-04-01 14:33

Jonas Voss skrev:

> Kan bestemt ikke udelukkes, at det er det samme jeg oplever. Har du nogen
> medicin for det?

Hm, af og til virker det at genindlæse siden.

Ellers gør jeg af og til det (specielt hvis det er et frameset med kun 1
ramme), at jeg laver "Vis kilde" og finder adressen for den relevante
ramme... (er man nørd eller hva'!). Det virker sjovt nok hver gang!

Og så går jeg ellers ofte bare over i iCab.

> Det er altså virkelig mystisk.
Det besyndelige er, at det selv med de samme web-steder ikke er altid,
at jeg har problemer! Så af og til prøver jeg også bare senere.

Kan det eventuelt være et problem, at der ikke er tilstrækkelig fri
hukommelse?

> Kunne være man skulle prøve at besøge siderne med et minimum af
> (mærkelige) udvidelser slået til. Tror i det kan have nogen indflydelse?
Jeg tvivler (bortset fra at det selvfølgelig frigør hukommelse).

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Jonas Voss

Dato : 15-04-01 16:14

Jesper Juellund Jensen [jjj@cyrk.dk] skrev:

> Og så går jeg ellers ofte bare over i iCab.

Den udviser samme adfærd på FKB-siden, mens Information træder frem i
smukkeste stil. Det må være noget med opsætningen af mine
udvidelser/kontrolpaneler.

Tak for hjælpen.

Tilbage til laboratoriet...

MVH Jonas
--
Smoking cures weight problems...eventually...
­ Steven Wright

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 15-04-01 11:25

Jonas Voss skrev:

> [...]

> (adresserne står i bunden), og fortælle mig om i oplever samme problemer.

Virker fint hos mig (IE 5 i MacOS 8.5.1)

Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 15-04-01 14:50

> [...]

> søgefelterne, blot ikonerne for hjemmesiden, og et link til deres webmaster.

Hej Jonas

Der er ingen problemer med information.dk i IE 5 - jeg var med til at
lave sitet sidste år (grafik og HTML), og har lige testet det igen. Jeg
blev lidt nervøs, da jeg læste at det ikke virkede, for vi testede det
hele grundigt igennem i såvel Netscape som Explorer før det blev lagt på
nettet. Iøvrigt blev det lavet på Mac

Birgitte Behrendt

Fra : Jonas Voss

Dato : 15-04-01 16:09

Birgitte Behrendt [birgitte@behrendt.dk] skrev:

> Jeg blev lidt nervøs, da jeg læste at det ikke virkede, for vi testede det
> hele grundigt igennem i såvel Netscape som Explorer før det blev lagt på
> nettet. Iøvrigt blev det lavet på Mac

Det skulle man jo ha' sagt sig selv. Et så lækkert web-site må være lavet på
Mac = Du behøver skam ikke blive nervøs, jeg er ganske sikker på, at det
er i min opsætning fejlen ligger. Udsagnet underbygges af, at jeg er den
eneste der har erfaret problemerne :-/

MVH Jonas
--
I wrote a few children's books...not on purpose.
­ Steven Wright

Fra : Jonas

Dato : 15-04-01 19:52

> [...]

> Mac = Du behøver skam ikke blive nervøs, jeg er ganske sikker på, at det
> er i min opsætning fejlen ligger. Udsagnet underbygges af, at jeg er den

Hej

Jeg kan be- eller evt. forurolige med at du ikke er de eneste som har
problemer med Informations side. Mine problemer med siden er de samme
som du beskriver og jeg bruger også IE 5. Jeg har ofte Webfree (et lille
program som fjerner en del reklamer) aktiveret og mistænker det for at
lave problemer med Informations sider, men selv når Webfree ikke er
aktiv har jeg til tider problemer med Information.

Mvh,
Jonas

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 15-04-01 20:13

Jonas Skrev

> [...]
> lave problemer med Informations sider, men selv når Webfree ikke er
> aktiv har jeg til tider problemer med Information.

Jeg har prøvet at åbne Information med iCabs reklamefilter slået til og
havde ingen problemer. Hvad er din konfiguration? Hvor meget ram har du
givet IE, når den laver problemer?

Anders

Fra : Jonas Voss

Dato : 15-04-01 23:27

Anders Jakobsen [newton@os.dk] skrev:

> Jeg har prøvet at åbne Information med iCabs reklamefilter slået til og
> havde ingen problemer. Hvad er din konfiguration? Hvor meget ram har du
> givet IE, når den laver problemer?
>
> Anders

Jeg har givet IE 12 Mb ram og rode rundt med, godt klar over at mange
dedikerer langt større mængder til den. Kan det have så stor indflydelse på
hvordan den viser siderne?

Nedenunder har jeg snippet support-informationerne som IE selv genererer
inde fra "About IE", måske du/i kan se noget der ikke er som det skal være?

MVH Jonas

"This dialog contains essential hardware and software configuration
information that describes your computer system. This information is needed
by Technical Support to assist you in resolving any problems you may
encounter.

Explorer Version: 5.0 (2022) (Release 36)
Encryption: 128 Bit
User Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; Mac_PowerPC)
Machine Type: Power Macintosh
System Version: System 9.0.4
TCP/IP Software: Open Transport - version 2.6.3
Drag Manager: 68K & PPC Version
Text Encoding Converter: Version 1.5.0
System Memory: 210.256K Bytes
Explorer Memory: 12.118K Bytes
Available Memory: 145.302K Bytes

Loaded plug-ins:

Default Plugin (4.5):
Mimetypes currently handled by Default Plugin:
*
iTools Plug-in (1.0.2):
Mimetypes currently handled by iTools Plug-in:
application/x-itool
NP-PPC-Dir-Shockwave (7.0.3):
Mimetypes currently handled by NP-PPC-Dir-Shockwave:
application/x-director
NP_ORFC (no version info):
Mimetypes currently handled by NP_ORFC:
application/OMNIS-RCC-plugin
PDFViewer (4.0.5 ):
Mimetypes currently handled by PDFViewer:
application/pdf
QuickTime Plugin (4.1.2):
Mimetypes currently handled by QuickTime Plugin:
video/msvideo
video/mpeg
video/x-mpeg
audio/x-mpeg
video/flc
audio/mid
audio/vnd.qcelp
application/x-rtsp
application/sdp
image/x-bmp
image/x-macpaint
image/x-photoshop
image/pict
image/x-quicktime
image/x-sgi
image/x-targa
image/x-tiff
audio/x-mpeg
Other mimetypes QuickTime Plugin can handle:
video/quicktime
audio/wav
audio/x-wav
audio/aiff
audio/x-aiff
audio/basic
video/x-msvideo
video/avi
audio/mpeg
audio/midi
audio/x-midi
image/x-pict
image/png
image/x-png
image/tiff
audio/mpeg
RealPlayerG2 Plugin (6.0.7.881):
Mimetypes currently handled by RealPlayerG2 Plugin:
audio/x-pn-realaudio-plugin
Shockwave Flash NP-PPC (5.0 r41):
Mimetypes currently handled by Shockwave Flash NP-PPC:
application/x-shockwave-flash
application/futuresplash
i-drive plugin (1.6.1):
Mimetypes currently handled by i-drive plugin:
application/x-idrive

Fra : Jonas Voss

Dato : 15-04-01 23:27

Jonas [j-willen@online.no] skrev:

> [...]
> og mistænker det for at lave problemer med Informations sider, men selv når
> Webfree ikke er aktiv har jeg til tider problemer med Information.

Det skal prøves, dvs. deaktivering af Webfree (som ellers er en fremragende
applikation!!!).
Har overvejet om jeg skal prøve at poste hele det her IE-problem til den
IE-dedikerede newsgroup , måske der er flere der har disse problemer.

Tak...

MVH Jonas

--
When I turned two I was really anxious, because I'd doubled my age in a
year. I thought, if this keeps up, by the time I'm six I'll be ninety.

Fra : Jonas Voss

Dato : 16-04-01 00:07

Jonas Voss [=are.you@ready.dk] skrev:

> Det skal prøves, dvs. deaktivering af Webfree (som ellers er en fremragende
> applikation!!!).

Deaktiveringen af Webfree gjorde underværker på Informations hjemmeside,
smuk ser den ud (jubiiii). Det havde dog ingen effekt på FKB's sørgelige
søgeside :-/

MVH Jonas
--
I have two very rare photographs. One is a picture of Houdini locking his
keys in his car. The other is a rare photograph of Norman Rockwell beating

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-04-01 15:01

Jonas Voss <=are.you@ready.dk> wrote:

> Deaktiveringen af Webfree gjorde underværker på Informations hjemmeside,
> smuk ser den ud (jubiiii).

Så var det måske på sin plads at notere sig at Webfree er et aldrende
konrtolpanel der ikke har fungeret 100% siden i al fald MacOS 8.5 og
måske tidligere (problem med OT) - Min hukommelse er efterhånden lidt
rusten.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : abel cecilie k Hanss~

Dato : 16-04-01 15:18

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> [...]
>
> --
> Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen
>
> Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Kender du andre lignende programmer som er knap så gamle?

mvh,
Jonas W

Fra : Jonas Voss

Dato : 16-04-01 17:02

abel cecilie k Hanssen [abelkh@yahoo.com] skrev:

> Kender du andre lignende programmer som er knap så gamle?
>
> mvh,
> Jonas W

Jeg kan anbefale webwasher - http://www.webwasher.com. Godtnok gør den
browsing en lille smule langsommere, men hey, det er en billig pris for at
slippe for alskens bannere.

MVH Jonas

--
Every so often, I like to go to the window, look up, and smile for a
satellite picture. -- Steven Wright

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 16-04-01 19:14

abel cecilie k Hanssen <abelkh@yahoo.com> wrote:

> Kender du andre lignende programmer som er knap så gamle?

Du kunne evt. tage et kig på iCab (www.icab.de), det er en helt anden
browser end IE, men har indbygget anti-reklame funktionalitet.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You'll get two operating systems in one! (Kommende reklame slogan)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-04-01 22:35

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Du kunne evt. tage et kig på iCab (www.icab.de), det er en helt anden
> browser end IE, men har indbygget anti-reklame funktionalitet.

eller omniweb:)