Trådløs med lang rækkevidde
Fra : Heidi

Dato : 09-11-03 20:13

Jeg leder efter en trådløs telefon med så lang rækkevidde som muligt. Gerne
400 meter eller længere udendørs.
Mvh Heidi

Fra : Thomas Jensen

Dato : 09-11-03 23:58

Så skal du IKKE gå efter DECT telefoner, men alm. gammeldags analog.
De bedste finder du i udlandet, men de er ikke lovlige i DK.

Mvh
Thomas

Fra : Brian Kals

Dato : 10-11-03 00:33

"Thomas Jensen" <nogen@microsoft.com> wrote in message
> Så skal du IKKE gå efter DECT telefoner, men alm. gammeldags analog.
> De bedste finder du i udlandet, men de er ikke lovlige i DK.

Gør du det, så pas lige på den ikke bruger nogle frekvenser der bruges til
andet
her i Danmark.

Der var bla en trådløs telefon der brugte en indgang frekvens på en
radioamatør repeatere,
så hver gang personen talte i telefon, røg det ud over en repeater ved ejer
bavnehøj, og kunne
så høres over en stor del af midt/syd jylland, og dele af fyn.

Det blev der en del larm over.

> Mvh
> Thomas

Mvh
Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-11-03 01:11

"Brian Kals" <groupes@REMOVEsmart-tech.dk> wrote in

> [...]
> repeater ved ejer bavnehøj, og kunne
> så høres over en stor del af midt/syd jylland, og dele af fyn.

Alt efter hvad ejeren snakkede om kunne det da godt ha udviklet sig
til en pinlig affære :)

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Heidi

Dato : 10-11-03 11:21

Tak for svaret, men jeg kan ikke nå at bestille en hjem fra udlandet, da det
er til en fødselsdagsgave. Kan nogen anbefale en model, som kan købes i
butikkerne herhjemme?
Mvh Heidi

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-11-03 13:02

"Heidi" <heiditc@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> er til en fødselsdagsgave. Kan nogen anbefale en model, som kan købes i

Prøv at tage de lokale tilbudsaviser, se hvad der er i prislejet, så se
Bent's side: http://cordlessphones.dk3.com/ om det er noget der kan bruges.
Husk at DECT ikke kan bruges uden (forholdsvis dyre) repeatere.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-03 12:04

> Jeg leder efter en trådløs telefon med så lang rækkevidde som muligt.
Gerne
> 400 meter eller længere udendørs.

Med en ganske almindelig DECT telefon fx en Siemens og en eller flere
repeatere, kan rækkevidden fordobles!

Helmut Lotti

Fra : Peter Nielsen

Dato : 10-11-03 20:06

"Heidi" <heiditc@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg leder efter en trådløs telefon med så lang rækkevidde som muligt.
> [...]

Det er rigtigt at DECT telefoner ikke rækker så langt som analoge 900 Mhz
telefoner, men i sidste ende er det højden af "basestationen" som er mest
bestemmende for rækkevidden.
I de professionelle radio systemer lejer man sig ind på høje bygninger for
at få den store rækkevidde. Det er ikke så meget effekten, men højden der er
afgørende for hvor langt et system rækker.
Hvis man derfor kan købe en trådløs telefon hvor man har en lader til
håndsættet og basestationen kan placeres for sig selv. Ja så er det med at
monterer den oppe under taget på huset ( hvis man bor i hus ). Eller i en
vandtæt plastkasse på toppen at husets tv mast. Så får man en lang rækkevide
frem for hvis den stod i stueetagen eller i kælderen.

MVH

Peter.

Fra : Jochke

Dato : 12-11-03 08:33

Heidi wrote:
> Jeg leder efter en trådløs telefon med så lang rækkevidde som muligt.
> Gerne 400 meter eller længere udendørs.

Siemens og B & O har repeater til nogle af deres trådløse modeller. Og så er
det DECT telefoner. Måske det er værd at overveje.

/Jochke

Fra : P. Bech

Dato : 25-11-03 17:17

Hej gruppe!
Er der nogen, der gider beskrive begrebet DECT og repeater, vil jeg være
meget taknemlig.
Venligst
P.Bech

Fra : Peter Nielsen

Dato : 25-11-03 21:14

DECT = Digital Enhanced Cordless Telecommunications
DECT is a special type of wireless phone technology created in 1988 by the
European Telecommunications Standards Institute (ETSI). It is aimed mostly
at private networks rather than public networks, typically in companies
where employees tend to walk around large buildings or campuses. Using a
DECT phone, they can access telephony and data services through their Local
Area Network. Some DECT phones even include a dual band GSM/DECT technology
for seamless use on public networks as well.

En Reapeater er en enhed der som regel er placeret højt eller på anden
passende måde og som opfanger signalet fra dit håndset, altså den bærbare
enhed. Den sender så signalet vidre til den baseenhed der normalt skulle
modtage signalet fra håndsættet. Man kan derved forlænge rækkevidden
betydeligt.
Der er mig bekendt kun fremstillet reapeatere til DECT telefoner.

Mvh.

Peter Nielsen.