Eagles - Hotel California
Fra : Ole Thomsen

Dato : 09-11-03 18:02

På KT's messe hørte jeg en (vistnok live) version af
<subject> som havde en lang akustisk intro.

Jeg har en ide om at det måske kunne være fra Hell
Freezes Over, som jeg derfor overvejer at købe på
DVD.

?

Ole Thomsen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-11-03 18:42

In news:bolrnp$b4p$1@news.net.uni-c.dk,
Ole Thomsen <ot@networks.dk> carefully typed:
> [...]
> <subject> som havde en lang akustisk intro.
>
> Jeg har en ide om at det måske kunne være fra Hell
> Freezes Over, som jeg derfor overvejer at købe på

Det kunne også være den fra The Band's afskedskoncert.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Wagner :-\)

Dato : 10-11-03 12:45

Den ER fra "Hell freezes over" så er det sagt...
En tidløs skive.

J Wagner

Fra : Alias

Dato : 10-11-03 20:17

"Wagner " <jesperwagner@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Den ER fra "Hell freezes over" så er det sagt...
> En tidløs skive.

Enig, jeg har den også!
Er der egentlig nogen af jer, som ved, hvorfor guitaristen Don Felder ikke
er med på de nyeste billeder, som pryder det hæfte, som følger med deres
nyeste greatest hits album?
Er han død eller er han ikke mere en del af gruppen?

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 10-11-03 23:10

Alias <alias@> wrote:
> [...]
> med deres nyeste greatest hits album?
> Er han død eller er han ikke mere en del af gruppen?

Don Felder blev angiveligt fyret fra Eagles i 2001
http://www.feldermusic.com/200million.html

/ Flying Hotdogs

Fra : Alias

Dato : 10-11-03 23:39

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> Don Felder blev angiveligt fyret fra Eagles i 2001
> http://www.feldermusic.com/200million.html

Tak for det.

Sørgeligt er det dog, når grupper opløses og uvenskaber opstår. Den dag idag
bander og svovler jeg stadig over, at Axl Rose og Slash (Guns'N'Roses) ikke
kunne enes og derfor måtte opløse gruppen. Tænk på alt det fremragende musik
vi er gået glip af pga sådan noget.

Fra : Lars Fischer

Dato : 15-11-03 00:48

"Wagner :-\)" <jesperwagner@mail1.stofanet.dk> wrote

> Den ER fra "Hell freezes over" så er det sagt...
> En tidløs skive.

Hmm. Efter omtalen her har jeg været uden at skaffe den, og jeg må
sige at jeg er skuffet. Den giver ikke fornemmelsen af at være der
selv, så live-oplevelsen mangler. Udgaverne af de enkelte numre
tilføjer stort set ikke noget til de udgaver der allerede er ude.
Hotel... har den fået en gang spansk guitar hældt på, og jeg syn's
faktisk bare det kommer til at virke overlæsset. Oveni er vokalerne
langt under originalen, og da det jo på mange måder er sangen der
bær' netop det nummer, så syn's jeg det falder sammen.

Det eneste på skiven der rykker er Life In the Fast Lane. Her får de
noget ud af deres mange lag guitar, og man fornemmer noget energi og
spilleglæde på scenen.

Jeg har hørt den to gange nu, og jeg er bange for at den ikke kommer
på igen.

/Lars

Fra : Falcon

Dato : 15-11-03 10:59

Hej lars

>Hmm. Efter omtalen her har jeg været uden at skaffe den, og jeg må
>sige at jeg er skuffet.

Jeg må sige at Hell freezes over er den skive jeg oftest ser igen,
tror jeg har set den en 10-15 gange. Jeg har altid været vild med
Eagles, og synes ikke den skuffer på nogen måde.

>Jeg har hørt den to gange nu, og jeg er bange for at den ikke kommer
>på igen.

Prøv at give den en chance mere, jeg synes faktisk den er det værd.

mvh Falcon

Fra : Brian

Dato : 09-11-03 18:38

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev:

> Jeg har en ide om at det måske kunne være fra Hell
> Freezes Over, som jeg derfor overvejer at købe på
> DVD.

Absolut et værdigt køb under alle omstændigheder.

Mvh. Brian

Fra : Ole Thomsen

Dato : 11-11-03 20:42

Brian wrote:

> Absolut et værdigt køb under alle omstændigheder.

Det er den. En suveræn version af Hotel California,
synes jeg.

Filmen kunne jeg godt undvære, en selvsmagende
Don Henley irriterer mig lidt og atmosfæren er noget
flad.

Jeg ville også personligt have valgt anderledes hvis
jeg skulle udpege Eagles numre til en live-skive....

Men det første nummer er alle 99kr værd!

Ole Thomsen

Fra : Don G.

Dato : 10-11-03 14:27

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev...

> Jeg har en ide om at det måske kunne være fra Hell
> Freezes Over, som jeg derfor overvejer at købe på
> DVD.

Kan meget varmt enbefales. Køb evt gennem Axel Musics Club Racoonog få den i
Region 2 med DTS lyd for en flad 100kr, inlk. porto... næsten for godt til
at være sandt!

Du finder den her:
http://shorterlink.com/?7T2GV2

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : Otto J.

Dato : 10-11-03 14:59

> Kan meget varmt enbefales. Køb evt gennem Axel Musics Club Racoonog få den
> Region 2 med DTS lyd for en flad 100kr, inlk. porto... næsten for godt til
> at være sandt!

Jeg har set den i flere butikker til den pris.

Mvh Otto

Fra : Don G.

Dato : 10-11-03 20:15

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> skrev...

> Jeg har set den i flere butikker til den pris.

OK - den er jeg ikke selv stødt på! Bare lige til orientering til masserne,
så må man endelig ikke forveksle den version jeg linkede til med danske
Region 2 udgivelse som IKKE har DTS

Fra : Otto J.

Dato : 11-11-03 18:07

> OK - den er jeg ikke selv stødt på! Bare lige til orientering til
masserne,
> så må man endelig ikke forveksle den version jeg linkede til med danske
> Region 2 udgivelse som IKKE har DTS

Nu kan du jo gøre mig i tvivl, men jeg mener da at der var et DTS logo foran
på coveret. Måske tager jeg fejl - jeg må lige tjekke næste gang jeg kommer
forbi en bix...

Mvh. Otto

Fra : Ole Thomsen

Dato : 10-11-03 17:34

Don G. wrote:

> Kan meget varmt enbefales. Køb evt gennem Axel Musics Club Racoonog
> få den i Region 2 med DTS lyd for en flad 100kr, inlk. porto...
> næsten for godt til at være sandt!

Jeg bestilte den i går ved Dvdoo, til en flad 99'er.

Opdagede så at Metallica, Santana, U2 og Woodstock
koncerten kunne fås til samme pris, så dem købte jeg med.

Da jeg derved havde sparet en masse penge (og hvad der
er sparet er tjent) havde jeg råd til også at købe en film
jeg altid har ønsket mig: Ziggy Stardust - The Motion Picture.

Ole Thomsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-11-03 14:13

"Don G." <news@don-gSLETTES.dk> skrev i en meddelelse
> "Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev...

> Kan meget varmt enbefales. Køb evt gennem Axel Musics
> Club Racoonog få den i Region 2 med DTS lyd for en flad
> 100kr, inlk. porto... næsten for godt til at være sandt!

Jeg købte den for en uges tid siden i Electronic World, der kostede den
99,95.
Og ja den er region 2, og med DTS.

Per
www.perbeer.ninja.dk eller