Fjerne Linjeskift
Fra : Tim Sørensen

Dato : 09-11-03 18:08

Hvordan kan det være at denne kode tilføjer et linjeskift i slutningen as
filen?
Hvordan slipper jeg af med denne 'funktion'?

Min kode:

Open App.Path & "\Test.txt" For Output As #1
Print #1, Tekst
Close #1

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Tim Sørensen

Dato : 09-11-03 18:17

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> wrote
> [...]
> Hvordan slipper jeg af med denne 'funktion'?
>
> Min kode:
>
> Open App.Path & "\Test.txt" For Output As #1

UPS, det var jeg vidst lidt for hurtig!
Den rigtige kode er naturligvis:

Open App.Path & "\Test.txt" For Output As #1
Print #1, Tekst; '// Glemte Semikolon
Close #1

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 09-11-03 22:58

Tim Sørensen skrev:
> UPS, det var jeg vidst lidt for hurtig!
> Den rigtige kode er naturligvis:
>
> Open App.Path & "\Test.txt" For Output As #1
> Print #1, Tekst; '// Glemte Semikolon
> Close #1

Godt, så du fandt selv ud af løsningen.

Når jeg nu tidligere har kommenteret dit hardcodede 1-tal, må jeg så lige
henlede opmærksomheden på hvad der vil ske, hvis man forsøger at køre dit
program fra roden af f.eks. C-drevet (naturligvis _helt_ utænkeligt, ikk')?

-------
Tomas

Fra : Tim Sørensen

Dato : 09-11-03 23:11

"Tomas Christiansen" <toc-01-nospam@blikroer.dk> wrote
> [...]
> henlede opmærksomheden på hvad der vil ske, hvis man forsøger at køre dit
> program fra roden af f.eks. C-drevet (naturligvis _helt_ utænkeligt,

Jeg er ganske godt klar over det, men programmet
er kun et hjælpeprogrm til mig selv

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 09-11-03 18:28

Tim Sørensen skrev:
> Hvordan kan det være at denne kode tilføjer et linjeskift i slutningen as
> filen?
> Print #1, Tekst

Hvis du kendte til BASIC, ville du vide hvorfor: PRINT afslutter med et
linieskift - medmindre andet angives!

Der er mulig at afslutte PRINT med , (komma) eller ; (semikolon), hvilket
har den betydning af der positioneres til næste tabulatorstop henholdsvis at
positionen _ikke_ flyttes nogen steder hen.

Du har altså brug for: Print #filehandle, Tekst;
(Man bruger naturligvis altid FreeFile til at finde en ledig filehandle, og
koder ikke fast et 1-tal).

-------
Tomas