Julesmåkage opskrift!!
Fra : Per R

Dato : 09-11-03 11:52

Hej NG!

Jeg har en drøm om, at min søn på 3½ år og jeg skal bage her til jul.
Jeg har arvet nogen kageforme af min mor, som jeg selv brugte som barn.
Problemet er, at min mor kan ikke huske den kageopskrift som hun brugt den
gang.

Er der nogen af jer der har en god opskrift til en kage/småkagedej hvor man
bruger små forme/juletræer/stjerner som man trykker ned i dejen.
(håber I forstår hvad jeg mener)

Venlig hilsen
Jakobs mor

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 09-11-03 12:07

On Sun, 9 Nov 2003 11:52:11 +0100, "Per R" <eros@(fjern)mail.dk>
wrote:

>Er der nogen af jer der har en god opskrift til en kage/småkagedej hvor man
>bruger små forme/juletræer/stjerner som man trykker ned i dejen.
>(håber I forstår hvad jeg mener)

Hvis du kigger under opskrifter på http://www.bager-kim.dk/ kan du
finde denne "Kage-figurer. Uden brug af mælk og æg". Jeg har brugt
alm. margarine og mælk istedet for det angivne i opskriften.

Den er afprøvet på mine piger på 3 og 6 år. Den er nem at lave figurer
af og figurerne glider ned hos såvel børn som voksne her.

God fornøjelse
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Inger Pedersen

Dato : 09-11-03 13:15

"Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholmNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Den er afprøvet på mine piger på 3 og 6 år. Den er nem at lave figurer
> af og figurerne glider ned hos såvel børn som voksne her.

Jeg havde et hæfte "Jul fra Brugsen", hvor der var en opskrift på svenske
figurkager.
Mit julehæfte er gået tabt - er der nogen, der har opskriften?

Hilsen Inger

Fra : Tine

Dato : 09-11-03 15:09

> [...]
> figurkager.
> Mit julehæfte er gået tabt - er der nogen, der har opskriften?

Hej Inger!
Det må være den her, du tænker på:

Svenske sirupskager (ca 150 stk)
150 g margarine
200 g sukker
½ dl sirup
1½ tsk kanel
½ tsk nelliker
1 tsk kardemomme
1 tsk bagepulver
1 dl vand
450 g hvedemel

Margarine, sukker og sirup røres godt.
Krydderier, bagepulver, vand og mel tilsættes, og dejen æltes sammen.
Dejen hviler i køleskab mindst 1 døgn.
Dejen rulles tyndt ud og stikkes ud med forme eller udskæres til figurer.
Bagetid: ca. 5 min. ved 200 grader.

Hilsen
Tine

Fra : Inger Pedersen

Dato : 09-11-03 22:01

"Tine" <tinek@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Inger!
> Det må være den her, du tænker på:

- klip -

Lige præcis!

Den er supernem at have med at gøre for barnefingre, den er uden æg, så de
yndige væsner får ikke salmoneller af at spise den rå dej - og så smager de
godt, også efter at have hængt til pynt i en uges tid.

Tusind tak skal du have.

Hilsen Inger

Fra : Nette

Dato : 09-11-03 15:37

"Per R" skrev i en meddelelse
> Er der nogen af jer der har en god opskrift til en kage/småkagedej hvor
man
> bruger små forme/juletræer/stjerner som man trykker ned i dejen.
> (håber I forstår hvad jeg mener)

Du kan også bruge en almindelig opskrift til f.eks. jødekager eller specier.

Nette

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 10-11-03 03:25

"Per R" skrev i en meddelelse...
> [...]
>
> Er der nogen af jer der har en god opskrift til en kage/småkagedej hvor man
> bruger små forme/juletræer/stjerner som man trykker ned i dejen.

Se evt. tidligere postede indlæg...
http://makeashorterlink.com/?E24812D76

Mvh.
Peter W. bosse

Right now in my carplayer I'm listening to:
Jeg så julemanden kysse mor!