Kinesiolog
Fra : Padmé Amidala

Dato : 09-11-03 10:35

Er her nogen der har erfaring med, at en kinesiolog kan fjerne atopisk eksem
(børneeksem) eller mindske det i væsentlig grad? I så fald, hvor mange
behandlinger var nødvendigt? Nogen der kan anbefale en god kinesiolog i
Odense eller omegn??

VH
Padmé

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 11-11-03 13:01

Padmé Amidala wrote:

> [...]
> fald, hvor mange behandlinger var nødvendigt? Nogen der kan anbefale
> en god kinesiolog i Odense eller omegn??

Fra "Politikens bog om det alternative - en håndbog i mystik og okkultisme",
s. 117-118:

"Ved at teste musklers spænding (tonus) kan kinesiologen oversætte kroppens
viden om ubalancer og om de grundliggende årsagaer til klientens problemer,
f.eks. vil svaghed i overarmsmusklen signalere lungeproblemer eller mangel
på fødeemner (vitaminer, mineraler) af betydning for luftvejene. Sådanne
mangler kan testes ved at udføre muskeltests medens de undersøgte stoffer er
anbragt på tungen eller andre steder på kroppen Dette har dog ikke kunnet
doumenteres. I en undersøgelse foretaget af diætister var resultaterne ikke
bedre end tilfældige gæt.

[...]

Men forsøg har vist, at man ved suggestion kan påvirke tonus i muskler til
testning.

[...]

Kinesiologer har behandlet problemer omfattende allergier, fødselsskader,
mave-tarmproblemer, høretab, indlæringsproblemer, migræne, søvnproblemer,
stress, svamp i tånegle m.m., men kan ikke præsentere opgørelser over
resultater, som er dokumenterede efter videnskabelige principper."

Fra http://www.netdoktor.dk/boern/fakta/boerneeksem.htm:

"Hvad kan man selv gøre?

- Inden man får sit barn, er det en god idé at tale allergi med sin egen
læge og eventuelt en speciallæge, hvis den ene eller begge forældre er
atopiker. Lægen vil kunne hjælpe med kostråd med mere, der kan reducere
risikoen for, at barnet udvikler allergier og til en vis grad børneeksem.

- Brug tøj af bomuld og undgå uldtøj og syntetisk tøj, der får barnet til
at svede og irriterer huden.

- Vask tøjet i uparfumeret sæbe og brug husholdningseddike i stedet for
skyllemiddel.

- Tag kølige bade, spar på sæben og brug rigeligt med fugtighedscreme flere
gange om dagen. Om sommeren bør cremen være relativt tynd, mens den om
vinteren bør være en fedtcreme.

- Sørg for at få behandlet eventuelle allergier og undgå ting, der
erfaringsmæssigt forværrer eksemet, såsom stress.

[...]

Hvordan behandles børneeksem?

Behandlingen går ud på at fjerne de stoffer eller forhold, der fremkalder
udslætsreaktionen, og at lindre kløen og betændelsestilstanden. Ved at følge
de ovennævnte gode råd kan lidelsen i en del tilfælde kontrolleres. Ofte
skal de gode råd dog kombineres med creme, der indeholder binyrebarkhormon
(hævelses-dæmpende hormon). Denne behandling skal ske under nøje overvågning
fra lægen. I svære tilfælde kan det være nødvendigt med behandling på
hudafdeling, blandt andet ved voldsomme hudinfektioner."

--
Steen Eiler Jørgensen
"Time has resumed its shape. All is as it was before.

Fra : Padmé Amidala

Dato : 11-11-03 14:53

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sejREMOVETHIS@get2net.dk> wrote in message

> Fra "Politikens bog om det alternative - en håndbog i mystik og
okkultisme",
> s. 117-118:

snip
jeg eftersøgte personlige erfaringer...Jeg kender godt baggrunden for
kinesiologi.

Snip en masse om atopisk eksem.

Da jeg har været atopiker hele mit liv, er jeg godt klar over hvad man skal
gøre, for at forhindre at det blusser op. Men eftersom at intet jeg gør har
nogen effekt, er det nødvendigt for mig, at gå alternative veje. Og indtil
videre har jeg været omkring akupunktur, zoneterapi og healing. Intet
hjælper. Og jeg har hørt eksempler på, at en atopiker kan gøre god brug af
en kinesiolog, men kunne godt tænke mig at vide, om der er en dygtig en i
Odense eler omegn, som der er en der personligt har prøvet med succes.

VH
Padmé

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 11-11-03 16:11

Padmé Amidala wrote:

> [...]
> tænke mig at vide, om der er en dygtig en i Odense eler omegn, som
> der er en der personligt har prøvet med succes.

Jeg lider såmænd selv af kraftig atopisk dermatitis, og har gjort det siden
jeg var to. For tiden konsulterer jeg en hudlæge, hvor jeg modtager
terapeutisk UV-stråling. Det er relativt langbølget ultraviolet stråling
(UVA, 330 nm), som, synes jeg selv, faktisk virker en smule. Jeg glæder mig
til at se, hvordan det arter sig, efterhånden som eksponeringstiden øges.
Jeg får nu 90 sekunder to gange om ugen uden at blive solskoldet, men det er
vist meningen, at jeg skal op på to minutter. Det er da også et forsøg
værd - og så er virkningen klinisk dokumenteret

At du indtil videre - forgæves - har prøvet akupunktur, zoneterapi og
healing, synes jeg er meget interessant. Når du efterhånden har så mange
dårlige erfaringer med alternative behandlingsformer, hvorfor så blive ved,
og prøve en kinesiolog? Men selvfølgelig, hvis du har penge nok, så...

Mine lysbehandlinger bliver betalt af sygesikringen. Prøv at spørge din læge
om en henvisning til en hudlæge med henblik på UV-terapi.

Jeg glæder mig til at høre, hvordan det går

Mvh Steen

Fra : Padmé Amidala

Dato : 11-11-03 19:25

> [...]

> vist meningen, at jeg skal op på to minutter. Det er da også et forsøg
> værd - og så er virkningen klinisk dokumenteret

UV-stråling? Er det det der i folkemunde betegnes som lysbehandling?
Hvis det er det samme, vil min hudlæge først forsøge med det, hvis vi finder
ud af, at jeg ikke har effekt af Protopic (salve uden hormoner, der skulle
virke som hormonsalve). Grunden skulle efter sigende være, at man ikke må
tage sol når man bruger den salve...hvorfor ved jeg ikke... Har du ellers
nogle forslag til hvilken behandling jeg kan prøve at få ham til at udføre?

> [...]
ved,
> og prøve en kinesiolog? Men selvfølgelig, hvis du har penge nok, så...

Penge nok har man vel aldrig på en SU, og ja, det er ved at ruinere
mig...men jeg er snart ved at være så desperat, at jeg vil prøve enhver
mulighed...Mit eksem har nemlig bredt sig til ansigtet og begge mine hænder
er sat voldsomt til.

> Mine lysbehandlinger bliver betalt af sygesikringen. Prøv at spørge din
læge
> om en henvisning til en hudlæge med henblik på UV-terapi.

Vil det sige, at blot man har en henvisning til en hudlæge, kan man få det
betalt? Hvilken kommune bor du i? Mener nemlig ikke, at Odense kommune giver
"ved dørene"

> Jeg glæder mig til at høre, hvordan det går

Og i lige måde

> Mvh Steen

VH
Padmé

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 11-11-03 23:05

Padmé Amidala wrote:

> UV-stråling? Er det det der i folkemunde betegnes som lysbehandling?

Ja, det er bare lidt mere specifikt Lys er mange ting - UV er en af dem.

> [...]
> salve...hvorfor ved jeg ikke... Har du ellers nogle forslag til
> hvilken behandling jeg kan prøve at få ham til at udføre?

Har du prøvet omtalte salve? Jeg kender den ikke. Men hvis du prøver den, og
den ikke virker, så prøver I med lysbehandlinger, eller har jeg forstået
rigtigt? Det er rigtigt, at visse cremer indeholder stoffer, som kan være
skadelige for huden, hvis den efter påsmøring udsættes for sollys. Men her i
november gør det jo ikke så meget

> Vil det sige, at blot man har en henvisning til en hudlæge, kan man
> få det betalt? Hvilken kommune bor du i? Mener nemlig ikke, at Odense
> kommune giver "ved dørene"

Det er ikke afhængig af, hvilken kommune, man bor i - det gælder i hele
landet. Hvis du siger til din praktiserende læge, at du ønsker en henvisning
til speciallæge, så får du den. Jeg har i hvert fald aldrig hørt om en
privatpraktiserende læge, som nægtede at udlevere en henvisning. Skulle det
være tilfældet, kan man heldigvis bare skifte læge. Du kan selv ringe rundt
til speciallæger i hud- og kønssygdomme (ja, de to specialer hænger altså
bare sammen; historisk, vistnok) og finde en, der tilbyder UV-behandling, og
derefter bede din praktiserende læge give dig en henvisning til denne.

Når blot du afleverer henvisningen til speciallægen, bliver behandlingen
betalt af det offentlige (forudsat, at du er sikret i gruppe 1 - det står på
dit sygesikringsbevis). Derudover kan du være sikker på, at det er en
godkendt speciallæge, og ikke en eller anden alternativ kvaksalver, der står
bag behandlingerne

Fra : friheej

Dato : 19-11-03 15:37

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> wrote in message
> [...]
> (børneeksem) eller mindske det i væsentlig grad? I så fald, hvor mange
> behandlinger var nødvendigt? Nogen der kan anbefale en god kinesiolog i

Padmé

Min mand fik discoid eksem i meget svaer grad, for ca. 3 aar siden. Jeg ved
godt det ikke er helt det samme, men jeg vil skyde paa at behandlingen er
nogenlunde ens og haaber vores erfaring kan hjaelpe dig.

Min mands eksem var ekstrem og han var bundet ind i zinc-bandager paa baade
arme og ben og naesten hele kroppen. Han havde det forfaerdeligt. Almindelig
medicinsk behandling, med steroid-creme, hjalp en lille smule, men da vi
begyndte at blive desperate for en loesning, konsulterede vi en Chinese
herbalist (Kinesisk laege, undskyld, jeg ved ikke hvad det hedder paa Dansk)
og vi begyndte at se en stor forandring, paa kort tid. Laegen lavede en
blanding af alskens blade, grene, blomster og hvad ved jeg, som vi skulle
koge til en "te". Det lugtede afskyeligt, og smagte endnu vaerre, men det
hjalp. (Det anbefales at have en gryde, som udelukkende bliver brugt til det
formaal!) Selv et stort, dybt og grimt ar, som min mand har haft i over 30
aar, begyndte pludselig at se meget bedre ud. Det var virkelig fantastisk.
Eksemen forsvandt som dug for solen.

Jeg har altid brugt et vaskemiddel som er lavet til sart hud, men for ca. 2
aar siden blev det maerke jeg brugte ikke lavet laengere. GULP - hvad goer
man saa? Jeg fortalte ikke min mand at jeg blev noedt til at eksperimentere
med at finde et nyt middel, men en dag sagde han til mig at han foelte som
eksemen laa lige under huden. Det seneste middel var aabenbart ikke nogen
success. Jeg talte med en klog kone om problemet og hun bad mig skifte til
Ecover (http://www.ecover.com/) vaskemiddel. Efter nogle uger spurgte jeg
ham hvordan det gik og han svarede at det var gaaet i sig selv igen. Han
grinede godt da han hoerte om min panik over det gamle vaskemiddel som ikke
laengere var i produktion. Jeg har set Ecover i DK, saa du skulle kunne
finde det ogsaa. Jeg haaber det kan hjaelpe lidt - og oensker god bedring
til patienten.

KH

Tina - omme i London

Fra : Padmé Amidala

Dato : 19-11-03 18:01

Hej Tina.
Mange tak for at du ville dele din mands historie.
Ang. vaskemiddel, er jeg begyndt at bruge føtex' mærke Neutral. Men jeg har
set i min lokale helsebiks, at de har ecover, så det vil jeg da prøve. Jeg
synes nemlig ikke, at brugen af Neutral virker for mig.

VH
Padmé

Fra : friheej

Dato : 19-11-03 18:55

> [...]
> set i min lokale helsebiks, at de har ecover, så det vil jeg da prøve. Jeg
> synes nemlig ikke, at brugen af Neutral virker for mig.

Padme

Jeg skal vist snart til at kraeve procenter fra Ecover, for jeg har
anbefalet det til saa mange mennesker. Jeg glaeder mig til at hoere positivt
nyt fra dig...

KH

Tina