Autotekst i Word 2000
Fra : Michael Sørensen

Dato : 09-11-03 02:59

Hej gruppe,

jeg har ved en fejl kommet til at slette alle autoteksterne i Word 2000, som
var forudinstalleret.

Nu har jeg fjernet min office og genindstalleret igen, men de autoteksterne
er der alligevel ikke.

Hvad kan jeg gøre for at få dem tilbage?

/Michael Sørensen
8700 Horsens

Fra : pre

Dato : 09-11-03 09:39

AutoTeksterne ligger i Normal.dot. Omdøb den til Normal.old og genstart
Word. Spørgsmålet er så kun hvilke andre ting der evt. mangler.
pre

Fra : Michael Sørensen

Dato : 09-11-03 12:21

> AutoTeksterne ligger i Normal.dot. Omdøb den til Normal.old og genstart
> Word. Spørgsmålet er så kun hvilke andre ting der evt. mangler.

Den kom derefter til at hedde Normal.old i skabeloner. Det så lidt dumt ud,
så kom jeg til at slette den. Dvs. jeg ikke nar en "Normal" fil på
computeren, men alligevel har word den "normale" skabelon ved opstart af nyt
dokument - endda MED alle autoteksterne.

Det undrer mig. Hvad gør Normal godt for, hvis den kan undværes?

Fra : pre

Dato : 09-11-03 12:33

Word kan ikke køre uden Normal.dot som bl. a. indeholder alle standarder.
Derfor kommer der altid en ny når den gamle slettes. Det er almindelig
praksis at man så vidt muligt beholder den oprindelige version indtil alt er
på plads. Der kan ligge makroer, typografier mm. som man gerne vil beholde.

Så du har en ny, åbenbart ligger den et nyt sted, måske hedder den nu
Blankt dokument.