Fradrag telefon ved enkeltmandsvirksomhed.
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 09-11-03 00:31

Hej..

På min vej med at starte enkeltmandsvirksomhed dukker der en del spørgsmål
op.

Her og nu har diskussionen over middagsbordet med min bror der er
selvstændig gået på fradrag vedr: telefon.

Jeg har fået opfattelsen af at der nærmest er besluttet en "standard pakke"
for telefoni/internet hvor man trækker disse udgifter fra, og bliver
beskattet 3000,- privat, og at man kan trække alt telefoni fra der ligger i
husstanden.

Hans kone der der laver hans regnskab sammen med en revisor mente der kunne
blive problemer da told/skat måske ville mene at man jo også før har haft et
forbrug af disse goder, og man måske derfor kunne ende med en højere
beskatning.

Når ovenstående er læst, bær venligst over med jeg måske ikke har brugt de
rigtige ord mht. frdrag og beskatning, jeg håber det er til at forstå, i
fald jeg har brugt andre ord end hvad der normalt bruges, vink mig lige med
en ordentlig vognstang.

Mvh.

Kim

Fra : MAndersen

Dato : 09-11-03 09:56

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtige ord mht. frdrag og beskatning, jeg håber det er til at forstå, i
> fald jeg har brugt andre ord end hvad der normalt bruges, vink mig lige

Min statsaut. revisor siger at jeg skal køre alt telefoni ind over
virksomheden, så bliver jeg beskattet ca. som du siger med de kr. 3.000,-

Jeg driver en virksomhed fra hjemme.

--
MAndersen
Dørtrinet til visdommens tempel er

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 09-11-03 10:50

"MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message news:3fae00fb$0$29351

> Min statsaut. revisor siger at jeg skal køre alt telefoni ind over
> virksomheden, så bliver jeg beskattet ca. som du siger med de kr. 3.000,-
>
> Jeg driver en virksomhed fra hjemme.

Og han har ikke vurderet der er ballade selvom du har haft et allerde
eksisterende forbrug af telefoni/internet før start af din biks ?

Mvh.

Kim

Fra : Dan

Dato : 09-11-03 11:52

Det er ligegyldigt om du har haft et forbrug i forvejen!
Du kan uden problemer trække alt fra i virksomheden, og så lade dig
beskatte af de 3 kilo - inkl. mobil og internet.

mvh.,
Dan

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 09-11-03 12:03

"Dan" <No_Sp@m.Net> wrote in message news:bol69a$bg4$1@sunsite.dk...
> Det er ligegyldigt om du har haft et forbrug i forvejen!
> Du kan uden problemer trække alt fra i virksomheden, og så lade dig
> beskatte af de 3 kilo - inkl. mobil og internet.

Ok, cool, det var jeg også sikker på.

Iøvrigt endnu et ?

Beskatningen af de 3000 gælder al telefoni fastnet og mobil i husstanden
right ?

Mvh.

Kim

Fra : Lykke

Dato : 09-11-03 21:12

har du kigget forbi told og skats hjemmeside,
der står meget her også om tlf.
jeg husker det som, uanset tidligere udgift til tlf. så er der et beløb på
ca. 1500,- kr. som ikke kan trækkes fra, da man her mener, det er det
normale for en hustand.
en god ting for dem med tre teen-age´re i huset, kedeligt for mig selv, der
sjældet har tlf. regninger af betydning.
men fradraget ender vel nogenlunde på det samme, som de andre nævnte, blot
formuleret anderledes.
malene

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-03 23:35

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote in message
> [...]
> for telefoni/internet hvor man trækker disse udgifter fra, og bliver
> beskattet 3000,- privat, og at man kan trække alt telefoni fra der

Hvis du kan opgøre internet-delen for sig selv (f.eks. ud fra fakturaens
detaljeringsniveau) og samtidig har et relativt lavt telefon-forbrug, så
er det bedre at trække internet-delen 100% fra og så betale for al
telefonien selv. Det har jeg gjort i flere år uden problemer.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 10-11-03 15:57

"Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> wrote in message

> [...]
> er det bedre at trække internet-delen 100% fra og så betale for al
> telefonien selv. Det har jeg gjort i flere år uden problemer.

Ej forstået..

Er det ikke hele summen af udgifter til telefoni/internet/mobil man betaler
via firmaet, og herefter bliver beskattet 3000,- privat af det, uanset beløb
?

Mvh.

Kim, lidt fatsvag hvad dette angår.

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-03 23:21

> [...]
betaler
> via firmaet, og herefter bliver beskattet 3000,- privat af det, uanset

Jo, hvis man vælger at gøre det.

Alternativt lader man firmaet betale for internet og så betaler man for
telefoni privat. Så bliver man ikke beskattet af de 3000 kr. Det er
billigere, hvis éns telefoni-forbrug er relativt lavt. I midt tilfælde
er forskellen 400 kr efter skat om året, så det er ikke nogen formue,
der er tale om.

Det kan sammenlignes med, at det er en dårlig idé at have fri bil, hvis
man kun kører ganske lidt i den privat.

Fra : Lykke

Dato : 11-11-03 22:16

jeg har kun været selvstændig siden foråret, - og har stadig frygtelig meget
at lære.
men jeg tror ikke jeg har nogen faktura opdelt regning, da tlf er for sig og
pc. over fællesantennen.
- og begge dele var i brug ved firma opstart.
kan det samles/skilles?
eller er jeg bare lige så fatsvag ? ))